Generalnie zgadzam się z kolegą mrdetonator, że MF standartowo powinien być wyposażany w silnik R 13-300. Jest to jak mi się wydaje oczywiste – nowsza wersja, nowsze silniki, nowsze wyposażenie Natomiast po przykładzie samolotu 8910 widać, że wyposażenie zależało od tego co zamówił kupujący. Stąd mamy przy jednym typie samolotu różnorakie wyposażenie.
Co do różnic pomiędzy celownikiem ASP PF 21 a ASP PFD 21 to nie wydaje mi się aby sedno sprawy leżało w tej skali. Jak pamiętam na naszych „M” w roku 1979 rosyjscy przedstawiciele wykonywali prace modyfikując celownik do wersji ASP PFD 21 bez montowania tej drugiej skali.
Zgadzam się z tym, iż zastosowanie skali przeźroczystej ma za zadanie ułatwić pilotowi obserwację ale zauważ też, że skale te są różne od skal dolnych. Więc argument, że skala górna jest używana wówczas gdy jest uszkodzona stacja radiolokacyjna jest mało przekonywujący.
Przy strzelaniu z pocisków naprowadzanych na podczerwień używanie stacji radiolokacyjnej służy tylko do pomiaru odległości bo sam pocisk w niczym nie jest uzależniony od niej.
Nasze M czy MF nie posiadały tego urządzenia ( 62 ) co wskazywałoby na to, że fabrycznie nie były dostosowane do R-60