Autor Wątek: Pozycja samolotu a odpalenie pocisków  (Przeczytany 1896 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Pozycja samolotu a odpalenie pocisków
« dnia: Lipca 26, 2006, 23:17:23 »
Naszło mnie dziś takie pytanie.. może głupie, ale co tam :)

Czy możliwe jest odpalenie pocisków rakietowych (A-A lub A-G) w momencie kiedy samolot jest obrócony "na plecy" ?

Pytanie to wzięło się stąd, iż nie spotkałem żadnego filmiku obrazującego taką sytuację.. Co więcej na większości (wszystkich?) dotąd widzianych, rozuch silnika rakietowego pocisku następuje po pewnym czasie od jego uwolnienia z podwieszenia i po pewnym opadnięciu poniżej samolotu..

Jak to jest w rzeczywistości? Kto wie? Tzn. wiem kto wie na pewno  :021: , ale może ktoś jeszcze?

Pewnie jest to banał, ale może tak durny, że jeszcze nikt się nad tym nie zastanawiał, więc może tak bardzo się nie zbłaźnię  :118:

Dodam tylko, że przed chwilą sprawdziłem to w FalconieAF i tam problemów z odpaleniem AMRAAMa w pozycji jajcami ehmm.. tzn. brzuchem do góry nie było  :020:
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Odp: Pozycja samolotu a odpalenie pocisków
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 26, 2006, 23:33:46 »
Kurcze ... faktycznie. Pewnie nad tym aby odpalić pocisk (nieszynowy) dba awionika ale sam nie wiem. Też czekam na odpowiedź  :icon_redface:
"Banany na twoim skrzydle to samo zdrowie" - Banan :)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pozycja samolotu a odpalenie pocisków
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 26, 2006, 23:34:15 »
Lekkie pociski na pewno, w końcu SEPECAT Jaguar ma wyrzutnie na górnej powierzchni skrzydła, a w np. F-16 pociski na końcówkach skrzydeł są umocowane z boku, więc wystarczy zrobić przechył o 90 stopni aby jeden znalazł się w pozycji "odwróconej", z zaczepami pod sobą. Od tego są chyba prowadnicowe wyrzutnie, żeby pocisk się musiał z nich sam zsunąć.

Z drugiej strony raczej nie wyobrażam sobie Kocurka odpalającego AIM-54 na pleckach, zwłaszcza jednego z tylnej pary pod kadłubem.

A przy okazji, jakie są dopuszczalne przeciążenia przy odpalaniu takiego AA-10 Alamo, albo AIM-120?
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pozycja samolotu a odpalenie pocisków
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 27, 2006, 00:12:46 »
Zobacz filmik z Raptorem (dokładnie 1,27s), który podlinkowałem godzinę temu.
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,4246.225.html

Cytuj
A przy okazji, jakie są dopuszczalne przeciążenia przy odpalaniu takiego AA-10 Alamo, albo AIM-120?

Alamo można odpalać z przeciążeniem 5g
« Ostatnia zmiana: Lipca 27, 2006, 00:19:36 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Pozycja samolotu a odpalenie pocisków
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 27, 2006, 00:27:29 »
Zobacz filmik z Raptorem (dokładnie 1,27s), który podlinkowałem godzinę temu.
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,4246.225.html

No właśnie.. nawet na tym filmie odpalenie następuje w pochyleniu ok. 100 stopni...
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel