Autor Wątek: Balkany 2005. Operation Under Siege  (Przeczytany 4646 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Piorun

  • Gość
Balkany 2005. Operation Under Siege
« dnia: Maja 06, 2009, 21:15:13 »
  Pozwalam sobie otworzyć nowy wątek by w jednym miejscu zgromadzić wypowiedzi kolegów patrząc na F4 AF z perspektywy kampanii, ATO, AI itd. Dla mnie piękno F4AF to nie tylko bardzo realistyczna symulacja samego latania, to także możliwość spojrzenia na  teatr działań oczami stratega. Będąc zwolennikiem dążenia do maksymalnego realizmu samego lotu chciałbym też przejść kampanię w sposób najbardziej zbliżony do rzeczywistości.
  I tu zaczynają się schody. Siedząc za sterami wirtualnego F-16 tak konfiguruje ustawienia stopnia trudności by biedny AI choć trochę przypominał w zachowaniu dobrze wyszkolonego ludzkiego przeciwnika. Dlatego wszystkie ustawienia stopnia trudności daję na ACE.  Ale gdy z takimi ustawieniami uruchomimy kampanie np. Bałkany 2005 OPERATION UNDER SIEGE oddając pełną kontrole ATO, moi chłopcy zbierają baty aż żal patrzeć. Bywa że MIG-21 strąca F-15 czy F-16, a gdzieś czytałem że jak dotąd żaden F-16 (na całym świecie) nie został strącony w walce A-A (chyba to lekko naciągane?). Jednak przegrać z MIG-21 to chyba dalekie od realizmu. Oczywiście pałając żądzą zemsty wsiadam do najbliższego F-16 i czyszczę tu 2xMIG-21, tam 3xMIG-21 z konieczności nie tracąc czasu na lot do lotniska i regularne lądowanie. W tym samym czasie ATO wysyła mi Apacze na świeżutką baterię ZSU-Shilka, a 4xB-52 na bombardowanie mało znaczącej fabryczki 10 km od nietkniętej SA-10. Gdzie tu realizm ?

  Bardzo dziwi mnie czas startu kampanii. Najczęściej jest to 7:00 lub 9:00. Jako pamiętam z TV operacje w Iraku zawsze zaczynały się w nocy ! Na Bałkanach mam dostępne 12xF-117A ale przecież nie wyślę ich w dzień.

Jak uczą Wielcy Stratedzy pierwszą rzeczą którą muszę zrobić to przejąć kontrole w powietrzu. Oczywiście mogę wysłać wszystkie fighter’y  jakie mam do strącania wszystkiego co lata za Adriatykiem, ale jak przylecą MIGi29 to nawet przesiadając się z samolotu do samolotu po kilku godzinach pozostanie mi połowa Hornetów, F-15 i F16. 

Jest inne wyjście – Durandal. Lecz tu znowu problem. Albo sam wykonam wszystkie naloty na lotniska (zwłaszcza  te z MIG-29), albo 25% lotnisk pozostanie nietknięta a 25% z atakujących już nigdy nie wróci do domu. Co gorsza próba wyłączenia wszystkich pasów w BATAJNICA (gniazdo szerszeni!) jest prawie nie możliwe bez horrendalnych strat własnych. Gdzie są Tomahawki ?

Pytanie do kolegów: Jak rozgrywać kampanie aby było jak najbardziej realnie w 2D jak i w 3D.




Piorun

  • Gość
Odp: Balkany 2005. Operation Under Siege
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 06, 2009, 22:57:17 »
     Lista pytań na które nie mogłem znaleźć jednoznacznej lub sprawdzonej w praktyce odpowiedzi:

1.   Jak nakazać AI bombardowanie dowolnej infrastruktury lotniska ? (np. wszystkie zbiorniki paliwa a nie jeden wskazany jako cel)
2.   Czym się różni (w Falcon AF) misja typy „Strat Bomb” od „Strike”
3.   Czy Falcon AF uwzględnia koszty (ceny) poszczególnych rodzajów broni  np. czy nadużywanie AGM-65G tam gdzie wystarczyłby nalot z Mk-82 jest w jakiś sposób karane przez program ?
4.   Czy jest dopuszczalne naruszanie przestrzeni powietrznej krajów   niezaangażowanych ?
5.   Air-Lift – jak często oraz skąd i dokąd ?
6.   Czy jest jakiś sposób (nawet zewnętrzny program) na podgląd stanu gotowości własnych samolotów (problem „No available aircraft” czy jakoś tak) ?
7.   Czy jest metoda zachęcająca ATO do przeniesienia lotniska bliżej linii frontu ?
8.   Czy jest możliwość przeniesienia dywizjonu na inne aktywne lotnisko (nie koniecznie bliżej frontu) ?
9.   Czy bombardując hangary na lotnisku niszczymy samoloty w nich stacjonujące ?
10.   Co lepiej chroni TARCAP czy ESCORT ?
11.   Jak najlepiej osłaniać B-52 na obszarem kontrolowanym przez wroga ?
12.   Czy radar SA-10 widzi B-2A a jeśli tak to z jakiej odległości
13.   Czy stosuje się „Strat Bomb” przy całkowitym zachmurzeniu ?
14.   Co bardziej i na dłużej obniża sprawność bojową lotniska :
·   Niszczenie zbiorników paliwa.
·   Niszczenie składów amunicji.
·   Burzenie hangarów.
 

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Balkany 2005. Operation Under Siege
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 06, 2009, 23:19:50 »
@Post nr 1:

W skrócie - są dwie opcje:
1. Samemu napisać nową symulację ze zbliżoną do RL w 99% kampanią.
2. Nie zwracać uwagi na "wyczyny" skryptów AI i swoją część zadań wykonać poprawnie.

F4 ma lat ponad 10 i należy na niego patrzeć z tej perspektywy.

@Post nr 2:
1. OCA Page.
2. Wysokością zrzutu i typem nosiciela.
3. Stany magazynowe eskadry (lub bazy - nie pamiętam) masz na stronie Loadout. :006:
4. Niewskazane (choć nie karane bezpośrednio ZTCW).
5. Los.
6. Nie.
7. Hmmmmm. Zerknij Tu bo mi się nie chce :) czy jest na to parametr.
8. Nie bezpośrednio.
9. Nie (bo ich tam jeszcze nie ma - spawn time).
10. Los.
11. ?? Skutecznie - tak będzie najlepiej.
12. Nie wiem. Ktoś inny może wie?
13. A jakże - w końcu to AI :)
14. Runway(e), runway(e) i jeszcze raz runway(e) - patrz ostatnie zdanie w odpowiedzi do postu 1.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Balkany 2005. Operation Under Siege
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 06, 2009, 23:31:39 »
     Lista pytań na które nie mogłem znaleźć jednoznacznej lub sprawdzonej w praktyce odpowiedzi:

1.   Jak nakazać AI bombardowanie dowolnej infrastruktury lotniska ? (np. wszystkie zbiorniki paliwa a nie jeden wskazany jako cel)
2.   Czym się różni (w Falcon AF) misja typy „Strat Bomb” od „Strike”
3.   Czy Falcon AF uwzględnia koszty (ceny) poszczególnych rodzajów broni  np. czy nadużywanie AGM-65G tam gdzie wystarczyłby nalot z Mk-82 jest w jakiś sposób karane przez program ?
4.   Czy jest dopuszczalne naruszanie przestrzeni powietrznej krajów   niezaangażowanych ?
5.   Air-Lift – jak często oraz skąd i dokąd ?
6.   Czy jest jakiś sposób (nawet zewnętrzny program) na podgląd stanu gotowości własnych samolotów (problem „No available aircraft” czy jakoś tak) ?
7.   Czy jest metoda zachęcająca ATO do przeniesienia lotniska bliżej linii frontu ?
8.   Czy jest możliwość przeniesienia dywizjonu na inne aktywne lotnisko (nie koniecznie bliżej frontu) ?
9.   Czy bombardując hangary na lotnisku niszczymy samoloty w nich stacjonujące ?
10.   Co lepiej chroni TARCAP czy ESCORT ?
11.   Jak najlepiej osłaniać B-52 na obszarem kontrolowanym przez wroga ?
12.   Czy radar SA-10 widzi B-2A a jeśli tak to z jakiej odległości
13.   Czy stosuje się „Strat Bomb” przy całkowitym zachmurzeniu ?
14.   Co bardziej i na dłużej obniża sprawność bojową lotniska :
·   Niszczenie zbiorników paliwa.
·   Niszczenie składów amunicji.
·   Burzenie hangarów.
 
