[...] Udało mi się ustalić, że jest na stanie dwóch maszyn - 70 z malowaniem Timura Apakidze i 88.
Może tak być, bo maszyna n/b
88 jest samolotem z 9-tej serii produkcyjnej (n/s 09-01, n/fabr 49051009301), moim zdaniem jedynym jaki lata z tej serii. Jest wysoce prawdopodobne że od 9 serii postanowiono po prostu taką drabinkę zainstalować - ot kolejna modyfikacja wprowadzona w toku produkcji w nowej serii. To chyba najprostsze i najlogiczniejsze wyjaśnienie.
Natomiast n/b
70 który wystawiono jako pomnik to n/s 09-02 - samolot nigdy nie ukończony, ostatecznie niedawno wystawiono go jako pomnik na pamiątkę katastrofy samolotu Timura Apakidze. Ów Su-33 faktycznie nosił n/b
70, był to jednak samolot n/s 04-03 (nn/fabr49051004103).
Istnieją jeszcze przynajmniej 2 egzemplarze 9-tej serii o n/s 09-03 i 09-04, ale one również nie zostały ukończone i do dnia dzisiejszego są zmagazynowane w KnAAPO.
Przy okazji - dobre wieści dla Su-33: wbrew wcześniejszym zapowiedziom o spisaniu typu ze stanu, postanowiono że eksploatacja samolotu będzie kontynuowana co najmniej do 2025 roku (najwyraźniej jednocześnie z nowo przyjmowanymi do służby MiGami-29K/KUB), co więcej jest szansa że maszyna doczeka się kolejnej modernizacji:
http://www.aex.ru/news/2015/3/20/131855/