Autor Wątek: System szkolenia zaawansowanego dla Polski  (Przeczytany 15079 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: System szkolenia zaawansowanego dla Polski
« Odpowiedź #30 dnia: Września 09, 2010, 14:11:53 »
Norma.


Tylko to nie jest 1,5 mld zł. Tyle zablokowano w tym roku - co według "analizy" ma pokryć w najgorszym wypadku 55% całego projektu, więc zakłada się na to wydać do 2,7 mld zł ;)

Offline Norbertnaviedzony

  • Trolle
  • *
  • Viper all the way :)
Odp: System szkolenia zaawansowanego dla Polski
« Odpowiedź #31 dnia: Września 09, 2010, 21:22:34 »
Do listy wymogów obligatoryjnych zapomnieli dodać, że samolot powinien nazywać się T-50. :-X Widać jakąś alternatywe? Jeśli zamiast tego wybiorą M-346 to powiedzą, że taki fajny bo komuś tam przypomina Iryde, z ziemi włoskiej do Polski itd.. a  jak wiadomo Polacy są sentymentalni hehe. Hawk na pewno odpadnie jako "nieperspektywiczny". Nawet przetarg na F-16 był o wiele bardziej nieprzewidywalny do przewidzenia..  :032: Do końca nerwowo stąpałem z nogi na noge.


F-16 is a sexy beast - just the best looking fighter jet in existence - the most beautiful machine human being has ever built!

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: System szkolenia zaawansowanego dla Polski
« Odpowiedź #32 dnia: Września 09, 2010, 22:45:24 »
Hawk odpadnie (właściwie nie wystartuje) bo nie spełnia wymagań technicznych a nie dlatego bo nie jest perspektywiczny.

A tak w ogóle to zanim zaczniemy komentować proponuję poczekać na informacje jakie firmy się zgłosiły.
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

Offline Norbertnaviedzony

  • Trolle
  • *
  • Viper all the way :)
Odp: System szkolenia zaawansowanego dla Polski
« Odpowiedź #33 dnia: Września 13, 2010, 21:58:43 »
Polecam artykuł "Czym zastąpić Iskry?" nr 1/10, (#7), str 42.
http://www.polska-zbrojna.pl/index.php?option=com_rubberdoc&view=category&id=69%3Aprzegld-si-powietrznych&Itemid=111

Coraz bardziej wydaje mi się, że Miszczu wygra ten przetarg! Szkoda, Hawk taki ładny.. Fajnie by było, przed przesiadką na Jastrzębia latać Hawk'iem :020:


F-16 is a sexy beast - just the best looking fighter jet in existence - the most beautiful machine human being has ever built!

tomek1988

  • Gość
Odp: System szkolenia zaawansowanego dla Polski
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 09, 2011, 13:53:24 »
News z 17.12.2010, dopiero teraz zwróciłem na niego uwagę: http://www.pilatus-aircraft.com/linkInDirect.php?linkInDirect=actpos:70

Cytuj
From prop to Hornet
Successful conversion from Pilatus PC-21 to F/A-18 combat jet

The experiment has been a success: as from last year (2009), junior Swiss Air Force pilots now transfer direct to the F/A-18 combat jet after completing basic training on the NCPC-7 and further advanced instruction on the PC-21. Air forces and specialists at home and abroad have been watching keenly to see how the cadets would cope with the transfer from a propeller trainer to a front-line combat jet. Any hints of initial scepticism have been silenced by the successful conclusion of the first Hornet course based on the new model. Aldo Wicki, Swiss Air Force

Commenting on the encouraging results of the first FAUK F/A-18 training course to be based on the new model, Lieutenant Colonel Michael von Jenner, Head of PC-21 Initiation and PC-21 Chief Flight Instructor with the Swiss Air Force says: «We no longer put student pilots through the intermediate – and more expensive – jet trainer route in the progression from propeller to high-end combat aircraft. Even without this step, pilots can still achieve a (combat) proficient level of training.»

Excellent preparation for the Hornet
Thanks to advanced avionics, it is possible to simulate the cockpit of a modern combat jet, even in a trainer aircraft. The four young pilots on Course 04 started out by completing thirty weeks of basic training on an NCPC-7 in the Ticino region, followed by a further 45 weeks of training on the PC-21 in Emmen and Sion, including plenty of theory and some 210 airborne missions. Early in the summer of 2010, after another eight months of intensive instruction in Payerne, they were the first pilots to graduate from the F/A-18 Hornet conversion course via the new training model. «Really thorough basic training on the NCPC-7 followed by innovative, customised instruction on the PC-21, ensures our young pilots are well prepared for final conversion to the F/A-18 C/D, our mission aircraft», explains Lieutenant Colonel Jan Frasa, Chief Flight Instructor for the F/A-18. «Generally speaking, I find that pilots who train on the PC-21 are much better at system management – the process of absorbing, interpreting and implementing digital information – than pilots who came to the Hornet training course direct from the F-5 Tiger», continues Frasa. And although the F/A-18 conversion course now takes two months longer, he is very happy with the progress of the FAUK, with the attainment of training goals and the overall standard of proficiency achieved. Summing up, Hornet Chief Flight Instructor Frasa says: «Early in training, pilots fly the PC-21 and familiarise themselves with, for example, a head-up display, the principles of modern radar and in-flight use of these systems. Routines acquired on the PC-21 can then be transferred to the F/A-18 on a one-to-one basis.»

