Autor Wątek: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów  (Przeczytany 130716 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #690 dnia: Września 17, 2010, 22:34:22 »
http://www.youtube.com/watch?v=sMCPnVK_24Q&feature=channel
Sorry, czas edycji minął :).
Co prawda to Black shark, ale ten sam sim.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #691 dnia: Września 19, 2010, 20:05:06 »
Witam,
chcę wam przedstawić moje ostatnie wypociny zwane Glareshield. Obudowa wykonana z blachy aluminiowej, pomalowana na kolor czarny-mat.
 Przy braku  odpowiednich narzędzi było to wielkim wyzwaniem. O ile wycinanie blachy o przekroju 1mm nie przysparza większych problemów, wyginanie i profilowanie to wielka sztuka. Jako giętarka posłużyła mi komoda z szufladami :), do profilowania okrągłości rura od odkurzacza ;).  Efekt zadowalający jednak, jak wspomniałem łatwo nie było. Zamieściłem tam Indexery, które czekały na instalację w  swoim miejscu. Efekt taki:
       

Pozdrawiam.




Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #692 dnia: Września 19, 2010, 21:49:18 »
Gratuluję,mnie nie to czeka w najbliższym czasie.Chcę użyć blachę 0.5mm może wystarczy.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #693 dnia: Września 20, 2010, 17:54:54 »
Witam,uzupełniam braki w bocznych panelach przed ich połączeniem z kolumną środkową CP.Podłączyłem diody LED podświetlające wskaźniki.Jest ich dosyć dużo.



Teraz mam problem z kolorem,prawdopodobnie zastosuję folię transparentną koloru zielonego,którą nalepię na pleksi.Następny problem to przyklejenie tych pleksi (okrągły kształt-zabezpieczenie wskaźników) do obudowy.Jak widać problemy dotyczą głównie spraw związanych z pracami mechanicznymi.
« Ostatnia zmiana: Września 20, 2010, 19:36:11 wysłana przez KosiMazaki »

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #694 dnia: Września 20, 2010, 19:40:13 »
Nie wiem na czym trudność w oklejaniu polega ale proponuję folię naklejać na mokra powierzchnie. Najlepiej moczyć takim spryskiwaczem jak do kwiatów lub jak ma płyn do mycia okien i potem szpatułką wodę wyciskać. Taki zabieg pozwala dość swobodnie i co najważniejsze ładnie naklejać folię bez stresu, że powietrze pod tym utknie.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #695 dnia: Września 20, 2010, 20:19:13 »
Nie wyjaśniłem dokładnie o co mi chodziło.Mam wycięte z pleksi okrągłe osłony zewnętrzne wskaźników.Z folią nie ma problemów.Problemy są związane z zrobieniem ramki dla osłon (z czego jak osadzić pleksi).Kolejny problem to przyklejenie ramki z osłoną do obudowy.


Uploaded with ImageShack.us
Zrobiłem próbę wycięcia ramki z pojemnika plastikowego w kształcie walca zwężającego się przy zakrętce (coś w rodzaju stożka ).To zawężenie umożliwia wciśnięcie do środka osłony z pleksi.Można ramkę przykleić "kropelką" (klej).Gdyby użyć "kropelę" do przyklejenia pleksi to się klej rozleje na powierzchi osłony.Myślałem o zastosowaniu pociętej dętki rowerowej jako ramki,ale to nie najlepiej wygląda.Mam nadzieję,że teraz przedstawiłem dokładniej swój problem.
« Ostatnia zmiana: Października 01, 2010, 22:39:20 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #696 dnia: Września 20, 2010, 21:33:13 »
vito,
najlepszym rozwiązaniem jest zrobić nowe osłony. Do FuelGauge zrobiłem w prosty sposób, jest wycięta odpowiednio plexi z wypustami na wkręty ( problem mocowania z głowy). Na to naklejony pierścień wycięty z 5mm plexi. Oczywiście wszystko trzeba ciąć laserem, ale efekt bardzo dobry. Takim sposobem mam zamiar zrobić osłony do mojego kokpitu, rysunek powędruje do Skalarki, możesz zamówić.
Tak to wygląda przed klejeniem i po malowaniu:

