Autor Wątek: SDK, ED i pieniądze  (Przeczytany 716 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
SDK, ED i pieniądze
« dnia: Czerwca 14, 2017, 22:47:51 »
Żeby nie było tak jak z gazelą, że miało być free a będzie pay.
Ale jak się uda to będzie super bo będzie przeciwwaga dla gazeli. W sensie że będzie coś co miało być pay a będzie (miejmy nadzieję) free :-P

Oby ED nie pokazało im gołego tyłka, bo po nich to bym się tego spodziewał jak po nikim innym. Nie od dzisiaj wiadomo że na kasę lecą.
Z tego też powodu dosyć znany developer IndiaFoxtEcho (zrobił F-35, F-14, Typhoon'a do FSX pod TacPack'a) zdecydował że nawet nie będzie próbował konwertować swoich modeli do DCS.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: SDK, ED i pieniądze
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 15, 2017, 06:42:58 »
Ed nie leci bardziej na kasę niż inni wydawcy czy sklepy, prowizje mają podobne. Powody, dla których tak mało developerów z fsx robi coś do DCS są bardziej skomplikowane.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: SDK, ED i pieniądze
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 15, 2017, 20:45:41 »
Jak powiedział DEV o którym wspominałem chodzi o dostępność SDK i dokumentacji.
W przypadku DCS nie jest to taka prosta sprawa. Jak się coś zaczyna grzebać na własną rękę to sami wiecie jak jest... Pamiętny LMAV :evil:

W przypadku FSX jest wiele osób które robią takie rzeczy więc jest kogo zapytać. I jak się coś grzebie to nikt nie próbuje nikogo torpedować. Dokumentacja oraz SDK są ponadto ogólnodostępne.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: SDK, ED i pieniądze
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 15, 2017, 22:01:42 »
Dżizaz, daj już spokój z tymi LMAV. Wyjdzie Harrier to sobie postrzelasz.

To w końcu kasa czy brak SDK jest problemem, bo post wyżej napisałeś co innego.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: SDK, ED i pieniądze
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 16, 2017, 12:05:04 »
Kasa oraz brak SDK idą ze sobą w parze.
SDK do FSX jest dostępne za darmo. Jeśli chcesz dostać jakiekolwiek wsparcie w DCS to musisz płacić.
Aby wypuścić płatny dodatek do DCS to także musisz płacić haracz...

Jeśli o FSX chodzi to możesz wypuszczać co chcesz, i nie musisz nikomu płacić haraczu...

Kiedyś robiłem programik do FSX który wyciągał dane z FSXa i wysyłał je poprzez RS232 do wyświetlacza podłączonego pod mikrokontroler AVR. Udało się dzięki dokumentacji simconnect.
Jakbym coś takiego chciał robić z DCS to pewnie by mnie straszyli że sam Putin przyjdzie i mi wciśnie rakietę w tyłek za jak to oni niesłusznie określają "reverse engineering"...

A nawet jeśli to...

http://www.worldcadaccess.com/blog/2012/05/eu-court-legalizes-reverse-engineering-of-software.html

Cytuj
Furthermore, the court said that reverse engineers do not need the permission of software owners, and can ignore terms of the license agreements that might prohibit reverse engineering.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: SDK, ED i pieniądze
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 16, 2017, 13:10:19 »
W większości pleciesz bzdury.

Po pierwsze nie słyszałem, żeby twórcy softu eksportującego dane z DCS jak Helios, LotATC, Tacview czy innych musieli coś płacić ED. Skrypty do eksportu możesz sobie sam łatwo napisać.
Za dostęp do SDK do DCS nie trzeba płacić, ale wymaga to podpisania umowy NDA, a to raczej wymaga poważniejszego podejścia do sprawy i bardziej zorganizowanej działalności. Zwłaszcza, że ED po pierwszych wtopach podniosło kryteria dla developerów.
Moduły do FSX/P3D/Xplane możesz sobie wydawać nie płacąc nic nikomu, ale spróbuj je umieścić na Steam, Simmarket, Flightsimstore, Aerosoft i innych sklepach to zobaczysz, że "haracz" wszędzie płacisz taki sam albo większy. Kapitalizm.

Ogólnie, z tego co wiem, SDK do DCS to nie jest to samo, co w FSX czy Xplane. W DCS jest to wszystko ściślej związane z silnikiem gry. I tak to co napiszesz musi trafić do ED, żeby zaczęło działać w symulatorze, samo upublicznienie SDK nic tu nie da. Poza tym SDK jest słabo udokumentowane i zbugowane, jak zresztą reszta gry. Nic niezwykłego.

Bardzo mało developerów w DCS bierze się z różnych powodów i przeważnie wcale nie jest to kasa. Z jednej strony ED stawia wysokie wymagania zanim da dostęp do SDK, co odcina mało zorganizowanych albo początkujących. Z drugiej strony ED trzyma wszystko blisko siebie i sprowadzają 3rd party do roli płatnych kontraktorów, co z kolei może nie odpowiadać większym firmom przyzwyczajonym do swobody jaką dają cywilne symulatory. Burdel z wersjami i ciągłymi zmianami platformy też nie pomaga.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: SDK, ED i pieniądze
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 16, 2017, 13:28:17 »
A teraz trzeba tu posprzątać bo tu się zrobił burdel. Miało być o F-18 od CoreTex Designs, a tu jakaś dyskusja nt. SDK i kasy...