Autor Wątek: Katastrofa węgierskiego Miga 29  (Przeczytany 6265 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Katastrofa węgierskiego Miga 29
« dnia: Maja 13, 2005, 17:48:32 »
Katastrofa węgierskiego Miga 29.Przyczyną było zapalenie się silnika.Pilot na szczęscie zdołał się katapultować.
Tutaj film ukazujący przebieg katastrofy.
http://www.jetfly.hu/videok/topi/topi.wmv

Oraz fotografie
http://myastra.fw.hu/mig29/mig29.htm

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Blackmessiah

  • Gość
Katastrofa węgierskiego Miga 29
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 13, 2005, 20:17:08 »
Trzeba przyznac, ze zdrowo przydymal... :)

BTW, calosc wyglada jak drinkowanie na dzialce i w przerwach miedzy kielonami przeloty Mig-iem 29, w celu sprobowania, czy po flaszce tez mozna.

Schmeisser

  • Gość
Katastrofa węgierskiego Miga 29
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 13, 2005, 20:20:40 »
to niezla prezentacja "standardów lotniczych w praktyce"
wszedł w ziemie jak szpadel... gdybym nie zobaczył takiego zdjęcia to bym nie uwierzył

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Katastrofa węgierskiego Miga 29
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 18, 2005, 21:20:37 »
A taki oto prezent dostał pilot węgierskiego Miga który zdołał się katapultować :D

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

MagnuM

  • Gość
Katastrofa węgierskiego Miga 29
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 19, 2005, 14:27:32 »
Hmm, jaki, bo nie widze nic szczególnego...

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Katastrofa węgierskiego Miga 29
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 19, 2005, 14:41:49 »
Hmm,może tort?
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Schmeisser

  • Gość
Katastrofa węgierskiego Miga 29
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 19, 2005, 15:06:45 »
Nie wiem jak inne fotele , ale k-36 z nużącaą regularnością udowadnia swoje , jak to amerykanie uwielbiają mówic "superior performances" , dwie katastrofy w paryżu w tym jedna  podwójna z katapultowaniem się z jakkiejś absurdalnej wysokości rzędu 30 m  na oczach licznie zgromadzonych widzów, piloci na włąsnych nogach opuszczają miejsce katasrtofy
Potem Suchoj w ... kijowie? Ze dwa lata temu , co przejechał tylu ludzi

A swoją drogą , wiecie że w czasie prób pierwszego fotela na jakimś pruskim zadupiu na R , jeden z mechaników nie wiedząc z czym ma do czynienia, był się wystrzelił pod sufit hangaru, by następnie przebić sie przez skrzydło samolou który własnie co opuścil :D ?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Katastrofa węgierskiego Miga 29
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 19, 2005, 16:15:44 »
Z tym, że K-36 udowadnia swoją niezawodność na pokazach przy rozwalaniu w bezsensowny sposób wartego kilkadziesiąt milionów Euro sprzętu, a tymczasem Martin-baker udowadnio swoją niezawodność w warunkach bojowych. No ostatnio ACESII pokazał swoją kalse w trakcie pokazu Thunderbirds, gdy pilot F-16 musiał się katapultować tuż przed zapolowaniem na krety... a było to ponizej 30 metrów.

Elwood

  • Gość
Katastrofa węgierskiego Miga 29
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 20, 2005, 00:09:44 »
Co nie zmienia faktu że K-36DM jest obecnie najlepszym tego typu urządzniem na świecie produkowanym seryjnie, i sami amerykanie to przyznali. Przytoczony przykład z F-16 to akurat żadne osiągnięcie, facet był w idealnej pozycji do strzału, przy której wysokość nie ma żadnego znaczenia. Faktem jest że ACES II teoretycznie może uratować pilota w locie plecowym do wysokości 150m, przynajmniej tak twierdzą jego konstruktorzy. Nie zmienia to faktu że K-36 wykazał się już w ciekawszych konfiguracjach, a przykłady jakie podał Schmeisser to tylko najbardziej znane i wyświechtane, a było tego tak z pamięci to jeszcze ze drugie tyle, co można było poczytać w prasie fachowej, i niektóre naprawdę kozackie, coś jak Kwoczur na Le Bourget.
P.S. Jeśli temat się za mocno rozwinie, to zróbcie z tego nowy wątek.

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Katastrofa węgierskiego Miga 29
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 20, 2005, 01:17:13 »
Suchoj rozbił się we Lwowie w lecie 2002.
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

olo8

  • Gość
Katastrofa węgierskiego Miga 29
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 20, 2005, 17:23:55 »
Ja tam może się i nie znam ale widziałem zdjęcia pilota F-16 który "wukatapultował" się przy prędkości powyżej 1 Macha.Lepiej by wyglądł po trzech rundach z M.Tysonem.A K-36 mają takie sprytne "cuś" które osłania twarz pilota przed pędem powietrza.I prawdą jest że Amerykanie przyznali że rosyjskie fotele są the best,ba nawet zakupili kilka sztuk na testy.
P.S.Popieram Elwooda.(może być ciekawiej)

HansVonStunke

  • Gość
Katastrofa węgierskiego Miga 29
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 20, 2005, 17:40:47 »
Sundowner, od kiedy to pokazy Thunderbirds sa akcjami bojowymi ?  :twisted:

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Katastrofa węgierskiego Miga 29
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 20, 2005, 17:43:40 »
Żauważ, że to jest osobne zdanie  8)

HansVonStunke

  • Gość
Katastrofa węgierskiego Miga 29
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 20, 2005, 18:13:22 »
zauwazylem, zauwazylem.... :mrgreen:
ale to 'osobne zdanie' brzmi bardzo jak przyklad do poprzedniego  :twisted:

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Katastrofa węgierskiego Miga 29
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 20, 2005, 18:19:25 »
Cytat: HansVonStunke
zauwazylem, zauwazylem....  
ale to 'osobne zdanie' brzmi bardzo jak przyklad do poprzedniego


To się ciesz,że nie padło tu słowo "Tomcat" hihihihi :D
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg