Autor Wątek: Środowisko RoF - ciekawostki, spostrzeżenia etc.  (Przeczytany 3034 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Środowisko RoF - ciekawostki, spostrzeżenia etc.
« dnia: Października 24, 2010, 00:31:45 »
Dzisiaj podczas zabawy zauważyłem ciekawy przypadek. Walczyłem na Fokkerze D.VIII przeciw SPAD 13c1 (skórki polskie i rosyjskie produkcji lucasa :001:), samolot rosyjski dostał długą serię z bliska gdzieś na pułapie pomiędzy 1500-2000m, silnik mu się zapalił i rozleciał się górny lewy płat. przeciwnik poszedł do ziemi praktycznie pionowo, a ja zacząłem zniżanie do lotniska odległego o jakieś 5km.

Wracając na lotnisko zauważyłem obiekt poruszający się poniżej, okazało się, że jest to kawałek płótna (z czerwoną gwiazdą) niesiony wiatrem. Niestety nie mam przycisku screenów podłączonego pod joystick, a dodatkowo trochę się motam, bo z konieczności muszę obsługiwać orczyk kciukiem na przepustnicy (z gipsowym buciku trudno się obsługuje pedały i musiałem na jakiś czas zrobić sobie wersję dla niepełnosprawnych  :003:) do czego nie jestem przyzwyczajony i screen z bliska mi nie wyszedł bo po upadku element ten zniknął po krótkim czasie, zanim zrobiłem nawrót i przeleciałem nad nim jeszcze raz.


Na screenie zrobionym z pewnej wysokości go jednak widać (element i jego cień) - czerwona strzałka.


Ciekawe było to, że samolot spadł ok. 4km dalej, a ten element wyglądał jak faktycznie niesiony przez wiatr.

Spotkał ktoś kiedyś podobne przypadki?
« Ostatnia zmiana: Października 25, 2010, 11:46:24 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Środowisko RoF - ciekawostki, spostrzeżenia etc.
« Odpowiedź #1 dnia: Października 24, 2010, 00:36:43 »
Tak. Standard, np. oderwane skrzydło jest w stanie unosić się jeszcze parędziesiąt sekund nieczym liść albo tzw. "nosek" na wietrze kręcąc śliczne śróbki (ba nawet przez jakis czas może lecieć w płaszczyźnie). Ja jestem pod olbrzymim wrażeniem tego co w RoFie widać i czekam na więcej. Jak tak dalej będzie z patchami, to za rok będziemy mieli sim marzenie :) !

Tak na marginesie - jak jest mocniejszy wiatr, to np. małe śmigiełko (normalnie to pradnica by była ale tu?) w Triplane już sie obraca na ziemi. Dalej, wprawiasz w ruch silnik (przy bezwietrznej pogodzie), smigiełko stoi. Pod wpływem pedu zza smigłowego zaczyna się obracać po chwili. Czadzik.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Środowisko RoF - ciekawostki, spostrzeżenia etc.
« Odpowiedź #2 dnia: Października 24, 2010, 00:59:17 »
Ja jestem pod olbrzymim wrażeniem tego co w RoFie widać i czekam na więcej.[...] Czadzik.
Dokładnie, właśnie środowisko RoF coraz bardziej mi się podoba, chciałem się tylko upewnić czy mam rację z tym coraz lepszym odwzorowaniem wiatru, powietrza, zjawisk itp.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Środowisko RoF - ciekawostki, spostrzeżenia etc.
« Odpowiedź #3 dnia: Października 24, 2010, 18:32:50 »
Również zdarzyło mi się spotkać wirujący fragment płata z EIII. Faktycznie sympatycznie i dość wiarygodnie to wygląda i tworzy fajny klimat.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Środowisko RoF - ciekawostki, spostrzeżenia etc.
« Odpowiedź #4 dnia: Października 25, 2010, 01:20:14 »
Każda z części ma swoje wymiary, masę i co najważniejsze własny środek ciężkości, przez co może sobie swobodnie opadać, wirować, itd, w zależności od własnych parametrów :) Kiedyś ustalało się jeden CoG, tutaj, liczy się to dla każdej części, a następnie dopiero dla całego samolotu.