1. Ja bym próbował w czasie lotu, poprzez Attack my target. Czy się uda - nie mam szans. W oknie kampani 2D, raczej wiele nie zdziałasz.
3. Nie, nie jestem jednak pewny czy nie ma ograniczeń ilościowych, co do uzbrojenia.
4. Kontrola przestrzeni powietrznej nie są w Falconie na tyle odwzorowane.
7,8. Możesz jedynie zmienić swój dywizjon, poprzez wybranie innego lotniska wchodząc do kampanii.
9. Jeżeli właśnie się zrespawnowały to owszem. W innym przypadku nie.
10. Trochę inna specyfika misji. W eskorcie lecisz do punktu spotkania z paczką, który zwykle jest głęboko na swoim terenie i lecisz z nią po jej trasie. Przy TARCAPie, Twoim zadaniem jest zabezpieczenie rejonu gdzie znajduje się ten cel.
11. Sead Escort + Escort. Ciężko powiedzieć nie wiedząc jaka jest sytuacja. Może być lot nad wodą a wokół masa bandytów. Może być też lot głęboko na teren wroga, gdzie jednak nie ma żadnych czynnych eskadr, za to sa-2 na sa-2.
12. A czy radar Sa-10 widzi kaczkę ? B-2A jest stealth co zapewnia mu niewidzialność dla radarów.
14. Ja bym stawiał na pasy. Często w kampanii spadają bomby na hangary na lotnisku którym się znajdujemy. Nie ma wtedy jakichś poważniejszych strat. Gorzej jak wyłączony z użycia zostanie pas startowy.

Fajnie, że podchodzisz do Falcona pod takim kątem (max realizmu), ale nie zapominajmy że jest to tylko gra/symulator. Czasem chwila patrzenia na zachowanie AI, może zmienić nasz pogląd na sam realizm. Przytoczyć tu można przykład ze sztandarowym zachowaniem się flightów pełniących rolę eskorty. W czasie do lotu do punktu spotkania, wiążą się walką z flightem su-25, czy il-28, tracąc przy tym 70% slammerów. Gdy pojawia się jakieś realne zagrożenie typu MiG-29, czy Su-27, po kilku sekundach jest się pozbawionym eskorty.

----
Edit:
Widzę, że mnie Wacha ubiegł. Mam nadzieję że nasze posty będą się wzajemnie uzupełniać.

Piorun

  • Gość
Odp: Balkany 2005. Operation Under Siege
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 07, 2009, 00:23:04 »
Wiem że Falcon ma  w zasadzie 10 lat i nie powinienem od niego żądać za wiele. Powiem więcej, jestem naprawdę pod wrażeniem możliwości tego symulatora (gry?) . Chcę jedynie wycisnąć z niego co się da korzystając z wiedzy i doświadczenia tych którzy bawią się nim od dawna. Czemu jednak tak drążę symulator kampanii ? Po prostu nie latam nigdy online a powtarzanie zestawu misji TE po jakimś czasie staje się nudne. Dynamiczna kampania to jeden z największych walorów Falcon’a.

Nie chcę być up... tzn. uciążliwy ale w kilku punktach muszę być bardziej precyzyjny.

Ad 2. (Wacha) Dla B-52H istnieje możliwość wyboru Strat lub Strike (tzn. ten sam nosiciel) zaś wysokość z której AI zrzuca bombki jest ustawialna w STP.  Więc różnica musi być jakaś inna.

Ad 4. (Flanker) W jakiejś kampanii Bałkańskiej widziałem misję wygenerowaną przez ATO na której celem jest lotnisko OCHRID zaś trasa zatacza koło wyraźnie unikając obszaru Albanii zamiast lecieć prosto z Brindisi nad Ochrid. Jeśli AI generuje tak trasę to podejrzewam że uwzględnia granice obszarów.

