Autor Wątek: Czy replika PZL P11c poleci?  (Przeczytany 20749 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: Czy replika PZL P11c poleci?
« Odpowiedź #30 dnia: Listopada 09, 2010, 22:05:06 »
Do P.11 mogą mieć co najwyżej dokładną inwentaryzację wykonaną przy okazji remontu (zakładam, że tak się za to zabrali?).
Piszą tak: "Dysponujemy pełną wersją dokumentów o nazwie "Opis techniczny płatowca P.11c" z 1936 r. oraz znaczną ilością "blueprintów" wersji PZL p.11f z Tur. i Rom.".

Człowiek o nich czasem odzywa się na http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/115-lotnictwo_wojskowe_do_ii_wojny_swiatowej_wlacznie/30195-odbudowa_p_11_a.html
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
Odp: Czy replika PZL P11c poleci?
« Odpowiedź #31 dnia: Listopada 11, 2010, 01:31:34 »
"Dysponujemy pełną wersją dokumentów o nazwie "Opis techniczny płatowca P.11c" z 1936
Też mam, jak i każdy kto ma popularną monografię wydawnictwa [bez kryptoreklamy] ;)

Serio, do wykonania repliki w 1:1 potrzeba zwymiarowanych części co do centymetra.

Nie zrozumcie mnie źle: mam sentyment do ludzi pozytywnie zakręconych, ale bez porządnych podstaw... aż za dobrze wiem, jak to się kończy (mam nadzieję, że w tej chwili mój ex-partner JanuszB zbudził się zlany zimnym potem i z czkawką...)
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

Odp: Czy replika PZL P11c poleci?
« Odpowiedź #32 dnia: Listopada 11, 2010, 07:55:14 »
Jeśli chodzi o dokumentację od P11f czyli licencyjną wersję P11c produkowaną w zakładach IAR z innym silnikiem to może im się przydać a jeśli chodzi o Turcje to u nich był produkowany na licencji tylko P24,a dokumentacja od 24ki to też może być rodzynek, bo jeśli nie replikę to można  chociaż makiete zbudować dla muzeum.

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: Czy replika PZL P11c poleci?
« Odpowiedź #33 dnia: Listopada 11, 2010, 14:59:15 »
Cytuj
Serio, do wykonania repliki w 1:1 potrzeba zwymiarowanych części co do centymetra.
Ja bym powiedział że z lekka dokładniej ;) To przecież ma być latająca replika.

Cytuj
Jeśli chodzi o dokumentację od P11f czyli licencyjną wersję P11c produkowaną w zakładach IAR z innym silnikiem to może im się przydać
Problem leży w tych "znacznych ilościach"... bo co to znaczy właściwie. Albo ma się komplet albo trzeba projektować samolot w mniejszym lub większym stopniu.

Cytuj
a jeśli chodzi o Turcje to u nich był produkowany na licencji tylko P24,a dokumentacja od 24ki to też może być rodzynek, bo jeśli nie replikę to można  chociaż makiete zbudować dla muzeum.
A czy dupa od P.24A i C to nie to samo co w P.11c? Pytam, nie wiem.

Taki cytacik, odpowiedź na pytanie o przewidywany czas budowy repliki:
Cytuj
Wstępnie zakładamy około 36 m-cy, ale jeśli pojawią się jakieś nieprzewidziane większe środki, to będzie można znacznie przyśpieszyć.
Pan Tomasz Czekajło może i ma na stronie fundacji zajebiste foty w kabinach samolotów, ale to wszystko niestety śmierdzi mi brakiem świadomości na co się porywają.
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

Odp: Czy replika PZL P11c poleci?
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 20, 2011, 18:24:02 »
Witam,
  Muszę całkiem szczerze napisać, że na samym początku nie do końca zdawałem sobie sprawy z ogromu i zawiłości projektu, to prawda,  ale na szczęście znalazły się osoby, które nie tylko mi, ale całej grupie zaangażowanej w  odbudowę P.11 każdego dnia uświadamiają i przypominają o skali i wadze przedsięwzięcia  ...  ale to tylko jeszcze bardziej dopinguję nas do pracy ( jak to się kiedyś mawiało :)) .    Na szczęście udało się wokół tej idei zebrać grupę ludzi z pasją, a co ważniejsze z potencjałem intelektualnym, który jest nie do przecenienia.  Dlatego też nie będziemy się poddawać !

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
Odp: Czy replika PZL P11c poleci?
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 25, 2011, 04:44:33 »
Jeszcze ważniejszy byłby potencjał finansowy ;)
Ale dla naprawdę zawziętych wiele jest możliwe...
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Czy replika PZL P11c poleci?
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 25, 2011, 08:42:57 »
No z tymi finansami to problem może być i jeżeli się chce budować od podstaw samolot o konstrukcji metalowej to osobiście zabierałbym sie do takiego projektu w trochę inny sposób - od razu nastawiając się na budowę kilku egzemplarzy, co zamortyzowałoby koszty konstrukcji platform montażowych i uchwytów obróbkowych, a i zmniejszyłoby koszty samych materiałów - to z kolei pozwoliłoby na skrócenie czasu wytworzenia, bo zaoszczędzone środki można by wydać na efektywniejsze wytworzenie części (m.in. zautomatyzowane wycinanie części z arkuszy blachy przy pomocy wycinarki wodnej).


Co do wymagań stawianych przed dokumentacją, to zależy jak się do takiego projektu podchodzi. Można budować jak oryginał - wtedy potrzeba wyjątkowo detalicznej dokumentacji TECHNOLOGICZNEJ samolotu i narzędzi. Albo można budować sięgając po współczesne metody i wystarczy dokumentacja techniczna konstrukcji, na bazie której stworzyłoby się projekt elektroniczny i z tego niemal automatycznie tworzyło dokumentację technologiczną i projektowało narzędzia odpowiadające współczesnym technikom wytwarzania.

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.