Autor Wątek: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)  (Przeczytany 161464 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #600 dnia: Lutego 25, 2016, 00:44:50 »
Po długiej walce udało mi się trafiać, ale tylko dlatego, że robię sobie na celu markpoit.  Nie wiem czemu, ale po oznaczam cel na TGP (  TMS Forward ), potem teoretycznie  wciskam TMS Forward Long by stworzyć Make SPI. I tu kupa, tak jak by się nie tworzył, po ustawieniu TGP w centralną pozycję, potem chęć powrotu na wyznaczony cel nic nie daje. TGP lokuje się na jakimś punkcie trasy, który przypadkiem jest bardzo blisko mego celu. Dlatego ciągle bomby spadały mi obok celu, ale zawsze w tym samym miejscu.
Zobaczcie koledzy, czy u was TMS Forward Long działa?  Nie wiem czy jasno to opisałem ?
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #601 dnia: Lutego 26, 2016, 00:48:51 »
Polatałem dziś trochę, TMS działa bez zarzutu. To czy utworzyłeś SPI na wybranym celu możesz łatwo sprawdzić. Na HUD masz wyświetlany romb w miejscu gdzie jest skierowany TGP, gdy utworzysz SPI, powinna pojawić się kreseczka odchodząca od tego rombu. Drugi problem który opisujesz, to że TGP nie wraca na utworzony wcześniej SPI nie jest błędem. Gdy oznaczysz cel na TGP i utworzysz SPI (TMS Forward Long), musisz utworzyć w tym miejscu markpoint jeśli chcesz tę pozycję zapisać w pamięci. Gdy nie utworzysz w tym miejscu markpointa i zresetujesz pozycję TGP, zresetuje ci się utworzony SPI i będziesz musiał od nowa szukać tego miejsca na TGP. Kolejna rzecz, to zrzucanie niekierowanych bombek w trybie CCRP chyba nie jest najdokładniejszym sposobem, więc może dlatego nie trafiają zbyt dokładnie?
 
 
« Ostatnia zmiana: Lutego 27, 2016, 08:32:44 wysłana przez Mekki »

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #602 dnia: Lutego 26, 2016, 07:40:47 »
Doszedłem błędu,  SPI faktycznie się zapisuje . Teraz i tryb CCRP daje efekty , zrzucam bomby tam gdzie chcę. 
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #603 dnia: Marca 04, 2016, 09:15:55 »
Czy A-10C ma taki klasyczny ECM, chodzi mi dokładnie o zagłuszanie radaru, tak jak jest to w innych samolotach ? W manualu piszą chyba tylko o ostrzeganiu przed zagrożeniami i o srodkach zaradczych. 
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #604 dnia: Marca 04, 2016, 10:20:36 »
A w tych środkach zaradczych to o czym piszą? Bo coś mi się rzuciło w oczy o ECM i Jammerze. >:D
W skrócie, tak, ma. Podwieszany.

A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #605 dnia: Marca 04, 2016, 11:00:04 »
Pod ECM w A-10C są podpisane flary i folia ( środki zaradcze). W A-10C ECM-em nazywają cały ten system który dostosowuje ilość wypuszczanych  flar i foli , oraz  pokazuje ci zagrożenia na RWR. Ja się zastanawiam czy A-10C ma taki ECM jak Su-25T czy F-15C, czyli  zagłuszanie wrogiego radaru, jestem widoczny na radarze  innego samolotu jako wiele migających kreseczek.  Naciskając Countermeasures Switch (CMS)  jest aktywacja ECM (manual str. 89), tylko nie wiem jakiego, bo właczamy cały system pokrętłem na panelu CMSC. Z drugiej strony nie widzę nigdzie jakiejść kontrolki czy znacznika działania takiego ECS-u. Więc mam pytania:

