A Ty to skąd niby wiesz, co? Latałeś kiedyś takim Migiem, że się tak wymądrzasz, co? NO

Nie latałem, ale patrzyłem na MiG-i i tak czułem, że tak mają.
Moje źródło to: "Samolot MiG-29 Aerodynamika praktyczna".
Co do drugiego pytania, nie ma znacznej różnicy, występuje ciągle to samo ograniczenie dotyczące maksymalnego przeciążenia, samolot "chodzi" jednak podobnie. Większa różnica jest pomiędzy pełnym i pustym, aczkolwiek, gdyby dać średniodoświadczonemy pilotowi pełny i pusty zbiornik i wyłączyć mu wskaźnik paliwa, jestem pewien, że zgadywałby raczej, niż na pewno wiedział ile ma paliwa.
Umiejscowienie zbiornika nie powoduje dużych zmian w wyważeniu samolotu i jego reakcji na stery, czyli na drążku tego nie czuć. Moc silników dość duża, nie wyczuwa się jej braku przy pełnym zbiorniku.
Powiem więcej zdarzały się przypadki, kiedy pilot szybko zajął miejsce w kabinie dopiero w locie zastanawiał się dlaczego na wskaźniku ma tankowanie na "full". Zbiornik nie rzuca się w oczy spomiędzy gondol silnikowych.