Autor Wątek: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....  (Przeczytany 390743 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1275 dnia: Lutego 26, 2012, 10:49:11 »
Po prostu wychodzę z założenia że dobrze dać oryginalny tytuł, ale ok :)

24.02.2012. Awarijnaja posadka An-148 w Pułkowo (Awaryjne lądowanie An-148 na lotnisku Pułkowo)

Gra? ;-)

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1276 dnia: Lutego 26, 2012, 11:46:24 »
Dziękuję :).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1277 dnia: Lutego 27, 2012, 14:55:00 »
I nagranie z tego lądowania...

24.02.2012. Аварийная посадка Ан-148 в Пулково.

Eeee i jeszcze podkołował :D ......
Nawet nikt tam nie wybiegł, norma jakaś czy jak ? ;)
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

John Cool

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1278 dnia: Lutego 28, 2012, 10:32:46 »
Rozbił się Su-30MK2 z zakładów KnAAPO w Kosmomolsku nad Amurem: http://en.rian.ru/mlitary_news/20120228/171586255.html

Ciekawe czy to jeden z 4rech samolotów fabrycznych/prototypów, czy może maszyna seryjna podczas oblotu technicznego, przed skierowaniem do docelowego odbiorcy?

Edit: chyba jednak samolot fabryczny:

Cytuj
[...] The aircraft belonged to the Komsomolsk-on-Amur factory where Su-30s are manufactured.

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1279 dnia: Lutego 28, 2012, 12:47:17 »
chyba jednak samolot fabryczny

A może jednak nie! Wprawdzie w informacjach jest wzmianka, że samolot należał zakładów w Komsomolsku, ale ile znasz Su-30 faktycznie należących do KnAAPO? (Nie przypominam sobie żadnego). Produkują, i zanim sprzedadzą, pewnie każdy samolot formalnie należy do zakładów - i zapewne tylko w tym sensie informacje o "komsomolskim" Su-30 są prawdziwe.

John Cool

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1280 dnia: Lutego 28, 2012, 20:44:11 »
To zależy. Samoloty prototypowe i przedseryjne z serii Su-30MKK/MK2 tj. #501, ... , #504 zapewne są własnością KnAAPO - przynajmniej do tej pory są wykorzystywane jako platformy testowe różnych rozwiązań dla dalszego rozwoju samolotów bojowych projektowanych w tym zakładzie jak i przez biuro konstrukcyjne OKB im. P.O.Suchoja, które też ma jako część holdingu do tego produktu pewne prawa.

Aczkolwiek faktycznie wygląda na to że rozbiła się maszyna w konfiguracji produkcyjnej, mająca być przekazana do jakiegoś klienta: http://www.altair.com.pl/start-7536

Mimo że jest to dla producenta niewątpliwa strata nie ma też co popadać w przesadę, zważywszy że wyprodukowany samolot zapewne był jakoś ubezpieczony. Najprawdopodobniej nie powinien też stracić klient, dla którego po prostu zostanie zbudowana kolejna maszyna (casus katastrofy An-124 dn. 6 grudnia w Irkucku z dwoma nowiutkimi Su-27UBK na pokładzie dla Wietnamu - na ich miejsce dostarczono dwa kolejne).

Cytuj
Rozbił się Su-30MK2

W Kraju Chabarowskim rozbił się myśliwiec wielozadaniowy Su-30MK2. Jego załodze udało się katapultować, ale jeden z pilotów jest ranny.


Samolot wielozadaniowy Su-30MK2 należący do KnAAPO wykonywał lot testowy. Rozbił się o 17:20 czasu lokalnego (7:20 GMT) ok. 130 km na północny wschód od Komsomolska nad Amurem. Członkom jego załogi udało się katapultować, ale jeden z nich jest ranny.

Załogę samolotu stanowili ppłk Walerij Kirilin i kpt. Aleksiej Gorszkow z 485. Przedstawicielstwa wojskowego Ministerstwa Obrony FR. Do wypadku doszło podczas rozpędzania samolotu do prędkości maksymalnej na wysokości 3 km w dobrych warunkach atmosferycznych. Dowódca samolotu zameldował wówczas o pożarze prawego silnika. Kierujący lotami wydał rozkaz natychmiastowego katapultowania.