Ad 10. Interesuje mnie różnica ale tylko w wykonaniu AI w misji w której osobiście nie biorę udziału. Chodzi mi o optymalne planowanie misji dla AI a nie dla mnie.

Ad 12. (Flanker) W jakiejś trochę głupiej próbie wysłałem 3 B-2A w obszar gdzie wg AWACS’a nie było żadnego samolotu NPL’a. Z misji wrócił jeden choć nad celem i zaraz po były jeszcze 3. Dwa spadły gdzieś po drodze ale nie patrzyłem (misja była niestety w dzień).
Dlatego podejrzewam że wpakowały się na SA-10 z tąd moje pytanie czy to Stealth w 100% ?

Ad 14. To że zniszczenie pasa ma najwyższy priorytet jest dla mnie oczywiste. Jednak pas zostaje naprawiony po ok. 4h i lotnisko wraca do 100% gotowości. Jeśli jednak niszczę infrastrukturę to czas jej naprawy wydaje mi się dużo dłuższy. Z lotniska o gotowości 15% ponoć startuje proporcjonalnie mniej misji co ma dla mnie znaczenie zwłaszcza gdy chodzi o MIGi29. Nie wiem tylko co bardziej i na dłużej obniża sprawność lotniska.
A tak na marginesie  nie wiecie przypadkiem czy da się lotnisko zniszczyć całkowicie tak aby jednostki inżynieryjne nie mogły go już odbudować ?

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Balkany 2005. Operation Under Siege
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 08, 2009, 12:24:52 »
Ad. 12  a na jakiej wysokosci lecialy do celu i na jakiej wysokości były nad celem te B-2? Mogły dostać od ognia zaporowego lub celowanego z AAA, może jakiś nowszy MANPAD, może poderwana para Migów19 albo strzelcy ogonowi przelatujących obok Iłów28 :) Poza tym ZTCP wykrywalność samoltów stealth jest zależna od odległości od radaru próbującego go namierzyć. W Falconie wszystko jest możliwe.
Polecam Ci manual od Realism Patcha 5 (RP5) tam było sporo opisane z tego jak falcon działa i myśli jako program, od tamtej pory nie zmieniło się aż tak dużo. Zainteresuj się też Free Falconem 5, pomimo masakrycznej niestabilności, moim zdaniem całkiem sporo tam poprawiono dla gracza offline.
A tak poza tym to AI to jest jedna z głównych bolączek tego sima :)) głupki i tyle.
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

BigMac

  • Gość
Odp: Balkany 2005. Operation Under Siege
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 08, 2009, 13:51:01 »
3. Nie, nie jestem jednak pewny czy nie ma ograniczeń ilościowych, co do uzbrojenia.



Cytuj
12. A czy radar Sa-10 widzi kaczkę ? B-2A jest stealth co zapewnia mu niewidzialność dla radarów.

Nieprawda, jest trudnowykrywalny, nie niewidzialny. I jest to odwzorowane w Falconie w ten sposób, że trudnowykrywalne samoloty radar wyłapuje z mniejszej odległości. O ile dobrze pamiętam, tyczy się to też SAMów.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Balkany 2005. Operation Under Siege
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 08, 2009, 14:37:37 »
Przepraszam, mój błąd - źle się wyraziłem. Nie będę się spierał o to czy rzeczywiście echo radarowe B-2 jest takie jak kaczki czy bociana, ponieważ w Falconie jest kilka "kwiatków" które odbiegają od standardów.

Wydaje mi się że teoria Meehaua, odnośnie trafienia przez AAA, jest najbardziej trafna. W końcu B-2 musi być dość łatwy do zobaczenia z ziemi.

Piorun

  • Gość
Odp: Balkany 2005. Operation Under Siege
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 08, 2009, 16:00:40 »
Cytuj
Ad. 12  a na jakiej wysokości leciały do celu i na jakiej wysokości były nad celem te B-2?

Nie pamiętam. Misja była robiona trochę "na wariata", myślę że wysokość była wygenerowana wg standardu ATO (chyba 25000 ft) ale mogę się mylić. Aby załatwić sprawę do końca chyba wygeneruję jeszcze raz misję w kampani tak jak wtedy i zbadam sprawę dokładniej. Oczywiście podzielę się spostrzeżeniami.

