Autor Wątek: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów  (Przeczytany 130414 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #720 dnia: Lutego 09, 2011, 20:40:38 »
O MFDExtractor chyba kiedyś czytałem i z tego co sobie przypominam działa on na zasadzie podglądu Direct3DSurface na której jest renderowany obraz widziany w 'ekranie MFD'. Pomysł dość ciekawy i w zasadzie optymalny. Problemem być może jest sam sposób realizacji zadawania parametrów do programu. Jednak bez dostępu do źródeł AF'a dość trudno jest wymyślić coś lepszego.

Napisz proszę co najbardziej Ci przeszkadza w MFDExtractor' i co warto by było zmienić ?

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #721 dnia: Lutego 09, 2011, 21:09:13 »
Trochę nie w temacie rozmowa ale ma to związek z kokpitami więc chyba można. W OF takiego problemu nie ma, wszystko działa kiedy przełączymy na kokpit 3D. Zakładam, że MFDX czerpie dane z SharedMem.., to w przypadku OF. W AF jest dokładnie jak napisałeś, w oknie MFDX widać tylko wydzielony obszar obrazu z kokpitu 2D, kiedy przełączysz na 3D obraz znika, co jest logiczne. Zakładam, że to wina wersji Falcona i chyba nie da się tego zrobić w AF. Pytam dlatego, że w kokpicie (tym fizycznym) który buduje, nie potrzebuje na ekranie nic poza widokiem na horyzont. Gdyby udało się zrobić to w AF, kokpit działał by w dwóch wersjach Falcona. Jeśli chodzi o gaugesy w MFDX, nie ma z tym żadnego problemu, działają w wszystkich wersjach. My zresztą powoli przechodzimy na własnej konstrukcji.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #722 dnia: Lutego 10, 2011, 05:00:56 »
Cytuj
Zakładam, że to wina wersji Falcona i chyba nie da się tego zrobić w AF
Ja też tak myślę tym bardziej,że twórca MFDX Lightning to potwierdził.W związku z czym nie ma sensu wyświetlać dla AF MFD w kokpicie 3D.Kokpit fizyczny dla 2D traci sens zarówno dla AF jak i 3D.
Dodatkowo w 3D dla OF usuwamy kokpit na ekranie.Można także usunąć HUD jeśli mamy go zrealizowanego fizycznie.
Nie mam jeszcze zakończonych prac związanych z kokpitem,ale już mogę stwierdzić,że zabawa z symulatorem posiadającym fizyczny kokpit znacznie się różni od symulatora z kokpitem na ekranie.Wprowadzając dodatkowo kilka ekranów można osiągnąć dodatkowe efekty.Co do wymiarów to tutaj moja rada.Jeśli ktoś ma dużą masę ciała to lepiej zrobić większy kokpit.Nie mam jeszcze zamontowanego fotela,ale już trzeba uważać wchodząc do "środka kokpitu".

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #723 dnia: Lutego 20, 2011, 10:18:10 »
Cytuj
Przepraszam za być może 'ciekawskie' pytanie ale muszę go zadać.
Czy kokpity które budujecie są oparte o rzeczywiste wymiary kokpitu F-16, czy też to tylko przybliżenia oparte na zdjęciach. ?
Czy są w ogóle dostępne w sieci lub na forum jakieś CAD'o podobne dane na ten temat ?
Myślę,że może tutaj znajdziesz informacje.
http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=6737.0;topicseen

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #724 dnia: Grudnia 09, 2011, 13:22:05 »
Panowie mam pytanie za pomocą jakich przewodów łączycie mjoya z przełącznikami. Ja w tej chwili używam parę gniazd BLS 2 pinowych ale zastanawiam się nad np. taśmami do dysków ATA. Czy racjonalniej  wpiąć taką taśmę czy też  kilka BLSów o różnej ilości pinów ? Wtyk ATA mam jeden pin zaślepiony trzeba bo go rozwiercić. Jak to rozwiązaliście u siebie, będę wdzięczny za wsparcie wypowiedzi przykładami foto  :001:   

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #725 dnia: Grudnia 09, 2011, 13:31:11 »
Foto nie zrobię, ale ja używam gniazd na goldpiny - pojedyncze, podwójne, 2x2, 2x8 itp. Do tego taśmy przewodów - 8 i 12 żyłowe.


http://www.altron.com.pl/Allegro/ZLkabGOLD_PINkompl2x2.jpg



Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #726 dnia: Grudnia 12, 2011, 09:46:30 »
Gniazda już dokupiłem, teraz taśmy, czy kupuje się je z metra, czy określone długości na sztuki ? Muszę taka taśmę pociągnąć na odcinku około metra w linii prostej więc pewno wyjdzie grubo ponad metr.  Myslałem żeby gdzies po drodze zastosować gniazdo i wtyk tak aby w razie konieczności rozłączenia i wyjęcia panela, pod który taśma mam być podpięta nie wyciągać ponad metrowej długości przewodów z mjoya.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #727 dnia: Grudnia 12, 2011, 09:56:59 »
Tam gdzie kupuję, te taśmy (żyły różnokolorowe) są na metry - 8 żyłowej mam chyba jeszcze ze 3 metry ;)
20 i 40 żyłowe taśmy IDE też się czasami trafiają w szpulach.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #728 dnia: Grudnia 13, 2011, 13:00:35 »
Postaram się zobrazować na zdjęciu o co mi dokładnie chodzi. Otóż mjoya mam po lewej stronie kokpitu a taśmy chcę poprowadzić pod lub wokół fotela tak aby zbiegały się na wewnętrznej ściance lewej strony podstawy paneli. Tam chce je zakończyć gniazdami do których będę juz bezpośrednio wtykał BLSy z poszczególnych przełączników. Pytanie jest takie: jakich gniazd najlepiej użyć i w jaki sposób połączyć je z podstawą czyli wewnętrzną ścianą kokpitu. Schemat ideowy poniżej (z Painta   :001: )



