Autor Wątek: Stuttering w CloD  (Przeczytany 6254 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Stuttering w CloD
« dnia: Maja 05, 2014, 21:50:43 »
Złożyłem ostatnio kompa, takiego:

Intel I5-4570 3.2GHz
MSI GTX 760 2GB Gaming OC
8GB (2x4) Crucial Ballistix 1600MHz
AsRock B85 Pro4
1TB Seagate ST1000DM003
Windows 8.1 64bit

W Cliffs of Dover z modem Tem Fusion 4.312 (bez niego gra w ogóle się nie uruchamia) występują co ok sekundę mocne przycinki. Próbowałem coś kombinować z ustawieniami w samej grze oraz z profilami aplikacji w panelu nVidii, jednak bez większych sukcesów.

Może wiecie które opcje (w grze lub sterach) mogą coś poprawić? Mam sterowniki w wersji 335.23, czyli najnowsze.

Przy okazji, podobny problem występuje przy wyświetlaniu komunikatów radiowych, krótka ścinka.

Z góry dzięki za sugestie.

Qbeesh

  • Gość
Odp: Stuttering w CloD
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 06, 2014, 14:43:19 »
Dziwne... mam słabszy sprzęt i śmiga na full, bez problemu z TF. Tylko co mi z tego...?

Moim zdaniem i wieloletnim doświadczeniem, jeśli coś się tnie pozornie bez powodu, to zmniejszanie ustawień nic nie da. W większości gier pomogła zmiana kompa na szybszy. Ale tu nie masz tego problemu. Podobno CloDowi czasem coś nie przypasuje w danym konfigu i wuj... nie rabota.

Odp: Stuttering w CloD
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 06, 2014, 16:28:59 »
U mnie receptą okazała się zmiana trybu full screen na pseudo (w opcjach gry).
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Odp: Stuttering w CloD
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 06, 2014, 21:57:31 »
Czysty CloD domyślenie nie działa na windzie 8 - ktoś swego czasu na żółtym forum zapodał improwizowanego hotfixa i może jest on umieszczony w TF-ie 4.3, ale wciąż gryzie się z windą? Z drugiej strony wydaje mi się, że gdyby o to chodziło, to zmodowana gra też nie odpalałaby się w ogóle.

Ja mam od niedawna niemal identyczny konfig (oblokowany proc, inny model Asrocka plus GTX780), tyle że działam na windzie 7 x64, choć niby na tej samej wersji sterownika (nie wiem jakie są różnice między sterownikiem dla siódemki a dla ósemki) i od strony graficznej takich akcji u mnie nie ma. Zastanowiłbym się zatem czy problem nie leży w dźwięku, bo akurat wspomniane przez ciebie przyciachy podczas wczytywania każdego sampla radiowego również u mnie występują. Na razie ogarniam ten sim latając samotnie i turystycznie, więc jeszcze nie wgłębiłem się w tą zagwozdkę, ale wcześniej czy później mnie to czeka. Wiem (znowu z postów na żółtym forum), że na niektórych kompach można temu zaradzić zmieniając w configu.ini ustawienia częstotliwości próbkowania w sekcji "sound", ale za cholerę nie mogę sobie teraz przypomnieć którą linię trzeba było edytować (u mnie zresztą i tak to nie pomogło), nie mogę także znaleźć wątku, w którym była o tym mowa :D. Spróbuję jutro.

Odp: Stuttering w CloD
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 09, 2014, 21:49:14 »
W uzupełnieniu mojego posta powyżej, chodziło o linię "NumChannels" - wartość 2 odpowiada 16 kanałom, wartość 3 odpowiada 32 kanałom. Można pobawić się testując obie (ciekaw jestem co się stanie, gdy wbiję 1...), a jeśli przyciachy nie znikną, zawsze pozostaje jeszcze radykalny pomysł grzebania w rejestrze wedle tegoż przepisu...

http://theairtacticalassaultgroup.com/forum/showthread.php?t=10031

... niespieszno mi jednak stosować aż takich metod, bo z podlinkowanego tematu wynika, że niekoniecznie musi to dać pożądany rezultat, a i skutki uboczne dla innych gier/aplikacji mogą okazać się nieciekawe.

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: Stuttering w CloD
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 20, 2015, 14:06:43 »
Odkopię, bo znalazło się rozwiązanie.

Przycinki w CloD, występujące wyłącznie na Win8/8.1 z kartami nVidii, do tego wyłącznie online kiedy w okolicy jest samolot drużyny przeciwnej, zostały najwyraźniej wyeliminowane przez sterowniki w wersji 350.12, jak ręką odjął. Dość niespodziewane, bo w notce sterowników nie ma nic konkretnie o CloD, a skupiono się na wydajności w GTAV.