Autor Wątek: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów  (Przeczytany 130410 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #495 dnia: Grudnia 01, 2009, 14:02:49 »
Przepraszam, że się wtrącam w wątek, ale mam takie info: trochę nawiedzeni elektronicy z firmy używają do swoich pet projektów routerów. Wygląda to tak:

http://www.omnima.co.uk/store/catalog/Embedded-controller-p-16140.html albo tak http://www.linux-mips.org/wiki/BR6104

Można wgrać na to swojego Linuxa z http://squidge.sourceforge.net/ albo http://openwrt.org/

Masz komputer, port USB, sieć, wyjście via LEDy routera na cokolwiek ( wyświetlacz ciekłokrystaliczny czy np. karta SD - http://squidge.sourceforge.net/mmc/ albo kamerka http://squidge.sourceforge.net/webcam/ )

Coś po polsku w tym temacie: http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://lh3.ggpht.com/mlodedrwale/SBMMmloppwI/AAAAAAAACGU/WWfw_gpWR7s/14.jpg&imgrefurl=http://www.mlodedrwale.pl/page/2/&usg=__u6SCnbyJCYUwANITqJwc-VhOVTI=&h=1367&w=1000&sz=251&hl=pl&start=11&sig2=L9EBhLdH-WrBiX3DgKZhag&um=1&tbnid=Sb5FgAcIBHcOQM:&tbnh=150&tbnw=110&prev=/images%3Fq%3Dbr6104k%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26sa%3DN%26um%3D1&ei=yw8VS5DgPNPFsAaeqI3KBA

Nie wiem, czy to kogoś zainteresuje, ja spasowałem, wolę od razu "fabryczny" mikrokompek z Linuxem oprogramowywać (bo jestem noga jeśli chodzi o lutownice), ale kto wie? Może ktoś się tutaj zainteresuje...

Pozdrowienia!
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #496 dnia: Grudnia 01, 2009, 14:22:28 »
Dzięki za info.

Wygląda nieźle, cena i możliwości zachęcające do eksperymentów :) Trzeba pomyśleć jak to wykorzystać do "naszych" celów, może byłaby to ciekawa platforma do projektu Damosa.

Ciekawe czy pod to USB można podpiąć hub USB.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #497 dnia: Grudnia 08, 2009, 02:17:35 »
Pewnie można jak i pewnie można wszelakie HID'y  podłączyć

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #498 dnia: Grudnia 08, 2009, 09:55:33 »
Czy ktoś myślał a może nawet próbował wykorzystać układ ze standardowej klawiatury PC (pod PS2) do wykorzystania jako układ wejść/przycisków ? Nie mam na myśli podpinania jej bezpośrednio do PC ale do uC. Obsługa w uC i wysyłanie do PC (RS232 lub USB) danych przetwarzanych przez specjalny program. Nie wiem jak taki układ klawiatury zachowa się w przypadku np. naciśnięcia połowy klawiszy na klawiaturze. Obsługa takiej klawiatury w uC nie jest trudna, dałoby to ponad 100 dodatkowych klawiszy/przycisków za niewielką cenę.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #499 dnia: Grudnia 08, 2009, 18:12:16 »
Ja to testowałem na początku mojej kariery budowniczego kokpitów.Prześledź ten wątek.
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=8494.0
Dałem sobie spokój,ponieważ jest problem z tego co pamiętam z naciskaniem kilku klawiszy jednocześnie.Dokładnie nie pamiętam,ponieważ było to dawno temu,ale jest ślad w wspomnianym wątku.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #500 dnia: Grudnia 08, 2009, 20:04:30 »
A ja, podobnie jak vito też na początku kariery testowałem ale nie dałem sobie spokoju i powstało takie coś:
http://img4.imageshack.us/img4/6755/p9100136.jpg
Ta skrzynia miała obsługiwać ( i nadal to robi) MCDU w VasFmc. Wydłubałem z klawiatury sterownik, dolutowałem kable i wszystkie klawisze numeryczne, alfabet oraz po sześć z każdej strony ekranu są podłączone do tego sterownika. Jak wspomniał vito nie da się tego użyć w sytuacji, kiedy trzeba wcisnąć kilka klawiszy. Nie może też być wciśnięty żaden przycisk na stałe, czyli odpadają wszelkie toggle, rotarry itp. Można podłączyć chwilowe przyciski, warunek jeden- przypisany tylko jeden klawisz klawiatury.
Poniżej widok na kłęby kabli, kiedy jeszcze nie wpadłem na to, że można samemu wytrawić płytkę PCB  :001: ( proszę się nie nabijać, to moje pierwsze natchnienie :020: )
http://img46.imageshack.us/img46/4632/p9100137.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/7217/p9100135.jpg
 Dodam jeszcze, że sterownik z klawiatury USB. Nie przeszkadzało mi to w obsłudze zwykłej klawiatury, obie działały na jednym kompie.
Codeking,
 jeśli jesteś w stanie napisać taki program, w którym po wciśnięciu jednego klawisza można będzie przypisać kombinacje kilku, to do przycisków jak najbardziej można stosować taki układ.

 

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #501 dnia: Grudnia 08, 2009, 22:41:37 »
Nie zrozumieliśmy się :) W swoich rozwiązaniach próbowaliście podpiąć przyciski do klawiatury podpiętej bezpośrednio do PC, czyli takiej, z której normalnie się korzysta. Natomiast ja myślę o podpięciu klawiatury (starej z łączem PS/2) do mikrokontrolera np. AVR. W nim zrobić obsługę klawiatury (ATMEL udostępnił nawet kody źródłowe do tego :) ) i z niego wysyłać do komputera (np. przez RS232) informacje typu "naciśnięto/zwolniono przycisk numer X". Te informacje byłyby przetwarzane przez odpowiedni program (np. moduł w DomowyKokpit). Mam tylko obawę o to, że np. w przytoczonym dokumencie od ATMEL'a (http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/DOC1235.PDF) wspominają oni o tym, że długie naciśnięcie klawisza powoduje, że sama klawiatura wysyła 10 razy na sekundę informację o naciskaniu tego klawisza. Kłóci mi się to trochę z tym, co można ustawić w panelu sterowania w Windows, w aplecie "Klawiatura". Najlepiej pewnie będzie sprawdzić to w praktyce, tylko potrzebny jest czas, ale pokusa duża bo ponad 100 przycisków za małą cenę.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #502 dnia: Grudnia 09, 2009, 05:18:54 »
Jest to ciekawa aplikacja.Są pewne ograniczenia związane z klawiszami Alt,Ctrl..(dostępny jest zestaw 2).Załóżmy,że ten układ działa tzn.klawiatura oraz uP podłączony przez RS do pc.Naciśnięcie klawisza powoduje odpowiednią reakcję w module np.DomowyKokpit,ale jak to wykorzystać w praktyce.Klawiaturę nie można zdekompletować i włożyć do kokpitu.Załóżmy,że ten pomysł można zrealizować.Pytanie jak to wykorzystać w budowie kokpitu.
Moje gratulacje EGHI.Ja też byłem bliski realizacji tego pomysłu,ale pojawił się MJoy i mnie uratował przed dalszymi próbami.


Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #503 dnia: Grudnia 09, 2009, 06:03:51 »
Cytuj
Klawiaturę nie można zdekompletować i włożyć do kokpitu
Chciałbym to wyjaśnić.Klawiaturę można zastąpić przyciskami tak jak to zrobił EGHI,które realizują naciśnięcie jednego klawisza.Aby zrealizować sterowanie pojedynczymi klawiszami to musimy wykonać montaż tych przycisków (tak jak to zrobił EGHI).Z klawiatury wykorzystamy tylko sterownik.Porównując ceny realizacji podobnego projektu (z wspomnianymi ograniczeniami) na MJoy oraz klawiaturze z dodatkowym uP (pomysł codeking)to nie widzę korzyści stosowania klawiatury,ale może się mylę.


Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #504 dnia: Grudnia 09, 2009, 09:11:11 »
Tak, z klawiatury wykorzystany byłby tylko sterownik (chyba, że ktoś chce również klawisze np. do FMC). Jeśli chodzi o wykorzystanie - jeśli działałoby to dobrze tzn. bez tego powtarzania naciśnięcia, to należy spojrzeć na to jak na przyciski w dowolnym joystick'u np. MJoy. A gdyby tak wtedy dorzucić płytkę enkoderów od MJoy'a ?