PS: Razor, w Community Fictional i Historic Pack'ach są obecnie:

- SPAD 13 - polski default
- SPAD 13 - 7.EM 1921
- SPAD 13 - fikcyjny bolszewicki
- Fokker D.VIII - S.Stec
- Fokker D.VIII - S.Bastyr
- DFW C.V w trzech wersjach
- Breguet 14 w trzech wersjach

Można w nich tłuc się online oraz w trybie mods off. Pakiet "War over Poland" powstał gdy nie było jeszcze planów na stworzenie oficjalnych paczek i nie było wymagań d/s nazewnictwa skinów, itd. Dlatego też, niestety, jest on dosyć przestarzały, a ja stopniowo będę zgłaszał te skiny do trybu mods off, choć idzie to bardzo opornie.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: Środowisko RoF - ciekawostki, spostrzeżenia etc.
« Odpowiedź #5 dnia: Października 25, 2010, 11:25:28 »
PS: Razor, w Community Fictional i Historic Pack'ach są obecnie:

- SPAD 13 - polski default
- SPAD 13 - 7.EM 1921
- SPAD 13 - fikcyjny bolszewicki
- Fokker D.VIII - S.Stec
- Fokker D.VIII - S.Bastyr
- DFW C.V w trzech wersjach
- Breguet 14 w trzech wersjach

Wiem - paczki historyczne sobie wrzuciłem, mam zresztą te które zrobiłeś na początku i zapodałeś na Forum. Fikcyjne paczki ściągnąłem, ale tutaj właśnie sobie mam zamiar wybrać tylko to co potrzebuję lub mi się specjalnie podoba. Trochę mało jest maszyn dla strony bolszewickiej. Kiedyś pisałeś o tym, że masz Nieuporta 17c1, ale w Twojej paczce go nie było.

Jak masz jakieś nowości dla wojny polsko-bolszewickiej to nie krępuj się zapodaj na Forum - chętnie skorzystam, bo mi się tłuczenie tego biednego SPAD 13c1 znudziło. Może jakaś nowa odrębna paczuszka (na Forum) dla WoP z nieco rozbudowaną stroną "czerwonych"? Jak oczywiście masz jakieś nowości.

Przy okazji jakie są te wymagania dla nazewnictwa skinów?

PS. A więc jednak miałem kawałek racji z tym "Mods on" w tym temacie http://www.il2forum.pl/index.php?topic=13495.0 - nie tak jak myślałem, ale zawsze coś w tym jest ...  :002:

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Środowisko RoF - ciekawostki, spostrzeżenia etc.
« Odpowiedź #6 dnia: Października 25, 2010, 11:54:39 »
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=13495.0 - nie tak jak myślałem, ale zawsze coś w tym jest ...  :002:
Tak, mam Mods off a skiny ze skinpacków widać bez problemu. Jesli jest zatem nazwa niestandardowa malowania to trzeba miec Mods on.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Środowisko RoF - ciekawostki, spostrzeżenia etc.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 30, 2010, 10:20:45 »
RoF ma całą masę takich "smaczków" i podziwiam twórców, że chciało im się to wszystko oprogramować. Są też i minusiki jak na przykład dziurawe dachy w hangarach (deszcz pada nam na głowę po wjechaniu do środka) czy niereagujące opady śniegu na wiatr, wiatr w jedną płatki w drugą... Podziwiam twórców jeszcze bardziej bo ciągle tą grę rozwijają i obok znaczących zmian, poprawiają też takie minusiki (poruszające się chmury w następnym puczu  :banan). Co do wpływu wiatru i w ogóle zachowań powietrzno-wiatrowo-fizycznych, z tego co Jason na forum RoF'a pisał w przyszłym roku mają podobno wprowadzić coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=o3tJlFsGRSE. Jak widać na początku, filmik został zrobiony jeszcze za czasów "Knights of the Sky", ale nie zaimplementowali tego bo za bardzo by nam to obciążało kompy. Mam nadzieję, że kiedyś będziemy mogli te efekty odczuć "na własnej skórze"  :004:
Na większym speedzie lepiej idzie.
--------------------------------------------

PL_Leo

  • Gość
Odp: Środowisko RoF - ciekawostki, spostrzeżenia etc.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 30, 2010, 17:58:11 »
Do listy bugów dodam jeszcze dziurawe mosty. Udało mi się kiedyś wylądować i zatrzymać na jednym z mostów, po czym po kilku sekundach samolot zaczął się zapadać niczym w ruchomych piaskach by w końcu spaść do rzeki... :008:

PL_Leo

  • Gość
Odp: Środowisko RoF - ciekawostki, spostrzeżenia etc.
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 04, 2010, 11:47:29 »
Kolejny, niezwykle komiczny bug jaki pojawił się dzisiaj podczas gry w RoF po zainstalowaniu patcha 1.016 w trybie quick mission: na wysokości około 1000 metrów zamiast na balon natrafiłem na wodny statek :002: