Autor Wątek: Su-35S (T-10BM)  (Przeczytany 128453 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #345 dnia: Czerwca 27, 2015, 20:00:08 »
Wg informacji z http://forums.airforce.ru/matchast/6307-su-35-istoriya-serii-3/#post122269 zamieszczonej przez niejakiego Азохен Вэй egzemplarz ten 02 (nr fabryczny 01102) w dniu 2015.06.19 pobił rekord masy startowej dla tego typu samolotów, bo wzniósł się w powietrze ważąc w sumie 39 ton.
PS. Być może zdjęcie zamieszczone wyżej pochodzi właśnie z tego lotu.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #346 dnia: Czerwca 27, 2015, 22:04:31 »
Warto też uzupełnić że ten sam użytkownik rzeczonego forum (najwyraźniej jakiś poinformowany 'insider') podał też kilka faktów odnośnie tego co dalej z Su-35S:

1) Wg. obecnie realizowanego kontaktu dla MON FR z sierpnia 2009 r. do wyprodukowania w 2015 roku zostało jeszcze 14 egzemplarzy: n/s 02-15 do 02-20 oraz 3 seria produkcyjna: n/s 03-01 do 03-08.

2) Egzemplarze n/s 02-15 i 02-16 są już na etapie LIS (ЛИС: Лётно-Испытательная Станция) i mają być już w przygotowaniu do prób w locie. No zobaczymy jak będzie.

3) Następnym etapem ma być budowa pozostałych samolotów 3 serii produkcyjnej: n/s  03-09 do 03-20 oraz maszyn 4 serii: od 04-01 do 04-15. Żeby było ciekawiej - jest prawdopodobne że część tych egzemplarzy pójdzie do ChRL (sic!). A jednak - podobno w kuluarach ma być dogadywany kontrakt z ChRL, zamówienie na 24 egzemplarze Su-35S. Ma być oficjalnie ogłoszony na tegorocznym MAKS. Żeby było jeszcze śmieszniej, jest już harmonogram dostaw: 4 x w 2016, 10 x w 2017 oraz pozostałe 10 x w 2018 roku. Ciekawe...

No i właśnie - w tym roku wraz z ostatnimi egzemplarzami dobiegnie końca realizacja kontraktu na 48 x Su-35S dla MON FR z sierpnia 2009 r. Pozostaje pytanie co dalej? Teoretycznie powinna być podpisana kolejna umowa na okres 2016-2020 na co najmniej zbliżoną liczbę egzemplarzy, aczkolwiek o ile mi się wydaje nie podano do publicznej wiadomości jeszcze żadnych informacji. Co interesujące, gdzieniegdzie można wyczytać że zamówienie zostanie zwiększone do przeszło 60 (albo i 72) egzemplarzy.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #347 dnia: Lipca 16, 2015, 19:39:05 »
Wygląda na to, że dzisiaj oddano pierwsze dwa Su-35S z tegorocznej dostawy: http://fotografersha.livejournal.com/693611.html
Najwyraźniej etap ЛИС (Лётно-Испытательная Станция) mają już za sobą.
Są to odpowiednio:

● Su-35S n/b 01 n/s 02-15 (nr/fabr 49083502515)
● Su-35S n/b 02 n/s 02-16 (nr/fabr 49083502516)

Przyznam że kolorystyka numerów burtowych jest dość dziwna, spodziewane były bowiem nr koloru niebieskiego (jako że następny w kolejce do przezbrojenia ma być 22.IAP). Może mają jednak trafić gdzie indziej?
Zgodnie z kontraktem z sierpnia 2009 roku, do wyprodukowania w 2015 roku zaplanowano łącznie 14 egzemplarzy, zatem w KnAAZ pozostało jeszcze ukończyć budowę oraz zdać dla MON FR tuzin maszyn. Ujawniono już nawet ich numery fabryczne:

● Su-35S n/s 02-17 (nr/fabr 49083502517)
● Su-35S n/s 02-18 (nr/fabr 49083502518)
● Su-35S n/s 02-19 (nr/fabr 49083502619)
● Su-35S n/s 02-20 (nr/fabr 49083502620)
● Su-35S n/s 03-01 (nr/fabr 49083503001)
● Su-35S n/s 03-02 (nr/fabr 49083503002)
● Su-35S n/s 03-03 (nr/fabr 49083503003)
● Su-35S n/s 03-04 (nr/fabr 49083503104)
● Su-35S n/s 03-05 (nr/fabr 49083503105)
● Su-35S n/s 03-06 (nr/fabr 49083503106)
● Su-35S n/s 03-07 (nr/fabr 49083503207)
● Su-35S n/s 03-08 (nr/fabr 49083503208)