Jednak w tym punkcie mam nadal pytanie do fachowców: Można wysyłać B-2A lub F-117 na misje dzienne, czy jest to raczej błąd w sztuce ?

Co do manual'a do RP5 przejżałem go tylko pobieżnie, ale jak Meehau radzisz to przeczytam dokładnie. Problem w tym że programista pisząc jak program działa często pisze jak "powinień działać", zaś co mu wyszło to już inna sprawa (wiem coś o tym bo programuję zawodowo od ponad 20 lat niestety :015:). Zaś do Free Falcona 5  potrzebowal bym podstawowego Falcona 4.0 a mam tylko AF niestety. Ponadto sam niewiem co gorsze: AI głupie czy niestabile ?

Jeszcze prośba do BigMac'a - powiedz coś więcej o ograniczeniach ilościowych w amunicji.
« Ostatnia zmiana: Maja 08, 2009, 16:09:06 wysłana przez Piorun »

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Balkany 2005. Operation Under Siege
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 09, 2009, 11:32:01 »
Było w wątku o FF5 napisane, że jest stand-alone. Może będziesz miał szczęście i na twojej konfiguracji będzie chodził dobrze :) Może zdoba\ądź najpierw manual od niego i zobacz czy to jest to co rzeczywiście by Cię interesowało. Ostatnio FFowcy brną niestety w bzdurne kolorowanie samolotów typu Tornado czy EF, ale skoro takie jest zapotrzebowanie ich community to... :)
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

Piorun

  • Gość
Odp: Balkany 2005. Operation Under Siege
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 15, 2009, 10:17:01 »
Następny zestaw pytań z zakresu kampanii w 2D:

1.   Czy AWACS powinien raczej „wisieć” w jednym miejscu czy przemieszczać się po prostej o długości powiedzmy 200 NM np. równolegle do linii frontu (oczywiście w  bezpiecznej od niej odległości) ?
2.   Co zrobić aby eskorta nie oddalała się zbytnio od niego ?
3.   Czy warto mieć w powietrzu więcej niż jednego AWACS’a ?
4.   Jak zmusić ATO aby automatycznie przydzielał nową eskortę, gdy starej kończy się paliwo lub amunicja ?
5.   Jaki sens ma w F4AF misja typu INTERCEPT ?
6.   Czy jest widoczna różnica między BARCAP a DCA ?
7.   Czym dobić ostatniego AK47 ? ( misja 2*A10 + misja 4*SuperCobra wywala na niego wszystko co ma o on nadal żyje ??? Uwaga: jest już ciemno)
8.   Jak ruszyć batalion piechoty (wyrzucony przez MobileAir w wykonaniu ATO) w „szczerym polu” ? (w popup menu nie ma opcji przekazania kontroli do HQ)


Odp: Balkany 2005. Operation Under Siege
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 15, 2009, 18:56:37 »
Odpowiem najpierw na pytania z drugiego postu, na które znam odpowiedź, a na które koledzy nie wyczerpali do końca tematu:
Cytuj
2.   Czym się różni (w Falcon AF) misja typy „Strat Bomb” od „Strike”
Nie wiem jak to jest zrobione w Falconie, ale na mój gust "Strat Bomb" to rodzaj nalotu dywanowego przez bombowce ciężkie. "Strike" bardziej odnosi się do mniejszych bombowców, szturmowców itp.
Cytuj
5.   Air-Lift – jak często oraz skąd i dokąd ?
Ano używa się, i to często, jak chcesz się bawić w stratega :). Kiedyś zakończyliśmy kampanię z Qbą obserwując, jak marines zajmowali ostatnie miasto właśnie desantem. Airlift przydaje się do szybkiego przemieszczania jednostek bojowych w zagrożone miejsce oraz jednostek inżynierskich w pobliże rozwalonych fabryk czy lotnisk.
Cytuj
9.   Czy bombardując hangary na lotnisku niszczymy samoloty w nich stacjonujące ?
Niestety nie w AF. W FreeFalconie mieli wprowadzić pewne procentowe zniszczenie eskadry po zniszczeniu hangarów, ale nie jestem pewny, czy faktycznie to zrobili.
Cytuj
12.   Czy radar SA-10 widzi B-2A a jeśli tak to z jakiej odległości
BigMac i Meehau mają rację. Samoloty Stealth są wykrywalne radarowo, ale z mniejszych odległości. Natomiast wzrokowo są widoczne jak każde inne (co jest oczywiste). Zatem mogły one zostać zestrzelone zarówno przez SA, jak i inne niespodzianki napotkane na drodze.
Cytuj
13.   Czy stosuje się „Strat Bomb” przy całkowitym zachmurzeniu ?
Jeżeli chodzi o ogólne stosowanie to oczywiście. Wysyłasz chłopaków z JDAMami i po sprawie. Problem w tym, że w AFie, z tego co pamiętam, nie ma JDAMów. W AFie AI troszkę oszukuje i zrzuca dostępne bomby pomimo złej pogody.
Cytuj
14.   Co bardziej i na dłużej obniża sprawność bojową lotniska :
Zdecydowanie pasy startowe. Ich trzeba się pozbywać na pierwszym miejscu. Natomiast jeżeli jest możliwość kompletnego zrównania z ziemią bazy to warto to zrobić. Radar - wiadomo, działa zawsze i powiadamia inne wrogie jednostki. Natomiast mam wrażenie, że po zniszczeniu budynków eskadra wolniej odzyskuje gotowość bojową.

