Autor Wątek: Ka-50: Prędkość postępowa przy lataniu bokiem  (Przeczytany 2423 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline uziel101

  • 16th VTFS
  • *
  • samoloty, czołgi, pociągi
Ka-50: Prędkość postępowa przy lataniu bokiem
« dnia: Czerwca 14, 2009, 21:22:44 »
Czy jakiś zegar lub "coś" na "hudzie" pokazuje nam z jaką prędkością lecimy w bok?

Nie jestem biegły w terminologii, ale czy można też w jakiś sposób zobaczyć jak bardzo nie lecimy prosto  :002: Chodzi mi o sytuację kiedy wydaje nam się, że lecimy na wprost, a jednak maszynę lekko znosi w jedną lub drugą stronę. Nie wiem po czym poznać na przyrządach, że prosto jest faktycznie prosto  :003: Brak tej wiedzy utrudnia życie zwłaszcza przy strzelaniu z pocisków niekierowanych kiedy jeden leci w inną stronę niż drugi.
That's Vietnam music... can't we get our own music?

poko24

  • Gość
Ka-50: Prędkość postępowa przy lataniu bokiem
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 14, 2009, 22:31:21 »
Na HUDzie nie znajdziesz tego typu wskazania. Możesz to odczytać z kulki chyłomierza. Są też lotki zamocowane na rurce pitota przed dziobem śmigłowca - z nich możesz odczytać czy maszyna schodzi z kursu.

Ka-50: Prędkość postępowa przy lataniu bokiem
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 15, 2009, 13:24:37 »
No właśnie, mi np. brakuje systemu takiego jak DISS - na przykład o tutaj

P.S.To ta buda czarna, która wyświetla prędkość w przód, tył, w lewo i prawo.
Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, w twarz się życiu głośno śmieje

Odp: Ka-50: Prędkość postępowa przy lataniu bokiem
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 15, 2009, 17:32:49 »
Wskazania małych predkości są zobrazowane na HUD-dzie w postaci kreski wychodzącej bodajże ze środka kółka i pojawiają się poniżej 50 km/h (wzgledem ziemi). Długość kreski odnosi się do prędkości (w skali od 0 do 50km/h), a odchylenie wskazuje kierunek lotu.

kapuhy

  • Gość
Odp: Ka-50: Prędkość postępowa przy lataniu bokiem
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 16, 2009, 17:52:25 »
No właśnie, mi np. brakuje systemu takiego jak DISS - na przykład o tutaj

P.S.To ta buda czarna, która wyświetla prędkość w przód, tył, w lewo i prawo.

System taki jak DISS na Ka-50 jak najbardziej jest (z blokiem antenowym na spodzie tylnej części ogona) - bez niego nie byłby możliwy np. automatyczny zawis nad punktem.
Na fotce z linka jest wskaźnik zawisu prostszego DIV-a z ósemki, sam krzyż jest zresztą bezużyteczny przy prędkościach > 50 km/h.  Na np. Mi-24 jest jeszcze wskaźnik znoszenia (obok paliwomierza):

http://www.aircraftresourcecenter.com/AWA1/101-200/walk116_Hind/images_Gabor_Toth/11.jpg