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że wbrew wielu sceptycznym głosom, wygląda na to że umowę jednak zrealizowano terminowo.
Jednocześnie jest jeszcze jedna ciekawostka - pojawiła się bowiem prognoza dostaw Su-35S na kolejne lata:

2016 rok: 12 x maszyn Su-35S dla MON FR (n/s 03-09...03-20), 4 x maszyny Su-35S dla ChRL (n/s 04-01...04-04);
2017 rok: 11 x maszyn Su-35S dla MON FR (n/s 04-05...04-15), 10 x maszyn Su-35S dla ChRL (n/s 04-16...05-05);
2018 rok: 11 x maszyn Su-35S dla MON FR (n/s 05-06...05-16), 10 x maszyn Su-35S dla ChRL (n/s 05-17...06-06);

Wygląda więc na to, że w najbliższych latach produkcja Su-35S przekroczy 20 samolotów rocznie, co więcej, pomimo realizacji zamówień eksportowych MON FR i tak będzie otrzymywał około tuzina samolotów tego typu rocznie. No, zobaczymy jak będzie.






Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #348 dnia: Lipca 18, 2015, 22:34:11 »
Kilka zdjęć z budowy egzemplarzy na ten rok. Zrobione 2015.07.16:
http://www.take-off.ru/news/137-news02015/959-vvs-rossii-poluchili-eshche-dva-su-35s

n/s 02-18 (02518):



n/s 02-19 (02619)


n/s 03-02 (03002)


W tle widać suczki w ciemnym kamuflażu ("bakłażan"). Pewnie to te egzemplarze, które wróciły do producenta i są "modernizowane" (doposażane) do najnowszej wersji seryjnej.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #349 dnia: Lipca 21, 2015, 15:36:33 »
Trochę z innej beczki - system L-150-35 instalowany na seryjnych Su-35S, będący co najmniej odpowiednikiem AN/ALR-94 stosowanego na Raptorach:


Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #350 dnia: Lipca 21, 2015, 19:59:16 »
Ale jest to odpowiednik pod względem zasady działania (system ostrzegawczy jak rozumiem) czy pod względem jakości i zaawansowania technologicznego?
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #351 dnia: Lipca 21, 2015, 20:12:37 »
Jedno i drugie.

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #352 dnia: Lipca 21, 2015, 21:40:20 »
A skąd niby ta pewność ? W takich "gadżetach"  i ogólnie elektronice itp to USA ma sporą przewagę nad FR.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #353 dnia: Lipca 21, 2015, 22:48:55 »
A skąd niby ta pewność ? W takich "gadżetach"  i ogólnie elektronice itp to USA ma sporą przewagę nad FR.

Jest tak dlatego że SPO-32 SNRtR L-150-35 (СНРтР - Станциа Непосредственной Радиотехнической Разведки) nie jest tak jak w powszechnym mniemaniu klasycznym systemem ostrzegawczym (SPO / RWR) a wielozakresowym i wielofunkcyjnym kompleksem do ostrzegania i rozpoznania radarowego, radioelektronicznego i radiotechnicznego, w pełni zintegrowanym z kompleksami bojowymi samolotu (np. stacji radiolokacyjnej RLS oraz OLS) i z innymi elementami systemów rozpoznania/ostrzegawczych.
Są to cechy jak najbardziej typowe dla systemów pokładowych tego typu dla samolotów 5-tej generacji. Fuzja wszystkich tego typu czujników to tutaj standard.

Wersja dla Su-35S jest z pewnością bardzo zaawansowana, na pewno sprzężona również z takimi systemami jak 4280MSE (z antenami skrzydłowymi 4283E) czy kompleksem optoelektronicznym OER (ОЕР - Оптико-Електронная Разведка)
Można jeszcze dodać że np. niestandardową cechą rosyjskiego systemu jest możliwość programowania pocisków przeciwradiolokacyjnych (ПРГ), praktycznie eliminując konieczność stosowania dodatkowych zasobników do tego celu.

