Autor Wątek: F-16 najnowsze wersje rozwojowe  (Przeczytany 4319 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
F-16 najnowsze wersje rozwojowe
« dnia: Lutego 20, 2008, 21:17:08 »
Po F-16I Sufa i F-16E/F Block 60, Lockheed zaprezentował specyfikację F-16IN (od India) przeznaczoną dla Indii. Wersja ta bierze udział w konkursie na Medium Multi Role Combat Aircraft (MMRCA).

http://www.lockheedmartin.com/data/assets/corporate/documents/F-16IN-Brochure.pdf



Samolot ma być wyposażony w stację rlok. APG-80 AESA* z aktywną anteną, taką samą jak w Block 60 oraz silnik GE F-110-132A o ciągu 143 kN

*
http://www.f-16.net/news_article2748.html


"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: F-16 najnowsze wersje rozwojowe
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 20, 2008, 21:45:33 »
A mi się najbardziej podoba ten gustowny szlaczek na dole obrazka. Nie wiesz Kusch czy występują podobne w kokpicie? Poza tym wydaje mi się już przekombinowany... przypomina to reanimację trupa ale nie jestem w temacie Falcona to taka luźna refleksja :).

Ps. Falconowcy nie bijcie :D
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: F-16 najnowsze wersje rozwojowe
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 20, 2008, 22:12:50 »
Pakistanowi sprzedają block 50/52 to Indiom musieli zaproponować coś lepszego.  Szlaczek rzeczywiście gustowny, wycięty z Taj Mahal.
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: F-16 najnowsze wersje rozwojowe
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 20, 2008, 23:33:51 »
Takie głupie pytanie: ile jeszcze ta konstrukcja udźwignie dodatkowych gratów?  :118:
DCS/FSX/AC/pCARS

John Cool

  • Gość
Odp: F-16 najnowsze wersje rozwojowe
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 20, 2008, 23:37:51 »
Samolot ma być wyposażony w stację rlok. APG-80 AESA* z aktywną anteną, taką samą jak w Block 60 [...]

A czy ZEA nie zrezygnowały aby z AESA na rzecz AN/APG-68v(9) z powodu zbyt wysokiej ceny?

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: F-16 najnowsze wersje rozwojowe
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 20, 2008, 23:55:00 »
Takie głupie pytanie: ile jeszcze ta konstrukcja udźwignie dodatkowych gratów?  :118:
Chcemy więcej garbów, chcemy więcej garbów!!! :020:
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

John Cool

  • Gość
Odp: F-16 najnowsze wersje rozwojowe
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 21, 2008, 10:46:10 »
Z takich ciekawostek: brak "oczka" ze zintegrowanego FLIRa jak w maszynach ZEA (AN/AAQ-32 Internal FLIR Targeting System).

Tomahawk

  • Gość
Odp: F-16 najnowsze wersje rozwojowe
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 21, 2008, 14:31:33 »
Jak dla mnie to już przesadzają z odgrzewaniem tych kotletów. Różnice między Block 60 są tak małe że wątpię czy zwrócą im się koszty pracy nad modyfikacją.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: F-16 najnowsze wersje rozwojowe
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 21, 2008, 14:54:49 »
Jak dla mnie to już przesadzają z odgrzewaniem tych kotletów. Różnice między Block 60 są tak małe że wątpię czy zwrócą im się koszty pracy nad modyfikacją.

Może z modyfikacji nie, ale z serwisu napewno :D
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F-16 najnowsze wersje rozwojowe
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 21, 2008, 15:02:24 »
Jakie koszty ?

Ta maszyna ma konstrukcję modułową, wyrzuca sie jedno, montuje sie drugie, czy dwie inne rzeczy obok siebie. Np. ten nowy radar Northrop Grummana - SABR, można by na naszych F-16 zamontować i jedyne co trzeba byłoby zmodyfikować to soft w komputerze misji. To tylko Rosjanie jeszcze sie bawią w tworzenie nowego nosa do każdego nowego radaru i zestawu awioniki. Te F-16 można sobie składać jak z klocków Lego(R). Jedyne co trzeba sobie wybrać to płatowiec, czy to ma być z block 4x, 5x, czy 6x, bo tam występują pewne różnice, dopiero jakby się IRST chciało zamontować na Block 50/52 to trzeba sie bawić w modyfikacje konstrukcji płatowca i dopiero to coś kosztuje.

John Cool

  • Gość
Odp: F-16 najnowsze wersje rozwojowe
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 21, 2008, 15:38:22 »
[...]To tylko Rosjanie jeszcze sie bawią w tworzenie nowego nosa do każdego nowego radaru i zestawu awioniki. [...]

W ramach małego OT: tak też do końca nie jest. W zasadzie do nielicznych przykładów tego o czym piszesz można zaliczyć starego Su-35 (czasy T-10M) oraz rodzinę MiG-29M/K które istotnie mają inne osłony dielektryczne, ale to są tak naprawdę zupełnie inne samoloty w stosunku do swoich poprzedników, i to pod wieloma innymi względami. Nie ma w zasadzie problemu na ten przykład aby z Su-27UB zrobić... Su-30MKI, schody zaczną się tylko przy sondzie do tankowania w powietrzu (trza zmienić umieszczenie OLSa i innych bloków awioniki w dziobie) oraz przednich powierzchniach sterowych (z których "na upartego" można zrezygnować). No, mogą też dojść inne stateczniki.

Idealnym przykładem tamtejszego (udanego zresztą) "Mid-Life Update" jest choćby MiG-23MLD, do którego wciskano całkiem nowy radiolokator N-008, znacznie różniący się od starych S-23/N-003 (N-008 miał w papierach nawet inną nazwę - "Amietist"), już nie mówiąc o drobnych zmianach w aerodynamice, jednostce napędowej itd. W zasadzie prawie wszystkie MLD (łącznie prawie 700) powstały z wcześniejszych M/ML/P (szczególnie dużo różnic było przy wersji M), a nowe egzemplarze MLD można było policzyć na palcach jednej ręki. Innym przykładem jest choćby MiG-29S, do którego standardu łatwo można było doprowadzić starsze 9.12/913 (nazywały się wówczas odpowiednio 9.12S/9.13S). N-010 można było rozbudować do N-010M przez wymianę właściwych bloków - te radary miały właśnie budowę modułową i nie różniły się na tym polu od zachodnich odpowiedników. I tak dalej, przykładów znajdzie się pewnie więcej.

Aczkolwiek przyznaję iż wielu samolotom bojowym (myślę że również zachodnim, także innym konstrukcjom z samego USA) trudno będzie w kwestii ogólnie pojętej modernizacji czy też "mid-life update" dorównać poziomowi do którego doszedł F-16. Tym niemniej nawet "czerwonym" zdarzało się niekiedy przeprowadzać podobne modernizacje na dużą skalę :)
« Ostatnia zmiana: Lutego 21, 2008, 15:45:08 wysłana przez John Cool »

Czesio

  • Gość
Odp: F-16 najnowsze wersje rozwojowe
« Odpowiedź #11 dnia: Grudnia 18, 2011, 22:01:59 »
Najnowszą wersją jest F-16K (od Korabielnyj) ze składanymi skrzydłami:


Tak na prawdę to makieta dostosowana do przewozu rzutem kołowym, wykorzystywana na wystawach.
Poniżej ciekawostka:

Od 1979 roku utracono 558 F-16, średnio 17 samolotów rocznie. Szczególnie duże zużycie samolotów (attrition) nastąpiło w 1991 roku tj. w okresie przypadającym na pierwszą wojnę w Zatoce Perskiej.