I następny zestaw pytań:
Cytuj
1.   Czy AWACS powinien raczej „wisieć” w jednym miejscu czy przemieszczać się po prostej o długości powiedzmy 200 NM np. równolegle do linii frontu (oczywiście w  bezpiecznej od niej odległości) ?
Według mnie, powinien latać tam, gdzie jest potrzebny. Jeżeli konflikt zbrojny nasilił się w pewnym rejonie, to warto wziąć go pod lupę dokładniej. Ale przede wszystkim pilnować swoich strategicznych miejsc.
Cytuj
2.   Co zrobić aby eskorta nie oddalała się zbytnio od niego ?
W AFie w sumie nic nie można zrobić, jedynie ustawić blisko siebie waypointy. Zatem odpada jednocześnie rozwiązanie z pytania drugiego. AWACSa warto posyłać punktowo, nie na większym obszarze.
Cytuj
3.   Czy warto mieć w powietrzu więcej niż jednego AWACS’a ?
Moim zdaniem nie warto, chyba, że teatr działań jest faktycznie sporawy. Ale na taką Koreę spokojnie wystarcza jeden. Lepiej mieć resztę przygotowaną do ewentualnej szybkiej podmiany w razie draki.
Cytuj
4.   Jak zmusić ATO aby automatycznie przydzielał nową eskortę, gdy starej kończy się paliwo lub amunicja ?
W AFie eskorta działa na zasadzie paczki, jednocześnie interfejs nie przewiduje modyfikowania paczek już po starcie. Zatem pozostaje sprowadzić eskortowany cel na ziemię, a wysłać nowy z nową eskortą.
Cytuj
5.   Jaki sens ma w F4AF misja typu INTERCEPT ?
Głównie przechwytywanie samolotów wroga zmierzających w kierunku Twojego lotniska, bynajmniej nie na kawę i ciastka ;). W FreeFalconie i OFie (z tego co pamiętam) intercepty były częściej wykorzystywane, bo tam też AI było bardziej cwane ;). A poza kampanią można użyć misji INTERCEPT, gdy chcemy przechwycić konkretny samolot "transportujący VIPa z punktu A do punktu B".
Cytuj
6.   Czy jest widoczna różnica między BARCAP a DCA ?
Jeżeli chodzi o praktykę Falcona to nie, bo i tak samoloty atakują wszystko, co zagraża chronionemu obiektowi (czy jest to obszar, czy jest do konkretna jednostka/budowla).
Cytuj
7.   Czym dobić ostatniego AK47 ? ( misja 2*A10 + misja 4*SuperCobra wywala na niego wszystko co ma o on nadal żyje ??? Uwaga: jest już ciemno)
No ja bym go olał ciepłym moczem ;). A tak na serio, no to klastrówką samodzielnie. Ale ciężko taką gadzinę znaleźć, tym bardziej w ciemności. Na mapie strategicznej walki rozgrywają się na poziomie liczb i prawdopodobieństwa, więc może jak wyślesz jeszcze raz oddziały to go zlikwidują.
Cytuj
8.   Jak ruszyć batalion piechoty (wyrzucony przez MobileAir w wykonaniu ATO) w „szczerym polu” ? (w popup menu nie ma opcji przekazania kontroli do HQ)
Daj mu czas, niech się przegrupuje. Po jakimś czasie powinien być gotowy do dalszych rozkazów.