KnAAPO produkuje dwie odmiany Su-30 – MK i MK2. Rozbity Su-30MK2 był przeznaczony do jednego z klientów zagranicznych (kupują je: ChRL, Indonezja, Wietnam, Wietnam kupił kolejne Su-30MK2, 2010-02-10, Wenezuela i Uganda, 6 Su-30MK2 dla Ugandy, 2010-04-05). Jego wartość szacuje się na 50 mln USD. Według anonimowych źródeł w rosyjskim przemyśle zbrojeniowym, samolot był ubezpieczony.

To pierwszy wypadek Su-30 na terytorium FR. W 1999 samolot tego typu rozbił się podczas pokazów na Le Bourget. Jego pilotom udało się katapultować. W ciągu ostatnich 2 lat rozbiły się też dwa Su-30MKI indyjskich wojsk lotniczych (Katastrofa Su-30MKI, 2009-04-30, Indie wstrzymały loty Su-30MKI, 2011-12-16). W obu wypadkach nikt nie zginął.

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1281 dnia: Lutego 29, 2012, 09:30:37 »
Zatem uściślijmy co nieco:

1. Spółka Akcyjna Suchoj wchodzi w skład OAK (Zjednoczona Korporacja Lotnicza).
2. W skład Spółki Akcyjnej Suchoj wchodzą:
- Biuro Konstrukcyjne Suchoj
- NAPO im. Czkałowa w Nowosybirsku
- KnAAPO im. Gagarina w Komsomolsku nad Amurem
- Samoloty Cywilne Suchoja
- TANTK im. Berijewa w Taganrogu
- Irkut w Irkucku

Prototyp Su-30MKK-1 z numerem 501 powstał w 1999 roku w Komsomolsku jako przeróbka Su-27UB z 60. Pułku Lotnictwa Myśliwskiego w Dzemgi. Kolejne prototypy (502, 503 i 504) zbudowano od podstaw w 2000 roku. (Wydawało mi się, że raczej należą do Biura Konstrukcyjnego Suchoj, a nie do zakładów KnAAPO - ale w zasadzie to nie mam pewnych informacji - na prototypach namalowane są oznaczenia zarówno Biura, jak i zakładu w Komsomolsku).

W Komsomolsku nad Amurem produkowane są Su-30MK
- dla Chin (jako Su-30MKK) - 76 od 2000
- dla Indonezji - 2 w 2003
oraz Su-30MK2
- dla Chin - 24 w 2004
- dla Wietnamu - 24 [4 w 2004, 8 w latach 2009-2010, 12 w latach 2011-2012 - ostatnie 4 mają być dostarczone w tym roku]
- dla Wenezueli - 24 w latach 2006-2008
- dla Indonezji - 3 w latach 2008-2009
- dla Ugandy - 6 w 2011 [na pewno dostarczono 2]

Dwa wspomniane samoloty Su-27UBK dla Wietnamu utracone w katastrofie Ana-124 były przecież wyprodukowane w Irkucku. Wydarzenie to miało miejsce w 1996 roku, i było tragiczne, bo samolot z suchojami w ładowni spadł na blok mieszkalny: zginęło kilkadziesiąt osób. Tak czy owak, jeśli rozbity Su-30MK2 miał być dla Wietnamu (a zapewne tak), to mają biedacy pecha. :010:

Na stronie Suchoja (www.sukhoi.org) jest informacja, że rozbity samolot Su-30MK2 (nieuzbrojony) przechodził próby zdawczo-odbiorcze. Pilotowali go piloci-oblatywacze z wojskowego przedstawicielstwa Ministerstwa Obrony FR (instytucji utworzonej do kontroli jakości i odbioru sprzętu wojskowego z przedsiębiorstw, organizacji i instytucji). Komisję ds. zbadania przyczyn wypadku utworzono w Ministerstwie Przemysłu i Handlu FR - ma rozpocząć pracę dzisiaj, 29 lutego 2012.

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1282 dnia: Lutego 29, 2012, 10:16:31 »
Przepraszam, że dopisuję sam do siebie: niestety :015: zapomniałem o wyprodukowanych w Komsomolsku czterech Su-30M2 (w 2010), dostarczonych Rosyjskim Siłom Powietrznym w 2011 roku (numery 10, 20 , 30 i 40/40)!