 

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #729 dnia: Marca 14, 2012, 19:34:21 »
Dla tych twórców kokpitów, którzy chcą wykorzystać komputerki "gotowce" do sterowania i/lub wyświetlania na wyświetlaczach dodatkowych informacji - pojawiają się małe i tanie zestawy jak np. Raspberry Pi:

http://gadzetomania.pl/2011/08/30/mikrokomputer-za-80-zlotych
http://www.raspberrypi.org/

Dość sprawny system z Lunuxem na pokładzie. Dla hardcore'ów polecam, stosowane przez znajomych, niektóre routery, które są fajnymi mikrokomputerkami do wielu zastosowań, najczęściej z wrzuconym na to systemem z https://openwrt.org/

Sam używam (używałem) kompów na arm'ie do wyświetlania mapy do Iła oraz do wyświetlania przyrządów z kabinki (odczyt via devicelink), miły dodatek do biurka, szkoda, że nie były obudowane tak pięknie, jak niektóre "realne" simkokpity z tego wątku...
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #730 dnia: Marca 15, 2012, 21:47:19 »
Sorbifer możesz coś więcej napisać o tym devicelink'u?

Poszperałem trochę w internecie i widzę, że to jest tylko do Ił'a. Zgadza się?
I z tego co doczytałem to na kompie gdzie są wyświetlane przyrządy, musi być zainstalowany Windows.
A teraz pytanie o Raspberry Pi. Czy na tym procesorze ARM można uruchomić windows'a? Czy tylko linux'a?
Bardzo mi się spodobał ten Raspberry Pi i chętnie bym go wykorzystał do budowy kokpitu na bazie małych komputerów połączonych w lokalnej sieci.
Tylko nie wiem czy ograniczeniem nie będzie system operacyjny (o ile Raspberry Pi pracuje tylko na linux'ie)...?

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #731 dnia: Marca 20, 2012, 19:25:05 »
Tak - devicelink jest w użyciu w Ile-2. To prosty (prymitywny) protokół do przekazywania parametrów. Program "odbiorczy" UPDSpeed można uruchamiać z linux'a via Wine, albo samemu napisać odbiornik :)  Opis protokołu w każdym zainstalowanym Ile w pliku devicelink.txt. Nie wiem, czy ma sens używanie do innych gier. Ja pewnie będę się starał użyć, ale to tylko z lenistwa - jak mam działające z tym komputerki/wyświetlacze, to chętnie coś z innych gier bym wyświetlał :) Ale czy RoF ma możliwość odczytu parametrów samolotu? Wątpię...

Co do Pi, to tam jest ARM, więc Windows to nie teges, :) Chyba, że przez VirtualBox (sam tak używam Windowsa w pracy). Pojedyncze programy uruchamiasz przez Wine, jak wyżej. A co Ci Linux przeszkadza? System jak system, narzędzi programistycznych - mnóstwo. W najgorszym wypadku programy programy z DOS'a czy Windowsa, z pewnymi ograniczeniami, też się da uruchamiać...
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #732 dnia: Marca 21, 2012, 08:35:04 »
Przeszkadzać, nie przeszkadza... nawet powoli uczę się tego systemu :-). I bardzo bym chciał wykorzystać Pi jako komputer podłączony w sieci np. z: DCS'em. FSX lub Falcon'em, do wyświetlania paneli z tych symulatorów. Ale oprogramowanie do wyświetlania paneli z tych symulatorów pracuje chyba tylko na Windwos'ach...

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #733 dnia: Marca 21, 2012, 21:17:26 »
Wine na ARMA zdaje się nie ma, więc kicha, przykro mi. A co do tych innych symulatorów - jeśli protokół jest jawny, to samemu coś można zrobić. Sporo pracy, ale satysfakcja gwarantowana :)
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #734 dnia: Czerwca 06, 2012, 11:36:09 »
Witam! Dla twórców kokpitów nowy gadget do użycia / oprogramowania, docelowo lepszy i tańszy niż Raspberry Pi:

http://www.cnx-software.com/2012/05/17/74-usd-allwinner-a10-android-4-0-mini-pc-usbhdmi-stick/

Wyjście HDMI, zasilanie, USB i inne wypasy... i Android na pokładzie, lub co innego (Ubuntu etc).

Albo takie: http://www.cnx-software.com/2011/11/19/turn-your-tv-into-a-computer-with-fxi-technologies-cotton-candy-usb-stick/
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.