Autor Wątek: Szklana pułapka czyli F-22...  (Przeczytany 4038 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

v2

  • Gość
Szklana pułapka czyli F-22...
« dnia: Kwietnia 29, 2006, 14:20:03 »
Oto co przydarzyło się pewnemu pilotowi Raptora :003::

Pilot trapped for 5h in cockpit of USAF's new $135m F-22A Raptor after canopy jams

Raptor canopy stuck in down and locked position sawn open by fire crew after 5h
A fire crew had to cut open the canopy of a US Air Force Lockheed Martin F-22A Raptor fighter with chainsaws on 10 April to free the pilot, who had been trapped inside for 5h.
The canopy became stuck in the down and locked position and could not be opened manually after the pilot cycled the mechanism several times, following a pre-flight warning that the canopy was unlocked.
The cause of the malfunction has not been determined. The cost of replacing the canopy, which belongs to an aircraft from the 27th Fighter Squadron at Langley AFB, Virginia, is estimated at more than $180,000.
On 10 April 2006 at approximately 08:15, aircraft 03-041 had a Red Ball for a canopy unlock indication. Attempts to clear the problems by cycling the canopy failed. The final cycling of the canopy resulted in it being in the down and locked position. The canopy would not cycle up from this position, trapping the pilot in the cockpit. The aircraft subsequently ground aborted.
Stranded inside the Raptor's cockpit, the pilot had to be cut free. Langley AFB consulted Lockheed Martin and the F-22A system programme office to determine alternate methods to open the canopy and extract the pilot.











Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Szklana pułapka czyli F-22...
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 29, 2006, 14:53:07 »
Było już tutaj:
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,4437.165.html

Jak się nie rozkręci to przeniosę do tamtego tematu.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Szklana pułapka czyli F-22...
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 29, 2006, 15:23:34 »
Na forum nadal obowiązuje język polski, jeżeli już cytujemy anglikańskie źródła to prosimy również dodawać ich tłumaczenie, niektórzy tutaj zostali skrzywieni poprzez naukę języka rosyjskiego bądź niemieckiego zamiast jedynie słusznego angielskiego i najzwyczajniej nie maja pojęcia o co w tych bazgrołach chodzi  :020:

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Szklana pułapka czyli F-22...
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 29, 2006, 15:41:21 »
A "ełakulować" się nie mógł?
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

303_Shpacoo

  • Gość
Odp: Szklana pułapka czyli F-22...
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 29, 2006, 15:48:08 »
A "ełakulować" się nie mógł?

Masz na myśli Ctrl+E ?  :002:

qrdl

  • Gość
Odp: Szklana pułapka czyli F-22...
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 29, 2006, 15:48:45 »
A "ełakulować" się nie mógł?
Pewnie bał sie, że skoro się zamek zaciął, to  jakby się "ejakulował", przeźroczysta budka mogłaby nie odskoczyć  :021: :021:

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Szklana pułapka czyli F-22...
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 29, 2006, 15:53:08 »
zdajecie sobie sprawę ile kosztowałoby wymienienie nie tylko owiewki, ale i całej ramy i połowę urzadzeń w kokpicie + pare poza nim, które ulegają autodestrukcji przy wykorzystaniu "awaryjnych technik ewakuacji" ?

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Szklana pułapka czyli F-22...
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 29, 2006, 16:00:45 »
To mam rozumieć, że to nie były ćwiczenia tylko zwyczajnie mu się zwiesił system, tak jak to ma miejsce w radarach F-18E Super Horror?

PS;
Niech Wam Sun powie jaką procedurę rozruchową ma ten samolot  :118:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Szklana pułapka czyli F-22...
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 29, 2006, 16:10:06 »
Owiewka sie tutaj najzwyczajniej zacięła gdzieś na blokadach, wcześniej były problemy z jej zamknięciem to po kilku próbach zatrzasnęła się na amen :D

A cRaptor (jak go określają piloci orłów :D ) ma faktycznie bardzo ciekawą procedurę startową.... przypomina mi trochę pewien komiks... zaraz, gdzie ja go miałem... o, jest:


Otóż cała procedura rozruchowa cRaptora polega na :
- Zamknięciu owiewki
- Sprawdzeniu pasów
- odbezpieczeniu fotela
- naciśnięcia przycisku „start”
po 30 sekundach maszyna jest gotowa do lotu z uruchomionymi wszystkimi potrzebnymi systemami.

Odp: Szklana pułapka czyli F-22...
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 29, 2006, 17:01:06 »
LOL, to zupełnie jak w wielu maszynach w FSie: ctrl+e (tam to odpowiada za uruchomienie) i dawaj w górę :002:

pawel

  • Gość
Odp: Szklana pułapka czyli F-22...
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 01, 2006, 20:19:20 »
Otóż cała procedura rozruchowa cRaptora polega na :
- Zamknięciu owiewki
- Sprawdzeniu pasów
- odbezpieczeniu fotela
- naciśnięcia przycisku „start”
po 30 sekundach maszyna jest gotowa do lotu z uruchomionymi wszystkimi potrzebnymi systemami.
Sunny to jest żart czy fakt? Bo w tej chwili już napewde nie wiem czy mowisz poważnie czy robisz sobie jaja :)

Paweł

Odp: Szklana pułapka czyli F-22...
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 01, 2006, 20:22:31 »
Cytuj
Aircraft startup and taxi are excellent examples of harnessing the power of the computer to eliminate workload. There are only three steps to take the F-22 from cold metal and composites to full-up airplane ready for takeoff: The pilot places the battery switch 'on,' places the auxiliary power unit switch momentarily to 'start' and then places both throttles in 'idle.' The engines start sequentially right to left and the auxiliary power unit then shuts down. All subsystems and avionics are brought on line and built-in testing checks are made. Then the necessary navigation information is loaded and even the pilot's personal preferences for avionics configuration is read and the systems are tailored to those preferences. All of this happens automatically with no pilot actions other than the three steps. The airplane can be ready to taxi in less than 30 seconds after engine start.
http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/f-22-program.htm

Schmeisser

  • Gość
Odp: Szklana pułapka czyli F-22...
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 02, 2006, 07:26:27 »
Buahha ale ładny widok :D Tak się kończy zazwyczaj sytuacja gdy robi się coś do czego się nie jest stworzonym - i tak na przyład uważam że kierowca pow2inien jezdzić samochodem, lekarz leczyć, a pastuch paść krowy :D :D

Ja wiem , Raptor nie miał modułu CON-OPS TACJET 2000 JDAM, teraz już wszystko będzie działać :D