Autor Wątek: MiG-21F-13  (Przeczytany 23169 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: MiG-21F-13
« Odpowiedź #30 dnia: Października 05, 2009, 22:10:12 »
 :banan  :banan  :banan
Rysuneczki jak najprędzej bo nie będe mógł spać po nocach.

To jest moim zdaniem po prostu odchylona do góry osłona radaru, podobnie można było zrobić w MiG-19PM czy też Jak-28P.
« Ostatnia zmiana: Października 05, 2009, 22:16:06 wysłana przez foxbat155 »

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-21F-13
« Odpowiedź #31 dnia: Października 05, 2009, 22:26:42 »
Ach faktycznie - to gumowa osłona tubusa, jest odchylona do góry (widać zawias)  :001: Niestety rysunki będą za tydzień, jak się do domu doczłapię  :004:

Odp: MiG-21F-13
« Odpowiedź #32 dnia: Października 05, 2009, 22:35:30 »
Właśnie z ciekawości zacząłem oglądać posiadane fotki F-13 i teraz sobie uświadomiłem po co to wycięcie w szybie celownika ASP-5. Dotychczas byłem przekonany że to fotokarabin jakoś tam komlidował z celownikiem i rozwiazano to w typowy racjonalny do bólu rosyjski sposób.

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-21F-13
« Odpowiedź #33 dnia: Października 05, 2009, 22:55:08 »
Cenna uwaga. Na tym forum rozwiązujemy największe tajemnice  :020:

Odp: MiG-21F-13
« Odpowiedź #34 dnia: Października 07, 2009, 23:21:19 »
A tu pozwoliłem sobie dodać kilka fotek z mojej wizyty w bazie EAF w Hurghadzie.

To nie F-13 a najpewniej któraś z wersji Chengdu F-7 ale to w końcu niemal brat przyrodni.

Wybaczcie zdjęcia robiłem komórką. Padły mi baterie w cyfrówce a tu nagle ćwiczenia....shit :-))))) to się nazywa mieć pecha

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f384689f2e0f8b7.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87bbebccb28f6051.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb3af6f5d6ed0c8b.html

Pozdrawiam
Yabe

"Jestem major Bień i mam stopień majora..."

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-21F-13
« Odpowiedź #35 dnia: Października 08, 2009, 00:03:30 »
Interesujące malowania. Ale wyglądają jakby się zgubiły na tej pustyni  :003:

Odp: MiG-21F-13
« Odpowiedź #36 dnia: Października 08, 2009, 00:32:14 »
O ile wiem to jednostka szkolna. Może stąd te malowania. A widok typowy dla egipskich baz piach piach trochę skał i nagle pas startowy...jakieś schronochangary, radar jeden drugi . i znów piach.....:-). Chociaż lotnisko w Hurghadzie to cywilny port i tylko jego część jest militarna.
20 kilometrów dalej sfotografowałem kompanię M60 + plutom BMP szykujacy się do ćwiczeń przy autostradzie na pustyni. Też wyglądały jakby się zgubiły:-)
Pozdrawiam
Yabe

"Jestem major Bień i mam stopień majora..."

Odp: MiG-21F-13
« Odpowiedź #37 dnia: Października 08, 2009, 22:18:06 »
Kilka zdjęć eF,kabina 2307 w Drzonowie (chyba ze 20 lat temu),i scenka na modelarską dioramę ( z WAF-u)
http://flankerfan.wrzuta.pl/obraz/50P3Qdwrwzc/mig_3
http://flankerfan.wrzuta.pl/obraz/ajNPmN6SOfk/mig_4
http://flankerfan.wrzuta.pl/obraz/1GqzbeAzCEu/mig

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-21F-13
« Odpowiedź #38 dnia: Października 17, 2009, 21:56:50 »
SIW-52
Ogólny widok sprzężenia SIW-52 z celownikiem ASP-5ND

1. Celownik strzelecki ASP-5ND;
2. Wizjer samolotowy na podczerwień SIW-52;
3. Optyczny układ sprzężenia OES-2.

Przyrząd obserwacji


Przyrząd obserwacji w stanie rozłożonym

1. Obiektyw;
2. Okular;
3. Tubus;
4. Przetwornik elektronowooptyczny;
5. Korpus;
6. Kołnierz;
7. Podkładka;
8. Zaślepka;
9. Gniazdo wtykowe.

Ogólny widok OES-2

1. Kołnierz z pryzmatem wejściowym;
2. Korpus;
3. Korpus z pryzmatem w oprawie;
4. Rurka wejściowa z obiektywem i pryzmatem;
5,6,7. Wkręty.