Piorun

  • Gość
Odp: Balkany 2005. Operation Under Siege
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 15, 2009, 19:47:54 »
Serdeczne dzięki Mark za piękną i obszerną odpowiedź.

Jeśli można to prosiłbym o doprecyzowanie w dwóch punktach.
1. Air Lift to chyba zaopatrzenie, zaś przenoszenie jednostek do Air Mobile. To drugie oczywiście stosuję i nie mam z tym większych problemów. Jednak co do zaopatrzenia to nie wiem jak "to" stosować.

2. Odnośnie punktu jak ruszyć batlion piechoty to czekałem chyba ponad 30 minut i nadal był nie do ruszenia. Więc nie wiem czy to nie jest po prostu kolejny błąd AF'a ?
Tak na marginesie muszę się wytłumaczyć - wiem że jeden AK47 to nic ze strategicznego punktu widzenia, ale lubię mieć czysto na mapie zaś taki pozostawiony niedobitek wygląda tak samo groźnie jak nietknięty cały batalion.

Cytuj
Kiedyś zakończyliśmy kampanię z Qbą obserwując, jak marines zajmowali ostatnie miasto właśnie desantem.
Czy istnieje sposób bycia "Obserwatorem w 3D" inny niż oglądanie misji będąc jej aktywnym elementem ? (bardzo mnie to ciekawi !)

Odp: Balkany 2005. Operation Under Siege
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 15, 2009, 20:45:21 »
Faktycznie, pomylił mi się Air Lift z Air Mobile :). Air Lift z tego co pamiętam to faktycznie zaopatrzenie. Generalnie tę sprawę lepiej zostawić AI. Prawdę powiedziawszy nawet nie wiem, czy jest się w stanie poprawnie skonfigurować Air Lifta, nigdy nie próbowałem.
Co do zablokowanej jednostki, to może faktycznie jest jakiś bug. Spróbuj może przenieść sterpoint docelowy minimalnie na bok, najlepiej na drogę. Jeżeli to nie pomoże to nie mam pojęcia.
Co do obserwacji w świecie 3D - nie, nie ma innego sposobu (przynajmniej ogólnie dostępnego dla normalnych użytkowników gry - niektórzy "kombinatorzy" przerobili engine i nagrywali w ten sposób filmiki, ale to inne wersje Falcona, nie AF). My siedzieliśmy we Flighcie F-16 i krążyliśmy nad miastem obserwując, jak marines wjeżdża do miasta. Chwilę później był komunikat o zakończeniu kampanii i rozkaz powrotu do domu.

Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia w kampanii :).

Piorun

  • Gość
Odp: Balkany 2005. Operation Under Siege
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 15, 2009, 21:12:25 »
Dzięki Mark i również pozdrawiam :001:.

A teraz moja pierwsza rada strategiczna dla innych "maniaków" 2D (co prawda bardziej dla kampani Korea-Iron Fortess niż Bałkany ale chyba ogólnie przydatna):

Jeśli jesteśmy zmuszeni do bombardowania mostu zwłaszcza dużego niszczymy tylko wjazd na most (RAMP) leżący od naszej strony linii frontu. Czas późniejszej naprawy  takiego mostu, a raczej na pewno most będzie nam później potrzebny (chyba że z góry zakładamy przegraną) jest proporcjonalna do ilości zniszczonych przęseł. Ponadto wydaje mi się że naprawa rampy jest dla "batalionu inżynierów" łatwiejsza niż naprawa środkowego przęsła długiego mostu.

Mnie oczywiście też podoba się ładna punktacja po zakończeniu misji (np 4 zniszczone przęsła) ale ze strategicznego punktu widzenia taka destrukcja jest nieopłacalna !