Do klejenia użyj pistolet ( na gorąco), bo chyba takowy posiadasz.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #697 dnia: Września 20, 2010, 21:44:11 »
W takim razie poczekam na efekt końcowy i zamówię u Skalarki.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #698 dnia: Października 01, 2010, 21:15:59 »
Witam,nie wiedziałem gdzie umieścić ten temat.W końcu zdecydowałem,że w tym wątku.Mam problem z przepustnicą Cougara.Po zrobieniu modu zauważyłem,że nie mogę osiągnąć max.mocy.Po jej demontażu przebadałem potencjometr oraz mechanikę,która powoduje jego obrót.Potencjometr jest dobry rozwiązanie mechaniczne nienajlepsze.Brakuje na skali około 2000 do osiągnięcia zera.W drugą stronę osiąga pełen zakres trochę wcześniej niż to wynika z ruchu ramienia przepustnicy.Ponieważ wartość minimalna odpowiada pełnej mocy to postanowiłem zmienić połączenia potencjometru oraz w setup ustawić revers.To powinno dać pełną moc (trochę wcześniej niż wynika z ruchu wajchą),ale jest to jakieś rozwiązanie.Jutro to sprawdzę,czy miałem rację.Swoją drogą jestem trochę zdegustowany Cougarem,spodziewalem się solidniejszego wykonania.


Uploaded with ImageShack.us
Na zdjęciu widać dodatkowy potencjometr podłączony do sterownika.W ten sposób mogę stwierdzić czy osiągam pełny zakres.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #699 dnia: Listopada 13, 2010, 00:58:32 »
A jak łączysz potencjometr z mechaniką jeśli "ząbkami" może warto przesunąć nieco położenie...

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #700 dnia: Listopada 13, 2010, 06:15:20 »
Cytuj
jeśli "ząbkami" może warto przesunąć nieco położenie
Też o tym myślałem.w końcu odpuściłem.Trochę szkoda na to czasu,ale myślę o modzie.Tutaj jest on opisany
http://www.checksix-forums.com/showthread.php?s=5ad69bad0dab6d9b00c8880f43a8dd30&t=132677&page=2
Zrobienie tego modu wymaga czasu oraz precyzji i to jest mój problem.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #701 dnia: Listopada 13, 2010, 13:56:22 »
Precyzja czy czas? :)
Dla mnie to czarna magia (w kontekście języka). Nie zaryzykowałbym walki z taką modyfikacją bez możliwości porządnego zrozumienia tematu...

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #702 dnia: Listopada 19, 2010, 10:48:23 »
Zastanawiam się nad użyciem 7" monitora na USB w roli Caution Panel oraz Fault Display. Z tego co wyczytałem dla danych niekompresowanych jedna klatka w rozdzielczości 800 x 600 zajmuje 0.45 MB (monitor natywnie działa rozdziałce 800 x 480).Transfer jaki można uzyskać na USB nie przekracza zazwyczaj 35 MB/s.  By uzyskać poziom 60 klatek na sekundę, potrzebne będzie więc pasmo o przepustowości 27 MB/s więc prawie maks jaki oferuje USB. W CP i PFD obraz aż tak dynamicznie się nie zmienia więc teoretycznie powinien się płynnie odświeżać.  Pozostaje jeszcze obciążenie procesora, które w dwu rdzeniowcach przy roz. 1600 x  1200 przy animacji we flashu  dochodzi do 20 %. Tutaj chyba nie dochodziło by do tak karkołomnych wartości ? Ponadto raczej nie zalecane będzie podłączenie monitora do huba USB aby nie współdzielić obciążonego łącza. Wiem, że są karty graficzne na USB ale to jest wydatek na kartę i monitor a jest okazja kupić taki monitorek za 200 zł. Nowe chodzą w granicach 130-140$. Co sądzicie o pomyśle czy warto się w to pchać ?

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #703 dnia: Listopada 19, 2010, 13:41:28 »
Cytuj
Zastanawiam się nad użyciem 7" monitora na USB w roli Caution Panel oraz Fault Display
Zmiany są niewielkie,obraz jest raczej statyczny.Na viperpits stosują LCD na USB.Możesz to sprawdzić.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #704 dnia: Listopada 19, 2010, 17:39:34 »
Mi też wydaje się, że na takie wyświetlanie z olbrzymim zapasem wystarczy 30-40 klatek. Dynamika jak powiedział vito jest dość mizerna wiec musi się udać. Za 200 zł bierz martwił się będziesz później.