Koszty realizacji:
 - MJoy to koszt 40-50 PLN.
 - klawiatura (używka, można nawet znaleźć gdzieś w domu :) ) 10 PLN, elektronika 10-15 PLN, dochodzi jeszcze płytka i ewentualna przejściówka RS232<->USB, czyli koszt łączny pewnie w okolicach MJoy'a lub mniej

To jest tylko propozycja, trzeba zrobić układ testowy i zobaczyć czy to w ogóle da się dobrze i łatwo zrealizować.

PS. Wykorzystanie tego byłoby łatwiejsze w FS niż w Falconie. W FS mamy FSUIPC i SimConnect. Falconem można sterować "tylko" joystick'iem, klawiaturą i myszą. Więc w tym przypadku można by tylko emulować klawiaturę (btw. można to już robić w aktualnej wersji aplikacji DomowyKokpit).

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #505 dnia: Grudnia 09, 2009, 09:25:03 »
Cytuj
(btw. można to już robić w aktualnej wersji aplikacji DomowyKokpit).
Jak zakończę mój CP to mam ochotę na testy.Test polegałby na dołączenie 3 MJoy i 2 joystików,czyli to z czym miałem problem w SV Mapper.Jeśli to wypali to jest nowa perspektywa zastosowania większej liczy MJoy w kokpicie.Ja to widzę jako uzupełnienie projektu Skalarki.Przy mojej koncepcji robienia niezależnych modułów to takie połączenie platformy głównej np.projekt Skalarki oraz pracujących autonomiczne MJoy byłoby korzystne.Warunek to soft codeking widzący wszystkie sterowniki.W obecnym rozwiązaniu mam platformę główną opartą na OC oraz 2 niezależnie pracujące MJoye.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #506 dnia: Grudnia 23, 2009, 00:21:16 »
Jak tam postępy w pracach ??

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #507 dnia: Grudnia 23, 2009, 00:36:26 »
Prace w toku ;)

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #508 dnia: Grudnia 23, 2009, 01:57:35 »
No liczę, że niebawem wszystko stanie się jasne ...

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #509 dnia: Grudnia 23, 2009, 07:25:19 »
Witam,
chciałbym pochwalić się małym sukcesem związanym z zasilaniem kokpitu (elektroniki).Stosuję rozwiązania (karty) OpenCockpits.W początkowym etapie budowy kokpitu stosowałem podstawową kartę Master,która komunikuje się z PC przez LPT.Oprócz tej karty mam 3 karty Display.Wszystkie karty są zasilane z zewnętrznego zasilacza od starego PC.Dokupiłem ostatnio od OC kartę USB Epxpansion,która komunikuje się z PC przez USB i steruje kartą Master przez LPT.Kartą można zasilać przez USB z PC lub z zewnętrznego zasilacza.W rozwiązaniu OC pin1 (+5v) z gniazda USB jest połączony z pinem zasilania zewnętrznego +5V.Czyli napięcia +5V są połączone równolegle.Trochę długi wstęp,ale potrzebny aby zrozumieć mój problem.
Połączyłem nową kartę USB Expansion do PC oraz Master.Nowa karta była zasilana z PC przez USB a pozostałe z zewnętrznego zasilacza.System pracował poprawnie,ale miał jedną wadę.Jeśli wyłączyłem na moment zewnętrzny zasilacz to nie chciał się włączyć ponownie,tak jakby był blokowany napięciem z USB.Wyjęcie przewodów LPT oraz USB z karty powodowało,że można było włączyć zasilacz ponownie.Zgłosiłem problem do OC,ale stwierdzili,że może zasilacz zewnętrzny ma za mały prąd (co jest oczywiście nieprawdą).Zapytałem także czy mogę podłączyć równolegle do +5V (USB pin1) zewnętrzne napięcie +5V do karty USB Expansion.Nie otrzymałem odpowiedzi.
W związku z czym odciąłem zasilanie +5V wspomnianej karty od PC (3 przecięte ścieżki oraz 3 mostki na płycie) i podłączyłem napięcie zewnętrze.Teraz jest o.k.Zawiadomilem OC o moim rozwiązaniu problemu.Dodatkowa korzyść jest taka,że po wyłączeniu PC nie świecą 7-seg.LED z USB.Nie było to intensywne świecenie,ale widoczne.