W większości pleciesz bzdury.
Po pierwsze nie słyszałem, żeby twórcy softu eksportującego dane z DCS jak Helios, LotATC, Tacview czy innych musieli coś płacić ED. Skrypty do eksportu możesz sobie sam łatwo napisać.
Za dostęp do SDK do DCS nie trzeba płacić, ale wymaga to podpisania umowy NDA, a to raczej wymaga poważniejszego podejścia do sprawy i bardziej zorganizowanej działalności. Zwłaszcza, że ED po pierwszych wtopach podniosło kryteria dla developerów.
Moduły do FSX/P3D/Xplane możesz sobie wydawać nie płacąc nic nikomu, ale spróbuj je umieścić na Steam, Simmarket, Flightsimstore, Aerosoft i innych sklepach to zobaczysz, że "haracz" wszędzie płacisz taki sam albo większy. Kapitalizm.
Ogólnie, z tego co wiem, SDK do DCS to nie jest to samo, co w FSX czy Xplane. W DCS jest to wszystko ściślej związane z silnikiem gry. I tak to co napiszesz musi trafić do ED, żeby zaczęło działać w symulatorze, samo upublicznienie SDK nic tu nie da. Poza tym SDK jest słabo udokumentowane i zbugowane, jak zresztą reszta gry. Nic niezwykłego.
Bardzo mało developerów w DCS bierze się z różnych powodów i przeważnie wcale nie jest to kasa. Z jednej strony ED stawia wysokie wymagania zanim da dostęp do SDK, co odcina mało zorganizowanych albo początkujących. Z drugiej strony ED trzyma wszystko blisko siebie i sprowadzają 3rd party do roli płatnych kontraktorów, co z kolei może nie odpowiadać większym firmom przyzwyczajonym do swobody jaką dają cywilne symulatory. Burdel z wersjami i ciągłymi zmianami platformy też nie pomaga.