Chyba już oficjalnie można mówić o powodzeniu bezpośredniego przeszkolenia z PC-21 na F/A-18. Warto jednak podkreślić, że konwersja na samolot bojowy trwa dwa miesiące dłużej.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 09, 2011, 14:00:10 wysłana przez tomek1988 »

Odp: System szkolenia zaawansowanego dla Polski
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 29, 2011, 16:09:45 »

Odp: System szkolenia zaawansowanego dla Polski
« Odpowiedź #36 dnia: Marca 03, 2011, 23:14:47 »
Czy pojawiły się jakieś nowe informacje dotyczące przetargu?
Napisano, że rząd ogłosi wynik przetargu, co było w maju ubiegłego roku i do tej pory nic nie wiadomo.

Offline Hub

  • *
Odp: System szkolenia zaawansowanego dla Polski
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwca 15, 2011, 16:30:12 »
BAE Systems wycofuje się z przetargu http://lotniczapolska.pl/LIFT:-przetarg-bez-Hawka,19985 W sumie słusznie, przecież i tak wiadomo kto wygra :121:

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: System szkolenia zaawansowanego dla Polski
« Odpowiedź #38 dnia: Października 27, 2011, 12:15:25 »
Jest to przetarg wirtualny, mający tylko zablokować te półtora miliarda zł do przyszłego roku, kiedy to wrócą do budżetu i zostaną wydane na emerytury, Euro2012, czy co tam innego się trafi.
  :118:

Odp: System szkolenia zaawansowanego dla Polski
« Odpowiedź #39 dnia: Października 27, 2011, 12:52:42 »
Przetarg anulowany. http://www.tvn24.pl/-1,1722286,0,1,nowe-samoloty-nie-dla-mlodych-pilotow,wiadomosc.html
I zabawa zacznie się na nowo.
Kurcze ja jakoś trzymam kciuki za Czechów.  :001:
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Odp: System szkolenia zaawansowanego dla Polski
« Odpowiedź #40 dnia: Października 27, 2011, 13:09:55 »
Sundowner jesteś jasnowidzem, proszę Cię podaj na PW numery na najbliższe losowanie Totolotka  :002:.

Cytuj
Kurcze ja jakoś trzymam kciuki za Czechów

Ja z kolei za Włochów, w końcu ten ich MB coś tam to najzwyklejszy Rusek i to jeszcze od Jakowlewa.

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: System szkolenia zaawansowanego dla Polski
« Odpowiedź #41 dnia: Października 27, 2011, 13:31:27 »
Czy nie warto tej całej przypowieści o przetargu na samolot szkolno-bojowy przenieść do LOLa?
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

John Cool

  • Gość
Odp: System szkolenia zaawansowanego dla Polski
« Odpowiedź #42 dnia: Października 27, 2011, 13:51:23 »
W LOLu zginie, niech już żyje i zostanie. Przy okazji: http://www.altair.com.pl/start-6991

Cytuj
LIFT odłożony!

Ministerstwo Obrony Narodowej zdecydowało o przerwaniu przetargu na samolot szkolno-bojowy LIFT i rozpisaniu nowego postępowania. Samoloty LIFT trafią do Polski nie wcześniej niż w 2015.


O zamknięciu postępowania przetargowego poinformował wiceminister obrony, Marcin Idzik i zastępca dowódcy SP RP, gen. dyw. Sławomir Kałuziński.

Decyzję podjęto wobec braku możliwości kontynuowania postępowania. Jako główny powód podano, że zakładany zakup systemu szkolenia zaawansowanego, przesądzony w 2007, stoi w sprzeczności z kupowaniem samolotu szkolno-bojowego. Do tego celu wystarczy samolot szkolny.

Na konieczność skupienia się na szkoleniu wskazują wnioski z raportu o katastrofie smoleńskiej ministra Millera. W dokumencie uznano, że charakterystyki wymagań taktyczno-technicznych, nie pozwolą na w pełni skuteczne szkolenie młodych pilotów.

Uznano również, że żadne z państw nie wprowadziło dotąd do użytku samolotu dual-use, podobnego w założeniach do żądanego wcześniej przez MON i Polska – zdaniem wiceministra – nie może być użytkownikiem prototypu i realizować zadań, które mogą okazać się niemożliwe do spełnienia. Odpowiednie analizy w tej kwestii zamówił w sierpniu bieżącego roku minister Tomasz Siemoniak.

Marcin Idzik stwierdził też, że odbojowienie samolotu LIFT zmniejszy cenę jednostkową o 30-40%. Możliwe jest jednak wykorzystywanie symulatorów uzbrojenia. Kwestia finansów ma istotne – według MON – znaczenie w obecnej sytuacji budżetowej.

Nowa procedura przetargowa został już zainicjowana. Do końca bieżącego roku Siły Powietrzne RP powinny przygotować nową dokumentację, która zostanie przyjęta w resorcie w 2012. Na jej podstawie – również w 2012 – powinien zostać formalnie zapoczątkowany nowy przetarg.

W jego wyniku polskie wojska lotnicze otrzymają prawdopodobnie pierwsze samoloty LIFT w 2015. Resort zapewnia, że 2-letnia zwłoka nie wpłynie na jakość szkolenie polskich pilotów. Właśnie do 2015 mamy wykupione sloty na szkolenie w USA, zaś wiekowe TS-11 Iskra mogą pozostać w służbie jeszcze przez kilka lat.

Otwartą kwestią pozostaje zarówno liczba kupowanych samolotów szkolnych (możliwym jest rezygnacja z 16 egz., skoro część z nich miała spełniać zadania bojowe), jak i zastępowanie wycofywanych Su-22. Prace koncepcyjne w tych sprawach trwają.

Czesio

  • Gość
Odp: System szkolenia zaawansowanego dla Polski
« Odpowiedź #43 dnia: Października 27, 2011, 17:10:37 »
Cytuj
Właśnie do 2015 mamy wykupione sloty na szkolenie w USA...
Czy to znaczy, że do szkolenia w US&A musieliśmy zakupić własne elementy mechanizacji skrzydeł z którymi będziemy tam dojeżdżać?