Autor Wątek: Aplikacja DomowyKokpit  (Przeczytany 62278 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #315 dnia: Sierpnia 31, 2011, 20:29:59 »
Jeszcze jedna rzecz, która wyniknęła w trakcie.

Czy jest możliwość ustawienia pushbuttona żeby pracował w trybie ciągłym, tzn nie generował pojedynczego kliknięcia tylko generował ciągły sygnał tak długo jak trzymam go naciśniętego ? W SVmapperze nazywało się to "continous". 

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #316 dnia: Sierpnia 31, 2011, 20:43:37 »
Przepraszam za post pod postem. Już sobie poradziłem. Na początku nie zrozumiałem istoty SendKeysDown/Up.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #317 dnia: Sierpnia 31, 2011, 20:44:03 »
Te funkcje powinnay być dobre
Cytuj
Funkcja SendKeysDown(...) naciska klawisze i nie zwalnia ich, czyli tak jakbyś nacisnął jakiś klawisz i cały czas trzymał. Funkcja SendKeysUp(...) zwalnia klawisze (puszcza).

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #318 dnia: Września 01, 2011, 11:37:01 »
Pytanie Flankera spowodowało, że wróciłem do testów MJoy - HSC. Poszukałem funkcję, która wymaga ciągłego naciskania przycisku. W Falconie jest to hamowanie na ziemi przyciskiem "k". U mnie jest on w Hotas, ale można hamować klawiaturą.
Sprawdziłem przycisk w klawiaturze - działa. Nie sprawdzałem w SVMapper. Przypuszczam,że dla ustawienia "continuous" będzie działał.
Najważniejsze jak się zachowuje w HSC.
Na początek próbowałem zmieniać parametry konfiguracji MJoy w HSC zaznaczając "powtarzanie" oraz zmieniając czasy "powtarzaj po" oraz "powtarzej co". Testowałem to dla opcji "oczekuj zdarzenia". Ponieważ nie widziałem efektów działania przycisku emulującego klawisz "k" przeszedłem do testów z skryptem. Tutaj przydały się dwie funkcje KeyboardOutput :  SendKeysDown () oraz SendKeysUp ().
Przykład:
variable_changed $MP71_przycisk_002
// naciśnięcie przycisku k - hamowanie
   {
      if ( $MP71_przycisk_002 )
         {
            KeyboardOutput :  SendKeysDown ( " k ");
         }
      else
         {
            KeyboardOutput : SendKeysUp ( " k ");
         }
   }
Ten skrypt realizuje funkcję hamowania za pomocą przycisku podłączonego do MJoya. Jest to przykład zastosowania wspomnianych funkcji HSC w symulatorze.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #319 dnia: Września 01, 2011, 22:37:16 »
Wrzuciłem dzisiaj aktualizację HSC (http://homesimcockpit.com/). Przede wszystkim moduł simOUT do którego doszła obsługa simIN (płytka simIN obsługuje 40 wejść (maksymalnie 20 enkoderów)).

Na stronie http://simproject.info/ jest zamieszony schemat, PCB, montaż i wsad.

vito_zm może coś napisać/pokazać o simIN :)

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #320 dnia: Września 01, 2011, 23:23:35 »
Mam takie pytanie. Czy za pomocą simIN da radę zerować punkt położenia silnika krokowego?

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #321 dnia: Września 02, 2011, 00:50:40 »
Skryptując przepustnicę, postanowiłem też oskryptować sobie joystick Logitecha. Wszystko idzie pomyślnie do momentu gdy chcę oskryptować przełącznik HAT.
Sprawdziłem w menu Configuration w GameControllersInput jak "nazywa się" ten przełącznik. Jest trochę inaczej niż w przypadku pozostałych przycisków które są typu Button, zmienna Bool. Hat jest opsiany jako typ HATSwitch, zmienna INT, a w wartość zmienna w zależności od położenia, standardowo -1, a potem każde położenie co 4500 (0, 4500, 9000, ... , 31500).

Jednak po wyjściu z menu Configuration nie mogę odnaleźć tego przełącznika na liście zmiennych dostępnych dla modułu GCI. Postanowiłem jednak spróbować ze skryptem, napisałem taki skrótowy, żeby sprawdzić działanie :

script "hat"
{

variable $hat { module = "GameControllersInput"; id = "Logitech:hat_000"; type = int; direct = in; }

variable_changed $hat
{
if ($hat == 9000)
{
KeyboardOutput:SendKeys("dziala");
}
}
}

Niestety, po kliknięciu Start Script ułamek sekundy później skrypt się zatrzymuje a w consoli dostaję odpowiedź :

Cytuj
Starting script 'hat'...
Script thread started...
Error ocurred during executing script 'hat'.
HomeSimCockpit.Parser.CheckingScriptException: Variable of ID 'Logitech:hat_000' not found in module 'GameControllersInput'.
   at HomeSimCockpit.Main.ProcessingThread(Object p)
Script 'hat' stopped.

