Autor Wątek: Polskie (i nie tylko) Su-22  (Przeczytany 221893 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #195 dnia: Marca 01, 2011, 14:01:31 »
Witam.
A czy dysponuje może ktoś jakimiś materiałami w temacie peruwiańskich samolotów w  wersji M2? Czy to są te z lwem na dziobie, czy M3? Dowód na egzystencję M2 z lewkiem byłby extra.
Pozdro. :001:

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #196 dnia: Marca 01, 2011, 19:52:37 »
Chyba znalazłem... jak to mówią najciemniej pod latarnią.




Według opisu oba M2. Ja niestety nie jestem w tym przypadku zbyt biegły. Teraz poszukam co i kiedy działo sięz tymi samolotami.

John Cool

  • Gość
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #197 dnia: Marca 01, 2011, 20:03:17 »
Peruwiańczycy eksploatowali dwie odmiany suczek; ta na pierwszym zdjęciu to Su-20 czyli eksportowa wersja Su-17 natomiast na drugiej fotografii jest Su-22M2K, czyli eksportowy kuzyn Su-17M2.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #198 dnia: Marca 01, 2011, 21:31:51 »
Peruwiańczycy eksploatowali dwie odmiany suczek; ta na pierwszym zdjęciu to Su-20 czyli eksportowa wersja Su-17 natomiast na drugiej fotografii jest Su-22M2K, czyli eksportowy kuzyn Su-17M2.
A czy przypadkiem ten pierwszy to nie jest właśnie Su-22 ( z silnikiem R-29BS-300 ,charakterystyczną dla tej wersji powiększoną i prostą płetwą przed statecznikiem pionowym i dopplerwoskim miernikiem prędkości i kata znoszenia DISS-7 w tej charakterystycznej "brodzie" pod dziobem ), a ten drugi "garbaty" to Su-22M3 ? Peruwiańczycy chyba nigdy nie eksploatowali Su-20,a przynajmniej tak twierdzi wszechmocny Jefim Gordon w "Aerofaxie". :001:
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #199 dnia: Marca 01, 2011, 21:58:59 »
Oba mają zabudowany silnik R-29 . Ten pierwszy to Su-17M2/Su-22M2/ ,drugi Su-17M3/Su-22M3/

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #200 dnia: Marca 02, 2011, 00:36:33 »
Czy to "coś' za kabiną peruwiańczyka to sonda do tankowania ?


i taki fajny widoczek
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #201 dnia: Marca 02, 2011, 11:05:56 »
Pozwolę sobie sprostować kolegów:
1.Eksportowa odmiana Su-17M2 nosi nazwę Su-22 ( bez żadnych literek )
2.Eksportowa odmiana Su-17M3 to w wersji ubogiej Su-22M i wersji lepiej wyposażonej dla Węgier to Su-22M3 ( chociaż według niektórych żródeł miał też je Irak, jednak brak na to wiarygodnych dowodów ). Najprościej odróżnić te dwa warianty można po tym że pierwszy ma dalmierz Fon, a drugi dalmierz/podświetlacz Klon.

Wszystkie te samoloty latały z silnikami R-29. Z silnikami Al-21 latały jedynie eksportowe Su-20 ( czyli Su-17M ), Su-22M4 ( Su-17M4 ) i Su-22UM3K ( jedna z dwóch eksportowych odmian Su-17UM3, druga bez literki K miała R-29 i w zależności od klienta Fon lub Klon ).

Czesio

  • Gość
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #202 dnia: Marca 02, 2011, 14:55:18 »

Znaczy, że wszędzie je lubią  :003:

Jeszcze jedno zdjęcie Su-22M z widocznym oknem stacji FON-1400 oraz lokalnymi udoskonaleniami (systemu ostrzegania, nawigacji i łączności)

Su-22M armamento - samolot w oryginalnej konfiguracji producenta


Su-22 o których najwidoczniej w Fuerza Aérea del Perú mówi się Su-22M2 w wariancie zmodernizowanym

Rozstykowany Su-22UM
Niezwykle ciekawa tematyka Su-22 należących do FAP. Intrygujące są zmiany w wyposażeniu poszczególnych wersji, zwłaszcza to małe zdjęcie z sondą do tankowania. Może ktoś ma więcej informacji na ten temat?