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1283 dnia: Marca 01, 2012, 10:17:31 »
Coraz wiecej żródeł potwierdza że ten Su-30MK był przeznaczony dla Wietnamu. To jedna z tych 4-rech sztuk, pozostałych do odbioru do końca 2012 roku. Pilotowali ją ppłk Walery Kirilin i kapitan Aleksiej Gorshkov.
« Ostatnia zmiana: Marca 01, 2012, 10:54:17 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1284 dnia: Marca 01, 2012, 14:02:28 »
Su-30MK2 dla ścisłości, wg nomenklatury używanej przez Suchoja :004:

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1285 dnia: Marca 05, 2012, 23:43:10 »
Faktycznie ,powinno być Su 30MK2 ,dzieki mariwoj63
I coś z innego kontynentu.. :020:
http://www.youtube.com/watch?v=ZG3pF9bNICk
AH1 Cobra podczas kręcenia epizodu do programu Top Gear.


Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1287 dnia: Marca 13, 2012, 10:36:42 »
Tu: http://news.yandex.ru/yandsearch?cl4url=www.ntv.ru%2Fnovosti%2F278233%2F&cat=0&lang=ru
jest napisane, że rozbił się z powodu wejścia w burzę śnieżną.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

John Cool

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1288 dnia: Marca 13, 2012, 13:10:46 »
Za altairem: http://www.altair.com.pl/start-7611

Cytuj
Katastrofa Ka-52

Niedaleko ośrodka w Torżku rozbił się śmigłowiec Ka-52. Jego nawigator zginął na miejscu, a pilot zmarł w wyniku odniesionych obrażeń w szpitalu.


Do katastrofy doszło wczoraj w czasie rutynowego lotu treningowego w lotach zespołowych bez widoczności ziemi. Ok. 21:05 została utracona łączność z załogą śmigłowca Ka-52, który wystartował z ośrodka w Torżku (jednostka 62632-D). Wrak śmigłowca znaleziono dopiero nazajutrz o 8:45, ok. 10 km na północny zachód od miejsca startu, w rejonie wioski Bolszaja Kisielienka.

Po dotarciu do wraku okazało się, że nawigator śmigłowca, Maksim Fiodorow zginął na miejscu. Pilota, Dmitrija Rakuszina, w bardzo ciężkim stanie przewieziono do szpitala, gdzie wkrótce zmarł. Nie wiadomo dlaczego obaj nie wykorzystali foteli wyrzucanych, w które wyposażony był śmigłowiec.

W poszukiwaniach brało udział ponad 300 ludzi i dwa śmigłowce. Uszkodzenia wraku wskazują na to, że spadł on z ok. 200 metrów. Nie uległ jednak znacznej dezintegracji i nie spłonął. Bez problemu znaleziono więc rejestratory pokładowe. Na ziemi nie odnotowano strat.

Najbardziej prawdopodobną przyczyną katastrofy był błąd pilota. Lecący w ciemnościach pilot, choć doświadczony (był dowódcą eskadry), mógł wykonać zbyt gwałtowny manewr. Warunki atmosferyczne w rejonie Torżka były dobre: wiatr – 3 m/s, zachmurzenie częściowe.

Rodzinom obu pilotów rosyjskie ministerstwo obrony wypłaci po milionie rubli odszkodowania. W rosyjskich wojskach lądowych trwa zbiórka pieniędzy na ten sam cel. Koszty pogrzebów pokryje producent śmigłowców – Kamow. Pogrzeby planowane są na 15 marca.

To pierwsza katastrofa w historii Ka-52 (wcześniej rozbiły się dwa Ka-50 – w obu wypadkach z powodu zderzenia przeciwosiowych wirników przy ostrych manewrach). Na razie zawieszono lotów pozostałych śmigłowców tego typu. Niedawno w rosyjskich mediach pojawiły się informacje, że cała partia Ka-52 dostarczonych w 2011 (4 Su-34 i 3 Ka-52 dla WWS, 2010-12-28) musiała wrócić do producenta, by ten wymienił wadliwe reduktory główne.

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1289 dnia: Marca 13, 2012, 14:17:33 »
W linku poniżej jest słabe zdjęcie rozbitej maszyny, załoga nie skorzystała z systemu ratunkowego i zginęła w momencie zderzenia z ziemią.
O ile zrozumiałem to piszą tam też że maszyna nie zapaliła się, a prawdopodobną przyczyną były trudne warunki atmosferyczne i możliwe oblodzenie.
http://www.izvestia.ru/news/518306