Autor Wątek: Zoom w VR  (Przeczytany 1386 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Zoom w VR
« dnia: Listopada 18, 2019, 09:38:59 »
To jest dziwna opcja, jest co prawda w DCS i IL-2 ale robi się takie rybie oko, ma tak być zapewne i od tego odejść się nie da.

Natomiast ktoś próbował tego?
Ustawienia dla IL-2 BoX:
https://forum.il2sturmovik.com/topic/34266-copypaste-settings-plus-zoom-for-best-spotting-and-id-odyssey-pimax5k-rift-s-rift/
Jest też tutaj jakiś temat na temat zoomu w VR i IL-2
https://forum.il2sturmovik.com/topic/39748-3dmigoto-mod-icon-masked-by-cockpit-zoom-for-vr-color-change-sight-strengthened13-features/

Ale nie wiem, czy to wnosi coś nowego do tego co teraz mamy bezpośrednio w IL-2 BoX.
« Ostatnia zmiana: Listopada 18, 2019, 09:46:47 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Zoom w VR
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 18, 2019, 09:48:39 »
A o co dokładnie pytasz? Jeśli o mod 3dMigoto, to bez tego nie ma MP w Iłku w VR.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Zoom w VR
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 18, 2019, 10:00:12 »
Chodzi mi o to czy te mody tez robia takie rybie oko i co w ogole daja innego niz ten default zoom w IL-2?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Zoom w VR
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 18, 2019, 10:10:47 »
Ja nigdy rybiego oka nie zauważyłem na żadnym zoomie. Ani tym wbudowanym, ani na modzie. Po prostu zmienia Ci fov jakby. Nie zniekształca krawędzi.

A co daje 3dmigoto? Dużo lepszy zoom na poziomie tego wbudowanego dla monitorów. Do tego teraz też nie cierpi się też na pewne przypadłości zoomu wbudowanego, jak znikające samoloty przy zbliżaniu.

Minus jest taki, że po wielu updatach trzeba czekać aż to dostosują. Zwykle kilka dni.


ysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Zoom w VR
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 18, 2019, 10:18:53 »
Nie da się tego wyeliminować, tak właśnie wyglądałby świat przez lornetkę, gdyby nie ograniczone pole widzenia i brak ostrości bliskiego planu ;)

Sam efekt przejścia z normalnego widoku do zoomu jest chyba zahardkodowany w DCS, a widzę że ten 3dmigoto wprowadza właśnie coś na kształt lunety (czyli ogranicza pole widzenia + natychmiastowe zbliżenie).
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Zoom w VR
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 18, 2019, 10:38:23 »
Ja nigdy rybiego oka nie zauważyłem na żadnym zoomie.

No jak nie, obraz wygląda nieco tak:





z tym, że bez tej winiety. Some1 to opisał. Środek jest wyraźny, ale brzeg masz bardziej zniekształcony niż normalnie. Coś właśnie jak widok przez lunetę.

Fakt za to - Galland tak latał, ze swoim słynnym binokularem ;D.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Zoom w VR
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 18, 2019, 10:52:00 »
Ale to nie jest rybie oko ;) sorry, ale długie lata pracowałem jako fotograf dlatego jestem na to czuły ;)

Czegoś takiego jak Ty nigdy nie obserwowałem. Nie mam teraz gogli, ale zupełnie nie kojarzę.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Zoom w VR
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 18, 2019, 11:05:05 »
Rybie rybie, bo obraz też jest lekko "wypukły", jak się przesuwa na bok to dobrze widać jak pływa obwódka.
Proporcje nie są 1:1, brzegi są zawsze lekko zniekształcone i węższe. Dobrze to widać np. na widoku zewnętrznym patrząc na długość samolotu z boku. DCS ma tak samo. Szczegół, nie przeszkadza szczególnie, ale może jest coś lepszego w tych modach?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Zoom w VR
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 18, 2019, 11:10:01 »
Aaa  jak wypukły to tak, ale o tym nie pisałeś, a ja tego nigdy nie widziałem. U mnie obraz był zawsze jak przez lornetkę. Może nie będę się odzywał w takim razie ;)

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2