Autor Wątek: HSI - błędne wyświetlanie odległości  (Przeczytany 1372 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sanCH0

  • *
  • DCS:BS, LO:FC2
HSI - błędne wyświetlanie odległości
« dnia: Stycznia 14, 2009, 22:58:39 »
Dzisiaj zauważyłem ciekawą rzecz. Otóż niemiecki Mig-29A oraz rosyjski posiadają inne HSI a dokładniej różnica sprowadza się do wyświetlania odległości. W tym pierwszym odległość podawana jest z tego co napis sugeruje :008: w milach.

U mnie odległości wyświetlane są w obydwóch samolotach w km. Zrobiłem screeny które pokazują odległości z tego samego punktu do waypointu położonego dla obydwóch samolotów w tym samym miejscu.

   

Czy u was też tak jest (bug)?
Polish Virtual Air Force - LO:FC 1st FIS Sanch0

John Cool

  • Gość
Odp: HSI - błędne wyświetlanie odległości
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 14, 2009, 23:40:42 »
Nie mam możliwości tego teraz sprawdzić ale być może to niedopatrzenie ze strony ED.



Na zdjęciach faktycznie widać napis "NM" przy odległości... choć nie ma tego na opisie angielskiej wersji NPP (HSI) na niemieckich 29tych.

Offline Ronald

  • *
  • LOv1.12a FS2002
Odp: HSI - błędne wyświetlanie odległości
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 02, 2009, 02:23:16 »
Witam, podczepię się pod temat, bo też mam problem z HSI. Otóż moje HSI w Su-25T źle pokazuje północ, a tym samym wszystkie inne kursy. Dobrze to widać na screenie. Leciałem wtedy kursem 090 a HSI pokazuje, że niby 295. Do punktu powinienem lecieć kursem 339 (tak jak jest to podane w górnym prawym polu przyrządu), ale biała, gruba strzałka wskazuje kurs 185 (w obu przypadkach jest różnica około 154o). Czy ten przyrząd trzeba jakoś obrócić co pewien czas aby znowu pokazywał prawidłowy kierunek jak w FSie?
W poprzednim poście jest fajny schemat HSI i tam pod punktem 7 jest opisana flaga: HSI OFF FLAG. U mnie jej nie ma, więc teoretycznie przyrząd powinien działać OK.
W INPUTcie nie znalazłem niczego co może mieć coś wspólnego z HSI.


Offline Ronald

  • *
  • LOv1.12a FS2002
Odp: HSI - błędne wyświetlanie odległości
« Odpowiedź #3 dnia: Października 12, 2009, 21:56:23 »
Sprawa źle działającego HSI w Su-25T do dziś nie daje mi spokoju (że niby nowy samolot, nowa awionika i taki bug, który przeszedł przez beta testy a którego przeoczyć może chyba tylko ślepiec, -to chyba nie możliwe aby to był bug a raczej jest to moja nieumiejętność posługiwania się samolotem). Oto wyniki mojego śledztwa w tej sprawie. Po włączeniu zasilania HSI ustawia się prawidłowo, podczas włączania silników też nie ma problemu. Błąd pojawia zaraz po ruszeniu z miejsca. Wystarczy zrobić średni skręt o jakieś 30o - 60o, a po sekundzie HSI zaczyna wariować. Jak na razie znalazłem jedną metodę, która daje obiecujące skutki (błąd nie przekracza 10o) a jest nią: włączanie silników jeden po drugim, a nie jednocześnie :)
Wtedy samolot stoi dłużej w miejscu i być może to ma wpływ na HSI (może jest symulowane rozkręcanie się żyrokompasu, który później utrzymuje stałą orientację względem przestrzeni i północy).