Schemat optyczny



Odp: MiG-21F-13
« Odpowiedź #39 dnia: Października 17, 2009, 23:09:03 »
Czesio jak zwykle jesteś niezawodny. Dzięki.

Mam pytanie: Na czym polegalo sprzężenie?. Pilot patrząc przez SIW widział krzyż celowniczy z ASP?.

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-21F-13
« Odpowiedź #40 dnia: Października 18, 2009, 10:47:50 »
Dokładnie. Optyczny układ sprzężenia OES-2 przeznaczony jest do wprowadzenia w pole widzenia samolotowego wizjera SIW-52 ruchomego punktu środkowego siatki celowniczej ASP-5ND.

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-21F-13
« Odpowiedź #41 dnia: Października 20, 2009, 23:20:22 »
Okazuje się, że do ASP-5ND produkowano oprócz SIW-52 jeszcze jeden wizjer podczerwieni o lepszych parametrach.
Celowniki ASP-5ND były przystosowane do współpracy z wizjerami na promieniowanie podczerwone typu SIW-52 lub IWP-2 "Samocwiet" przeznaczonymi do celowania w nocy.
Skuteczna odległość działania wizjera IWP-2 wynosiła 6 km;
Kąt widzenia 40o przy sylwetkach celu 0/4 do 1/4.

Przystawka OES przez którą podawano ruchomą siatkę celownika na wizjer przechodziła pod szybką refleksyjną i wystawała przed celownik. Sam celownik nie posiada wycięcia jak w wersji do SIW-52. Wygląda na to, że IWP-2 był nowocześniejszym urządzeniem. Niestety posiadane zdjęcie bardzo niskiej jakości nie pozwala na przedstawienie Wam ASP-5ND z przystawką OES-2 w wariancie dla IWP. Natomiast wygląd samego IWP-2 pozostaje dla mnie zagadką.
Taki staruszek a nadal zaskakuje  :001:

Odp: MiG-21F-13
« Odpowiedź #42 dnia: Listopada 20, 2009, 21:23:42 »
Na pewnym forum modelarskim znalazłem strzępy instrukcji do MiG-21F. Pierwsza strona:



Co ciekawe według tej instrukcji w tym wariancie oraz w pierwszych F-13 typ 72 był zamontowany taki fotel:



Nazwa poza lakonicznym fotel z zasłonką nie pada ale na moje oko to KK-2 z MiG-17 i 19. Na kolejnej stronie mozna przeczytać o sekwencji katapultowania:


Ciekawy też jest rysunek, widać na nim techników upychających KK-2 do kabiny.

Oprócz tego trochę danych na temat systemu SK:







Nie wiem czy będzie mi łyso ale ten pierwszy rodzaj fotela w 21 to dla mnie novum   :karpik

Odp: MiG-21F-13
« Odpowiedź #43 dnia: Grudnia 21, 2009, 21:31:57 »
Witam!

W odmętach internetu znalazłem ciekawe fotki MiG-21F:









Na ostatnim zdjęciu widać wyrażnie, że w kabinie jest zamontowany fotel KK-2 z MiG-17/19 co potwierdza wersję z instrukcji z mojego wcześniejszego postu.


Odp: MiG-21F-13
« Odpowiedź #44 dnia: Grudnia 25, 2009, 17:54:25 »
Witam!

Jestem przejedzony świątecznymi potrawami i postanowiłem się trochę poruszać. A jak wiadomo najbardziej energochłonnym zajęciem jest stukanie na klawiaturze. :002:

Parę dni temu w moje lepkie rączki wpadła bardzo fajna książeczka. Jej tytuł to "MiG-21 in Finnish Air Force" autorstwa niejakiego Jyrki Laukannena. Poniżej kilka fajnych fotek z jej zawartości.








Bardzo ciekawe zdjęcie pokazujące samolot z bojową R-3S i wersją RM-3W będącą celem powietrznym. Użycie wyglądało tak że prowadzący wystrzeliwał RM-3W i wykonywał odejście a prowadzony miał kilka-kilkanaście sekund na wykonanie wszystkich koniecznych czynności i odpalenie pocisku bojowego.






Fińska modyfikacja F-13 do standartu samolotu rozpoznawczego. Widoczne zasobniki rozpoznawcze i zmienione wyposażenie kabiny pilota.

Oczywiście w książce jest dużo więcej fotek prezentujących wszystkie fińskie 21.Polecam.

Jako dodatek fotka wietnamskiego F-13, sądząc po osłonie za kabiną pilota jest samolot produkcji czechosłowackiej.



Pozdrawiam