Sorry kolego ale nie sądzę by winny był wiek płatowców
To są maszyny, które mają blisko 30 lat. Dla porównania są tak samo stare jak kanadyjskie Hornety, które musza przechodzić obecnie wymianę centralnej sekcji kadłuba, właśnie z powodu wieku konstrukcji. Poza tym technologie wykorzystane w F-117 są dość leciwe, same powłoki są 4 generacje do tyłu za obecnymi, aerodynamika maszyny pozostawia również wiele do życzenia, możliwości bojowe niewielkie, a liczba trochę ponad 50 maszyn też nie zachęca by ładować w nie dalej pieniądze maja cna stanie lepsze alternatywy. Po prostu samolot się zestarzał... a i tak służył dekadę dłużej niż zakładano.
Przy B-52, F-117 wygląda jak nastolatka.
)) A nikt go nie wycofuje.
Jeżeli F-117 to nastolatka, to ale cierpi na Progerię. B-52 okazał się maszyną ponadczasową, której z powodów operacyjnych naprodukowano ogromną ilość, a następca dzisiaj kosztowałby astronomiczne pieniądze. Program każdego jej następcy, nie ważne jak skuteczny był ucinany dość szybko z powodu astronomicznych kosztów jakich wymaga wymiana floty bombowców strategicznych. Ile może kosztować dzisiaj zakup 96 bombowców ? 115 MILIARDÓW Dolarów ?
Z kolei koszt 60 maszyn szturmowych, trudno wykrywalnych, to ledwo 7. Dlatego maszyny będące w mniejszości ze służby odchodzą.