Autor Wątek: Mig 1.44  (Przeczytany 5885 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

HansVonStunke

  • Gość
Odp: Mig 1.44
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 13, 2006, 09:17:40 »
Pomijając kwestię 'mocno wątpliwej stealthowatości', jest tak brzydki, że piloci mysliwców wroga, gdyby mieli choć odrobinę przyzwoitości, to powinni po samym jego zobaczeniu się katapultować, żeby go dłużej nie oglądać...  :513:  :118: :021:

Schmeisser

  • Gość
Odp: Mig 1.44
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 13, 2006, 10:20:36 »

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Mig 1.44
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 13, 2006, 10:27:07 »
No kurde x-wing.   Co na to amerykanie T-faiter?
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Schmeisser

  • Gość
Odp: Mig 1.44
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 13, 2006, 10:31:08 »
Ta sekcja tej francuskiej strony oznacza że autor by sie swietnie czuł na tym forum :D gdyż czarne i silnie surrealistyczne poczucie humoru jest mu nieobce :D

to takie mrugnięcie okiem do czytelników :D
Pogóglaj sobie :  Clint Eastwood +firefox

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Mig 1.44
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 13, 2006, 12:12:03 »
Czemu ten Mig nazywa się prawie jak flopp? :D
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

damos

  • Gość
Odp: Mig 1.44
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 13, 2006, 12:30:37 »
Czemu ten Mig nazywa się prawie jak flopp? :D
Od ilości udanych startów ;)

Offline F. von Izabelin

  • *
  • Prawy człowiek lewicy
    • CMHQ Flying Circus
Odp: Mig 1.44
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 13, 2006, 17:14:47 »
Chociaż kroczę Dolina Śmierci,
zła się nie uleknę...
bo lecę na 6 kaflach i się wznoszę...

Odp: Mig 1.44
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 14, 2006, 18:52:16 »
I znowu Yefim Gordon: "1,44 nie posiada pokrycia powłoką absorbującą fale radarowe, ale Mikoyan twierdzi, iż RCS (radar cross-section) MFI byłby podobny do (RCS) mniejszego F22". ...

A f-22 bedzie miał pole siłowe rodem z "Gwiezdnych wojen" ;) ...w przyszłosci ... i nie mówcie że nie będzie miał (sprawdzić czy nie ksiądz !!!)  :002:
« Ostatnia zmiana: Listopada 14, 2006, 18:58:07 wysłana przez bananpl »
"Banany na twoim skrzydle to samo zdrowie" - Banan :)

John Cool

  • Gość
Odp: Mig 1.44
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 17, 2006, 18:07:13 »
I znowu Yefim Gordon: "1,44 nie posiada pokrycia powłoką absorbującą fale radarowe, ale Mikoyan twierdzi, iż RCS (radar cross-section) MFI byłby podobny do (RCS) mniejszego F22".

To trochę dziwne, zważywszy że wiadome jest z całą pewnością iż na niewielkiej części samolotów poprzedniej generacji (głównie chodzi o bombowce Tu-160) Rosjanie zastosowali powłokę wykonaną w technologii umożliwiającej częściowe wchłonięcie fal wiązki radiolokacyjnej.

Nie chciałbym aby ten post zabrzmiał trochę jak sci-fi, ale zgodnie z tym co podaje Bill Sweetman w publikacji "Worth the cost?" Janes Defence Weekly z 19 lipca 2006 na co najmniej kilkudziesięciu egzemplarzach samolotów Su-27S/P również zastosowano w niektórych sekcjach płatowca pokrycie, absorbujące fale radarowe.

Podobno w Rosji problemami związanymi ze zmniejszeniem skutecznej powierzchni odbicia fal radiolokacyjnych w samolotach zajmuje się instytut ITAE (Coś takiego jak Instytut Teorii Pola Elektromagnetycznego czy jakoś tak) podległy Rosyjskiej Akademii Nauk.

http://www.itae.ru/index_e.htm

Zakład ten wykonał bardzo wydajną powłokę RAM (Radar Absorbent Material) zakładaną w okolicach wlotów do silników. Ma ona grubość pomiędzy 0.7mm i 1.4mm w okolicach kanałów wlotowych oraz około 0.5mm w pobliżu łopat sprężarki (nie jestem pewien czy one też nie są traktowane tym materiałem). Zabieg docelowo ma zmniejszać RCS wlotów powietrznych o 10-15dB, co w praktyce oznaczałoby widoczną redukcję całego RCS samolotu Su-27.

Dodatkową modyfikację w tym zakresie jaką wprowadzono to rodzaj plasmowego osadu z naprzemiennymi warstwami metalicznymi oraz polimerowymi, nakładanego na wiatrochron oraz na owiewkę. Opracowano też specjalny środek w aerozolu, służący do pokrywania nim uzbrojenia podwieszonego na belkach zewnętrznych (sic!).

Generalnie można się także natknąć na informację, że 7 samolotów Su-27 oraz 6 MiGó-29 miesięcznie jest poddawanych zabiegom zmniejszania RCS przy użyciu jednych z powyższych środków. Podobnie zresztą jak i nowo wyprodukowane egzemplarze Su-27IB i Tu-160. Na ile jednak jest to prawdą, trudno ocenić. EADS (European Aeronautic Defence and Space) na ten przykład jest zdania że redukcja RCS o 10dB jest możliwa przy stosunkowo niewielkich nakładach, także wszystko możliwe.

Czemu zrezygnowano z zastosowania takich środków na MiGu 1.44, skoro pewne efekty tego rodzaju są możliwe do uzyskania stosunkowo niskim nakładem?