Dużo na temat tworzenia i tuningu kampanii DGen można wyszukać pod:
http://mission4today.com/index.php?name=Home-ArticlesNa naszym Forum też było sporo "objaśnień".
Część opisów trafia do nas w paczkach z kampaniami.
Ten opis bedzie zawierał wiecej o strukturze niż o "właściwościach" i tuningu poszczególnych plików.
Część ustawień, wpływających na działanie DGen jest w pliku conf.ini:
[DGen]
CampaignLength=Medium
;CampaignMissions=Hard
;CampaignAI=Hard
MaxBomberSkill=0
NoBadWeather=0
NoAirfieldHighlight=0
RandomFlights=0
AirIntensity=Medium
GroundIntensity=Medium
UseParkedPlanes=1
MissionDistance=100
Opisy tych ustawień też można znaleść, jak nie u nas na Forum , to w plikach tekstowych , dostarczanych z kampaniami.
Pliki EuroPlanes.dat i PacificPlanes.dat z katalogu DGen zawierają wszystkie maszyny w grze i określają ich zachowanie w konkretnego rodzaju mimisjach, konwencja zapisu jest taka:
Axis Italy Fighter MC_202 400 3000 4000 default 0
strona nacja rola/rodzaj misji typ_maszyny Prędkość Wysokość dlawpt z celem misji uzbrojenie nie wiem
Na kampanię/e składają się następujące pliki:
- campaigns<<nacja>><<nr_kolejny>>.dat
nacja to indeks kraju "wystepującego" w grze np De, Ru, Ro, Pl,Us,
numer_kolejny to pojedynczy znak (cyfra lub litera ), określający kolejny zestaw kampanii dla nacji
przykładowo, plik mój plik campaignsDeP.dat:
"* BF-110 Gulf Interceptor .
For German BF-110 F2 pilot. Finland Gulf 1942.
Leningrad42int Leningrad 42 interceptions"
gdzie Leningrad42int to nazwa pliku z rozszerzeniem DB:
Leningrad42int.db plik, którego nazwa to nazwa pojedynczej kampanii,
których może być więcej w pliku campaigns np Leningrad43int itd - wtedy kampania będzie dwuczęściowa
druga część linii (Leningrad 42 interceptions) to opis z okienka wyboru.
- >>nazwa_kampanii<<.db (np wskazany wcześniej Leningrad42int.db) to plik zawierający w sekcji:
[Towns] - wyjściowy przebieg linii frontu w/g miast na mapie wywoływanej z pierwszej linii tego pliku,
[Schedule] - daty misji i liczba określająca przesuniecie linii frontu
[OOB] - Ordre de Bataille
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ordre_de_Batailleczyli dywizjony "występujące" w kampanii, dostępne w grze
[Squadrons] - dywizjony z OOB z "przyporządkowanym" typem maszyny w konwencji z pliku air.ini oraz skinem "dywizyjnym"
[Planes] - maszyny "występujące" w kampanii, można wpisać nazwy dwóch skinów, druga nazwa określa skin dla typu dla map zimowych. Liczba określa bardziej "częstotliwość występowania" niz faktyczną ilość maszyn w kampanii.
[Aces] - asowie "występujący" w kampanii + jednostka + skin
[Operations] - plik opst>>nazwa_własna<<.dat
- opst>>nazwa_własna<<.dat - plik zawierający misje dla obu lub jednej ze stron kampanii, w konwencji >>nacja<<>>rodzaj misji<< >>zakres_dat<< >>strona_konfliktu<< >>ilość<< >>rodzaj_maszyn<<. Przykładowa linia z pliku opst:
oDeAttackShips 10622:50509 VVS 9F LW 6Y 8F 8F 1R
czyli atakowanie okrętów, miedzy 22 czerwca 41 a 9 maja 45, VVS w liczbie 9 fighters, Y - to TY w liczbie 6 w eskorcie 8 fighters , w towarzystwie 8 Fighters i 1 rozpoznawczy - szczegółów konwencji (dostępne rodzaje misji, typy maszyn liczebność ekadr , kluczy , rodzaj eskorty itd) nie pamięta już nawet Autor DGen.
- squadrons<<nacja>><<nr_kolejny>>.dat - dywizjony jakie są do wyboru dla gracza w kampanii
- planes<<nacja>><<nr_kolejny>>.dat - samoloty do wyboru w kolejnych kampaniach
- <<nacja>><<nr_kolejny>>Blue0.mis pliki z rozmieszceniem "sił i srodków" na mapie - wszystkie obiekty naziemne i nawodne, stacjonarne i ruchome, rozmieszczone na mapie , niezależnie od linii frontu dla Blue
- <<nacja>><<nr_kolejny>>Red0.mis jak wyżej, dla Red. Oba te pliki tworzy się w FMB
- classes<<nacja>><<nr_kolejny>>.dat okresla "rolę" dla wszystkich maszyn w kampanii, np:
BF_110E1 JABO
BF_110F2 ALL
BF_110G2 ALL
BF_109E4 FIGHTER
BF_109E4B JABO
BF_109E7 ALL
BF_109E7N ALL
BF_109F1 FIGHTER
LAGG_3IT TANK
- <<nacja>><<nr_kolejny>>Planes.dat plik zawierający wszystkie maszyny w kampanii i ich "sposób zachowania" w konkretnego rodzaju misjach, plik o podobnym znaczeniu co EuroPlanes.dat i PacificPlanes.dat, ale konieczny w kampaniach z "nowymi" maszynami.
Tuning kampanii polega na wygenerowaniu pojedynczych misji w kampanii i sprawdzaniu "czy o to Autorowi chodziło".
DGen jest mocno kapryśny a jego Autor od dawna nie rozszerzył jego możliwości i nie poprawił wszystkich błedów i kaprysów.
Czasem jest tak, że misja nie przypomina w niczym "zamiarów" Autora Kampanii: nie to lotnisko, nie ta pogoda, nie taki przeciwnik. Większość błędów DGen zapisuje w plikach DGenError.log. Pliki DGen.log, DGen1.log etc zawierają "zapis cyklu tworzenia misji" i ułatwiają korektę plików tworzacych kampanię.
Pliki Message>>nacja<<.dat zawierają teksty briefingów dla nacji, dla całej gry. Możliwe jest tworzenie briefingów dla konkretnej kampanii, wiem, że niektórzy Autorzy tak robią, sam tego "nie praktykowałem". Warto jest mieć "aktualizowane" teksty briefingów ze strony sprawdzonego Autora - linki na Missin4today.
Należy zwracać baczną uwagę na "numerację" kampanii, czyli na <<nacja>><<nr_kolejny>> plików.
Często Autorzy kampanii/zestawów kampanii tworzą własną konwencję "nazewnictwa i numeracji" i zdarza sie, że ich pliki "nadpisują" Twoje - giną wyniki pracy. Dobrą metodą jest "wyświetlenie zawartości" nowych plików np *.mis w FMB i porównanie. Czasem Autor "dopisze" jedną maszynę i reklamuje to jako "nową wersję kampanii".