Zastanawiają mnie dwie sprawy. Dlaczego "Flight manuale", a nie instrukcje użytkowania w locie, czy też inne aerodynamiki praktyczne i zastosowania bojowego? ...Dobra czepiam się

Chodzi mi o to, że chyba nie wszyscy na tym forum tworzą symulatory lotnicze, a ci co się nimi bawią niech nie wciskają kitu, że zawzięcie studiują (no może paru się znajdzie) rukowodstwa do Su-27SK itp., prędzej do Saiteka

Z każdym typem samolotu tworzy się wiele instrukcji. Taki zbiór zajmuje zwykle dobry wagon. W instrukcjach użytkowania w locie wiele opisów jest uproszczonych bo pilota nie będą interesowały w takim samym stopniu niektóre sprawy jak technika i inżyniera. W Polsce i na wschodzie mamy piękne instrukcje do rozmaitych typów SP zatytułowane zwykle: "Opis techniczny i zasada działania", "Album schematów/rysunków", "Instrukcje remontu", na zachodzie są to "General system", "General vehicle" itd. W takiej dokumentacji, rozpatrującej różne elementy samolotów z osobna znajdują się szczegółowe informacje, parametry i ...rysunki, rysuneczki, plany i planiska. Czyli coś dla modelarzy! Niestety na wszystkich forach i w większości zasobów internetowych tylko FMy. W ten sposób wiele wartościowej dokumentacji ląduje w kiblu albo w piecu, bo nikt nie jest zainteresowany. Potem stoi w muzeum taki Ił-28 i nie wiadomo o co w nim chodzi, ani jak go ewentualnie w przyszłości wyremontować. Zbierajcie dokumentację obsługową!



