Autor Wątek: Ceny eksploatacji współczesnego samolotu  (Przeczytany 2833 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Schmeisser

  • Gość
Ceny eksploatacji współczesnego samolotu
« dnia: Czerwca 15, 2005, 20:11:00 »
Na pewno są nie małe,  BeSure

Co ile trzeba wymieniać gumy w MiGu-29 na nowe, ( nie żebym kierował to pytanie do jakiejś konkretnej osoby  :mrgreen: ), co jaki okres czasu trzeba odstawić samolot do generalnego przeglądu, czy jest to określone normą startów , czy nalotem czasowym?

Czy MiG-29 bieże olej :D ?

Ile może kosztowac pojedynczy pocisk do działka ( znajomy artylerzysta powiedział mi ile kosztuje czołgowy pocisk , to spadłem z krzesła) , i ile strzałów wytrzyma lufa, oraz jaki jest reżim ogniowy ( tak to chyba się profesjonalnie określa  8)  samego działka, czyli generalnie chodzi mi o to czy można wystrzelać zasobnik krótkimi seriami , ale również w krótkim czasie bez obawy o stan urządzenia).
Jak wygląda stopień komplikacji samego pocisku w porównaniu do niemieckiego mausera 151/20,  którego amunicja była arcydziełem w swoim czasie ze względu na dwu akcyjny zapalnik,detonujący nawet na warstwie płótna.

I wreszcie ostatnie pytanie :) Dlaczego nasze MiGi maja limuzyny jak z fabryki , bez jednej ryski, podczas gdy na pierwszej z brzegu fotce Vipera widać aureolki odbłysków swiatła, załamującego się w zarysowaniach.

kaa

  • Gość
Ceny eksploatacji współczesnego samolotu
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 15, 2005, 21:20:46 »
Cytat: herr Schmeisser
co jaki okres czasu trzeba odstawić samolot do generalnego przeglądu, czy jest to określone normą startów , czy nalotem czasowym?


zależy od trybu ekspoatacji: czy wg resursu (wschód) czy wg stanu technicznego (zachód). trza by poszperać... chyba nawet w ostatnim Lotnictwie coś o tym było.


Cytat: herr Schmeisser
amunicja była arcydziełem w swoim czasie ze względu na dwu akcyjny zapalnik,detonujący nawet na warstwie płótna.


rozwiń temat. :)

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Ceny eksploatacji współczesnego samolotu
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 15, 2005, 21:25:25 »
Cytat: Schmeisser
I wreszcie ostatnie pytanie  Dlaczego nasze MiGi maja limuzyny jak z fabryki , bez jednej ryski, podczas gdy na pierwszej z brzegu fotce Vipera widać aureolki odbłysków swiatła, załamującego się w zarysowaniach.


Myjnie automatyczne dopiero niedawno rozpowszechniły sie w naszym kraju podczas gdy za wielką wodą... :mrgreen:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

jas39gripen

  • Gość
Ceny eksploatacji współczesnego samolotu
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 15, 2005, 22:51:56 »
Jęśli chodzi o cenę pojedynczego pocisku do działka to jest ona zapewne dość wysoka dla przeciętnego zjadacza chleba.
Ostatnio miałem okazję zapoznać się z jednostkową ceną za amunicję do granatnika 40 mm Pallad i wynosiła ona ok 500 PLN za sztukę. Stopień skompliklowania tego naboju jest w dużej mierz podobny do amunicji do działek lotniczych, w związku z czym myślę że cena jest podobna. Choć biorąć pod uwagę zużycie tej ostatniej a tym samym wielkość produkcji cena możę spaść dość znacznie.

Schmeisser

  • Gość
Ceny eksploatacji współczesnego samolotu
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 15, 2005, 23:40:18 »
Pocisk granatnika ma dwukomorową łuskę z obszarem niskiego i wysokiego ciśnienia, oraz tzw. inhibitor , na wypadek gdyby sobie ktoś pod nogi przypadkiem strzelił :) Wyjasniam, gdyż  niektórzy moga być zdziwienie takim porównaniem.

Wracając do pocisku 20 mm Mausera ,zaczne od inwokacji do Speediego :) który jak wiadomo o pociskach wie wszystko :) i muszę się zabezpieczyć przed jego gniewem jakby przez przypadek kiedys dotarł do tego posta.
Pocisk był uzbrajany ruchem obrotowym uzyskanym w przewodzie lufy, detonacja była inicjowana za pomocą zapalnika inercyjno-pneumatycznego ,w przypadku nie trafienia w cel pocisk ulegał samozniszczeniu po wygaśnięciu ruchu obrotowego.
Tyle z pamięci, ciekawi mnie czy w kwesti amunicji do broni strzeleckiej wymyślono coś lepszego , bo skuteczniejszego raczej już się nie da :)