Przepraszam, co dokładnie Kopi rozumiesz jako 'agresywne latanie' ? Z tego co piszesz można wywnioskować, że balansowanie na krawędzi przeciągnięcia...Dla mnie to właśnie będac wyżej, i mogąc lecieć szybciej możesz być bardziej agresywny - czyli atakować...Spróbuj być agresywny na samolocie wolniejszym, lecac niżej, z mniejszą prędkością, wobec przeciwnika który leci czymś szybszym, z większą prędkością i do tego wyżej - najwyżej spaliny powąchasz (jak nierzadko nasi na P-11 i P-7 we Wrześniu 1939-nawet wobec bombowców niemieckich, a przecież P-11 to taki zwrotny, a więc 'agresywny' samolot ?), o ile Cię ołowiem nie nakarmi...Poza tym wydaje mi się, że istnieje co najmniej kilka manewrów, które umożliwiają teoretycznie mniej zwrotnemu (w sensie promienia zakrętu) samolotowi zajęcie pozycji strzeleckiej za teoretycznie zwrotniejszym w walce manewrowej...
No i co (głównie Musk i Kopi ) rozumiecie pod pojęciem 'indywidualista' ? Chyba nie 'gość który nie umie z nikim współpracować' ? Za rozwianie wątpliwości z góry dzięki... 
Spróbuj być agresywnym spotykając zwrotniejszy samolot na swoim pułapie:-) .
Dla mnie to, że ktoś atakuje z przewagi 1 kilometra wysokości, nie trafia, bo kobyłą ciężko trafić zwinny samolocik, wznosi się z powrotem na ten kilometr i ponawia atak agresywnym lataniem nie jest. Agresywnie walczyć to według mnie nie dać przeciwnikowi chwili wytchnienia, zakatować, kiedy tylko nadąży się sposobność, wykorzystać wszelkie możliwości, aby dorwać wroga, nie dając mu żadnych szans. Stosując taktykę BnZ ataki przeprowadza się, co pewien czas i daje się spore szanse przeciwnikowi na zwrotniejszej maszynie na uniki i wyjście z sytuacji cało (mówię o walce 1 na 1). Zaś latając na zwrotnej maszynie przewagę wysokości można wykorzystać na zajęcie idealnej pozycji strzeleckiej, z której przeciwnik nie ma szans wyjść. Oczywiście istnieją manewry, które pozwalają mniej zwrotnej maszynie znaleźć się na 6 przeciwnika, tyle, że pozbawiają one kobyły energii a zwnniejsza maszyna i tak ma więcej manewrów do wyboru, aby nie pozwolić kobyle zająć pozycje strzelecką.
p47 i inne cieżkie kobyły nie nadawały się do agresywnego latania tylko nażucały jeden sposób walki który okazał się właściwie najlepszym tyle że mało spektakularnym.
A może to nie maszyny narzucały sposób walki tylko doświadczenie pochodzące z analizy stoczonych walk narzucały kierunek rozwoju samolotów. Z tego na ile sie orientuje to wojny generalnie wygrywa sie spuszczając nieprzyjacielskie samoloty na ziemie, a najlepiej nie dać im wogóle wystartować. O punktach za styl, widowiskowośc oraz technike nie słyszałem 
Żadko mozna spotkać opowieść o pilocie fw 190 czy thunderbolta który wyszedł cało z samotnej walki przeciwko trzem maszynom wroga.
Bo ja wiem czy to argument. Z drugiej strony mamy Helelmuta Mischke ,20 lutego 1945 wspuścił osiem sowieckich samolotów w jednym locie bojowym, z czego cztery z pełnym ładunkiem bomb po drodze, a drugie cztery wracając. 11 marca dziewięć, cztery w drodze do celu z bombami i pięć wracając.
Daleko nie trzeba szukać - M.Wyszkowski - indywidualista, as, doskonały akrobata. Poleciał sobie na indywidualne polowanko w Afryce a wylądował w niemieckim szpitalu , leżąc koło goscia którego spuścił dzień czy dwa wcześniej. A zaatakowała go 'zaledwie' para Mieczysławów.
A Saburo który bez problemów zestrzelił dwupłata - bardzo agersywny samolot
u progu swej kariery ?
Punkty są takie że miło się czyta wspomnienia takich pilotów

Argument polega na tym, że gdy świetny pilot zwrotnego samolotu został sam z dwoma czy trzema przeciwnikami mógł im zrobić jeszcze kuku. Pilot kobyły nie ważne jak genialny by był mógł tylko zmykać do domciu.
Czy pan Helelmuta Mischke strącił te samoloty samotnie czy współpracując z innymi pilotami? Bo jeżeli we współpracy to przykład ten traci sens odnośnie mojej wypowiedzi.
Dla wyjaśnienia ja nie twierdze, że latanie agresywne, kręcenie się przy każdej sposobności było słuszne. Podziwiam tylko tych pilotów potrafili odnieść zwycięstwo w beznadziejnej sytuacji bardziej niż tych, którzy dawali pełną moc i zmykali.