No właśnie... Jest jakaś możliwość odczytu położenia HAT i oskryptowania jej ?

Pozdrawiam, proszę o pomoc.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #322 dnia: Września 02, 2011, 07:22:45 »
Dzisiaj popołudniu opiszę simIN. W mojej ocenie jest rewelacyjny. Należą się słowa uznania dla codeking za wspaniałą pracę.
Walus, silnik krokowy będzie podłączany do modułu simOUT. Będzie zerowany, jest przewidziany czujnik położenia zerowego tarczy.
Flanker inspirujesz mnie do dalszych testów w relacji MJoy - HSC. Zobaczę jak to u mnie działa  ale myślę, że codeking może coś doradzić.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #323 dnia: Września 02, 2011, 17:56:26 »
Miałem możliwość testować nową płytę simIN. Uzupełnia ona simOUT w tym sensie, że realizuje "wejścia" symulatora. Wejścia mogą być przyciskami, przełącznikami lub enkoderami. Wejść jest 40 i można je dowolnie konfigurować jako wymienione powyżej elementy wejściowe. W odróżnieniu od MJoya nie ma na mapie matrycy podziału na obszary przyciski, przełączniki oraz enkodery. W odróżnieniu od MJoya można zaprogramować max. 20 enkoderów. Jest przewidziana opcja wyboru typu enkodera. Jest to bardzo ważna cecha, ponieważ na rynku można kupić jeden z 3 typów. Dzięki tej opcji można określić jaki kupiliśmy typ oraz ustawić odpowiednio konfigurację. Sprzedawcy nie mają pojęcia jaki posiadają typ enkodera to z praktyki.
Można programować uP na płycie simIN, wystarczy podłączyć zasilanie. SimIN trzeba połączyć z simOUT ponieważ korzystają z tego samego konvertera poziomów logicznych MAX232.
Reasumując simIN jest doskonałym uzupełnieniem simOUT. Jeśli ktoś potrzebuje większą ilość wejść oraz wejścia analogowe to może dodatkowo zastosować w panelach MJoy. Polecam w tym wypadku nie stosować SVMapper tylko HSC.
Na zdjęciu są moje prototypy simOUT oraz simIN.



Uploaded with ImageShack.us
Na koniec podziękowanie dla codeking za wspaniały projekt.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #324 dnia: Września 02, 2011, 18:00:20 »
Sprawdziłem problem z przyciskiem HAT opisany przez Flankera i rzeczywiście, HAT nie pojawia się na liście - stąd ten błąd wykonania skryptu.

Rozwiązanie - update HSC, wrzuciłem poprawioną wersję modułu, wystarczy włączyć aktualizację w HSC.

vito_zm - dzięki za opis i cierpliwe testowanie, podziękowania również dla Zająca za PCB i testy.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #325 dnia: Września 02, 2011, 21:54:07 »
Ok, problem z HATem został rozwiązany, dziękuje codeking za pomoc.

Jest na chwilę obecną jakiś sposób na rozróżnienie cyfr z klawiatury numerycznej od tych standardowych ?

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #326 dnia: Września 02, 2011, 22:15:12 »
Niestety, użyta funkcja do wysyłania klawiszy nie obsługuje klawiszy NUMPAD.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #327 dnia: Września 06, 2011, 08:38:32 »
Zakończyłem próby z simIN. Można go już instalować. Na zdjęciu jest podłączony panel do Falcona, który jest w trakcie realizacji.


Uploaded with ImageShack.us
Teraz muszę to wszystko, mam na myśli callbacks, skrypty zmienić pod nową wersję BMS4.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #328 dnia: Września 15, 2011, 16:03:53 »
Czas na podłączenie simIN do kokpitu. Będzie podłączony do prawej strony. Muszę dostosować interfejsy moich paneli do interfejsu simIN. Program HSC jest zaktualizowany do ostatniej wersji. PC do którego mam podłączony kokpit nie ma połączenia z internetem, dlatego muszę kopiować HSC  z podłączonego PC. Aby zachować ustawienia w HSC wystarczy przekopiować z starej wersji pliki XML i jest o.k.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #329 dnia: Lutego 15, 2013, 15:02:59 »
Witam.

Mam pytanie, czy ktokolwiek próbował skomunikować HSC z X-plane 10?

Z moich pierwszych obserwacji wynika, że można wykorzystać plugin do x-plane - XPUIPC, emulujący FSUIPC.
W X-plane do odczytu wartości zmiennych, zdefiniowane są datarefs, do których dla komunikacji z FSUIPC przypisane są ofsety z FSX.
XPUIPC komunikuje się z XPWideClient -chyba analogicza aplikacja jak dla FSX.

Proszę o info, czy może ktoś z Was przegryzał się przez temat.

Z góry dziękuję
Pozdrawiam
Leszek

Postęp w pracach nad kokpitem: Galeria zdjęć Google+