Możliwości te dość dobrze oddaje ten rysunek - tutaj akurat zestawiony z AN/ALR-93(V)3:



Istnieje całkiem sporo wersji tego kompleksu, różnorako ukompletowanych i skonfigurowanych:
  • L-150-25: dla Su-25SM
  • L-150-27.2: dla Su-27SM
  • L-150-28: dla Mi-28N
  • L-150-30: dla Su-30SM (najpewniej także Su-30MKM/MKA)
  • L-150-34: dla Su-34
  • L-150-35: dla Su-35S
... itp. itd.

Niestety, ale należy powoli przejść do porządku dziennego nad tym, że SPO-15LM Berioza to już przeszłość w rosyjskim lotnictwie i coraz częściej jest zastępowany zarówno w nowych - jak i modernizowanych - maszynach, systemem SPO-32 Pastel (L-150). Następca był potrzebny i jak widać, ma - przynajmniej w niektórych wersjach - możliwości z najwyższej półki.

A tak na marginesie - zdajesz sobie sprawę, że taka forma pytania jak postawiłeś wyżej jest bardzo bardzo słaba, żeby nie powiedzieć - wręcz żenująca? Masz rzecz jasna swój, jedynie słuszny punkt widzenia - w końcu Rosja jest gorsza od reszty świata we wszystkim, cóż tam jeszcze elektronika... Co bardziej komiczne, wnosząc po poprzednich postach za nic nie potrafisz nic sensownego przytoczyć i wnieść jakiś merytoryczny wkład na forum, ale z uporem czekasz aż inni przyjdą i będą Ci cierpliwie tłumaczyć co i jak (albo co gorsza - że będą jeszcze polemizować z tak idiotycznie postawionym stwierdzeniem).

Następnym razem trochę mniej arogancji, a trochę więcej pokory i elementarnej wiedzy na dany temat zamiast walić na prawo i lewo tak kuriozalnymi stwierdzeniami.

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #354 dnia: Sierpnia 06, 2015, 16:30:24 »
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #355 dnia: Sierpnia 06, 2015, 17:24:18 »

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #356 dnia: Sierpnia 06, 2015, 18:18:33 »
Cytuj
U nas na The Forum  już było z chwilą zdarzenia czyli rok temu :003:
Faktycznie teraz sobie przypomniałem jak zobaczyłem to podlinkowane zdjęcie.
Jak nazywa się ten wujek z Niemiec?
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #357 dnia: Sierpnia 10, 2015, 00:11:54 »
Kiedyś trafiłem na informację, że w przypadku elektroniki samolotów poprzednich generacji, sprzęt o  porównywalnych możliwościach był o ile pamiętam w radzieckim wydaniu o 1/3 większy i cięższy, niż amerykański. Tylko, że dotyczyło to pewnie czasów, kiedy używano jeszcze lamp elektronowych. Problemem była miniaturyzacja i moc obliczeniowa. W czasach kiedy w kieszeni nosimy smartfony, które jeszcze całkiem niedawno mogłyby być uznane za superkomputery, podzespoły raczej nie są problemem. Trzeba tylko zaprojektować i zbudować cały system, z czym jak widać Rosjanie całkiem nieźle sobie radzą. Poza tym (proszę mnie poprawić jeżeli się mylę) produkcja seryjna Su-35S rozpoczęła się mniej więcej w czasie, kiedy zakończono produkować F-22. Niby niedużo, ale w rozwoju elektroniki tyle czasu ma znaczenie.

Przy okazji małe pytanie. Coraz częściej pojawiają się informacje o możliwości zastosowania m. in. w Su-35S holowanych systemów samoobrony. Ma ktoś coś więcej na ten temat? Jak takie urządzenia działają i wyglądają?
Русский военный корабль, иди нахуй

Offline RED

  • *
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #358 dnia: Sierpnia 11, 2015, 20:19:12 »
Wpisz sobie w google Towed Radar Decoy.

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #359 dnia: Sierpnia 11, 2015, 23:21:29 »
Wpisz sobie w google Towed Radar Decoy.

Dzięki za radę RED ale to akurat umiem zrobić...
Русский военный корабль, иди нахуй