Autor Wątek: Czułość głowicy IR w rakietach przeciwlotniczych.  (Przeczytany 1594 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czułość głowicy IR w rakietach przeciwlotniczych.
« dnia: Czerwca 17, 2006, 20:55:01 »
Niemcy pod koniec wojny prowadzili prace nad rakietami samonaprowadzającymi, sterowanymi min. głowicą IR. Zanim Anglicy rozwinęli badania nad radarami, były przepychanki co rozwijać - śledzenie w podczerwieni, radarawe, czy akustyczne (taki pomysł też był). Czyli w tamtych czasach całkiem poważnie podchodzono do namierzania IR.
Jakie mieli szanse na powodzenie?
Jestem ciekawy np. czy współczesna, nowoczesna rakieta z naprowadzaniem IR, jest w stanie zalokować się na samolocie z silnikiem tłokowym. Czy ktoś potrafi odpowiedzieć na to pytanie?

Offline F. von Izabelin

  • *
  • Prawy człowiek lewicy
    • CMHQ Flying Circus
Odp: Czułość głowicy IR w rakietach przeciwlotniczych.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 17, 2006, 21:41:45 »
Nie wiem jak Sidewinder czy r-73, ale Stinger, Igła czy Strieła nie ma najmniejszych problemów z tłokowcami i śmigłowcami.
Chociaż kroczę Dolina Śmierci,
zła się nie uleknę...
bo lecę na 6 kaflach i się wznoszę...

Schmeisser

  • Gość
Odp: Czułość głowicy IR w rakietach przeciwlotniczych.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 17, 2006, 22:08:44 »
Cytuj
Czyli w tamtych czasach całkiem poważnie podchodzono do namierzania IR.
Jakie mieli szanse na powodzenie?

Żadne
Q-Rohr to bardziej chemiczny system niż elektroniczny, podobnież Vampir. A był to całkowity kosmos technologiczny jak na tamte czasy. Panterka z Vampirem potrzebowała do działania Sdkfz 251 w wersji Uhu, z wielkim reflektorem świecącym 'czarnym światłem'.

BigMac

  • Gość
Odp: Czułość głowicy IR w rakietach przeciwlotniczych.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 17, 2006, 23:23:45 »


"Samolot MiG-21bis Metodyka szkolenia...", skan z tej samej książki, co w temacie o taranowaniu.