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #203 dnia: Marca 02, 2011, 17:04:08 »
Zapomniałem dodać, że Peruwiańczycy i tak mieli jakieś tajemnicze fory bo dostali Su-22 z dalmierzem laserowym, podczas gdy inni klienci ( np. łobuz Kadafii ) z radiodalmierzem takim jak w Su-17/Su-17M/Su-20.

Ponadto jest też jedna niewyjaśniona kwestia z Su-17M2. Otóż jakiś czas temu znalazłem zdjęcie tego samolotu w oryginalnym radzieckim wariancie z AL-21 w barwach Afganistanu. Ale czy to samolot który pozostał po Rosjanach czy został przez nich Afgańczykom sprzedany/podarowany to trudno powiedzieć. Oficjanie te maszyny nie były eksportowane. Na marginesie największa tajemnica jak dotąd to kabina tego wariantu nieważne czy w wersji oryginalnej czy eksportowej.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #204 dnia: Marca 02, 2011, 18:01:32 »
Rzeczony Afgański Su-17M2:





Mieli też co naimniej jednego oryginalnego Su-17M3:



Znalazłem też dowód na irackiego Su-22M3 i to we własnym komputerku  :651:. Co prawda nosa nie widać ale wersję da się rozpoznać po drugim zewnętrznym znaku szczególnym czyli obecności pylonów pod R-60:





Maszynka w stanie bardzo dobrym biorąc pod uwagę "miażdżące" ataki koalicji :002:. Jest nawet H-28 i pylonik do niego pod kadłubem.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #205 dnia: Marca 02, 2011, 21:32:08 »
Wstawka z rzeczonego Aerofaxa. Jak widać - na dwóch Su-22 zamontowano sondy do pobierania paliwa, a pochodziły one od samolotów Mirage F.1 . Warto zwrócić też uwagę na inne modyfikacje - m.in. "mid-life update"  z 1992r gdzie wprowadzono automatyczne przechodzenie skrzydeł na minimalny skos wraz z wysunięciem podwozia.


A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #206 dnia: Marca 02, 2011, 21:51:36 »
Ładne zdjęcie radzieckiej suczki (kwiecień 1994, baza Templin, Niemcy):


http://www.myaviation.net/search/photo_search.php?id=01904338&size=large

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #207 dnia: Marca 02, 2011, 22:52:49 »
Bardzo Panom dziękuję. Sprawa się rozjaśniła. Jeszcze gdyby ktoś był w stanie powiedzieć, czy samolot na pierwszym zdjęciu ode mnie, mianowicie tym:



...w czasie służby wyglądał podobnie, jak już pełniąc rolę pomnika/eksponatu. Z praktyki naszych muzeów wiadomo, że z tym bywa różnie. Za informacje w średnio dalekiej przyszłości odwdzięczę się modelem samolotu  :020:

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #208 dnia: Marca 03, 2011, 15:41:19 »
To małe zdjęcie to z większej całości

System tankowania "pożyczony" od Mirage M5P4 aby w pełni wykorzystać posiadane
cysterny  Boeing 707. Ze względów finansowych nigdy nie zrealizowany w pełni.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #209 dnia: Marca 15, 2011, 22:34:41 »
Ale jaja...  :icon_eek: W najnowszym numerze Armii Dowódca Sil Powietrznych gen.broni pil. Lech Majewski mówi o tym ,że opracowano koncepcję dalszej eksploatacji Su-22 których resursy kończą się w 2015 roku. Zakłada się wykonanie na tych samolotach remontów weryfikacyjnych (32 sztuki) co przedłuży ich resurs o następne 10 lat (przejście na eksploatacje wg.stanu technicznego) do lat 2024-2026.  :o 40 lat na polskim niebie - czy radziecka supertechnika tyle wytrzyma ?  :651:
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.