Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące realnego latania a FSX (tym razem dotyczące nawigacji w powietrzu) na które nie mogę znaleźć satysfakcjonującej odpowiedzi mimo długiego szperania w sieci.
Chodzi mi o skrzyżowania, czyli intersections.
Z tego co wyczytałem, są to wirtualne punkty w przestrzeni, ułatwiające nawigację, zwłaszcza podczas podchodzenia do lądowania i startów. Występują albo w miejscach przecięcia korytarzy powietrznych, albo tam, gdzie statek powietrzny zazwyczaj zmienia kurs. Wszystko pięknie, ale jest kilka rzeczy których nie rozumiem:
1. Skrzyżowania, w przeciwieństwie do nadajników VOR i DME są umowne, określone tylko i wyłącznie na podstawie długości i szerokości geograficznej. Jak więc określić, czy w określonym momencie znajdujemy się dokładnie nad danym skrzyżowaniem (nie używając systemu GPS)? Lub inaczej formułując pytanie, jakie urządzenia w samolocie odpowiadają za "czytanie" skrzyżowań? Ponownie - chodzi mi tu raczej o zasady rządzące FSXem, ale chętnie dowiem się czegoś o prawdziwych procedurach.
2. Jak często skrzyżowania są modyfikowane? Pytam w kontekście aktualności skrzyżowań w FSXie, a konkretnie - aktualności skrzyżowań wokół praskiego LKPR Ruzyne - nazwy skrzyżowań zupełnie się nie zgadzają, a część w ogóle nie istnieje, jeśli porównać chociażby realne STAR'y i SID'y z z mapą w FSXie.
Z góry dzięki za poświęcony czas.