Czyjestw A-10C ECM znany z innych maszyn ?
Jaki ECM włączamy wciskając Countermeasures Switch (CMS) ?
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #606 dnia: Marca 04, 2016, 12:31:50 »
Czego nie rozumiesz w "tak, ma podwieszany"?
ECM to ECM, Jammer, muzyka, zwał jak zwał, zakłócenia aktywne.
Jak go masz podwieszonego, a pokrętło na CMSP ustawione na auto, będzie się włączał sam w zależności od wybranego programu. Jak pokrętło masz na manual, chaffy i flary zrzucasz manualnie guziorem CMS forward na drągu, przestajesz CMS aft, jammer włączasz i wyłączasz wciskając CMS.
Jak działa w okienku JMR na CMSC będzie pokazany tryb pracy(AA, SAM1, SAM2) + OPR. Jak nie działa, a jest włączony, będzie STBY, jak jest wyłączony, albo go nie podwiesiłeś, będzie OFF.
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #607 dnia: Marca 04, 2016, 13:08:00 »
Dzięki, jakoś z uporem maniaka szukałem takiego oznacenia jak "ON - OFF" na radarze ( jak w F-15) czy kontrolki ( jak w Su-27).  Tryb pracy (AA, SAM1, SAM2) mnie zmylił, to zagrożenia z zasady z ziemi a myślałem o namierzaniu przez inny samolot.    Zazwyczaj pokrętło na panelu CMSC  ustawiam w trybie SEMI.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #608 dnia: Marca 04, 2016, 13:22:30 »
Tak dokładniej tryby pracy to AIR, SAM1, SAM2 i AAA.
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #609 dnia: Marca 10, 2016, 22:24:00 »
Z jakimi ewentualnie samolotami A10 może mierzyć się w walce a2a?

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #610 dnia: Marca 10, 2016, 23:26:49 »
Samolot A-10 nie jest przeznaczony do walki z innymi samolotami. Wprawdzie zawsze pod skrzydłem ma 2 rakiety A-A, ale to raczej na wszelki wypadek lub na śmigłowce.  To dość wolny samolot, który ma za zadanie wsparcie piechoty na polu walki.  Działa na terenach, gdzie jest już zdobyta przewaga powietrzna, ma niszczyć bunkry, wszelkie pojazdy i drobna obronę przeciwlotniczą. Do zwalczania  obrony  przeciwlotniczej o dużym zasięgu typu Buk, używa się innych maszyn, szybszych i lepiej przystosowanych do takich zadań. Co nie znaczy, że A-10C  sobie z tym nie poradzi, ale ma zdecydowanie mniejsze szanse na wyjście z tego w całości.
Mam nadzieję, że koledzy to potwierdzą, bo ja jestem  młodym pilotem ... :D
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #611 dnia: Marca 20, 2016, 09:08:32 »
Wiem, że  A-10C to nie jest najlepszy samolot do zwalczania systemów Neva czy Kub, nie wspominając już o Buk czy S-300. Brak mu rakiet o większym zasięgu, co powoduje, że atak na te cele jest raczej samobójstwem. Mimo to, atak na systemy Neva i Kub jest  jeszcze realny, jaka jest wasza taktyka ataku na te cele ? Jaki model Maverick-a najlepiej wybrać ? Oczywiście nie trzeba mówić, że podstawowym zadaniem jest zniszczenie systemu namierzania celów, czyli radaru.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #612 dnia: Marca 28, 2016, 21:08:01 »
Co to jest i do czego służy w uzbrojeniu PODS:
1. BRU-42LS2
2. MXU-648 Travel Pod

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #613 dnia: Marca 28, 2016, 21:15:53 »
To chyba dodatkowe zbiorniki paliwa.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Poko

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #614 dnia: Marca 28, 2016, 21:32:22 »
Nie.

Ad 1. BRU-42LS2 - to ITER (Improved  Triple Ejection Rack), czyli potrójny odrzucany pylon do podwieszania bomb z lepszą elektroniką niż TER-9. Np. LAU-88 to potrójny pylon (a raczej szyna) dedykowany stricte pod MAVy. Pojedyńczego MAVa podwiesisz pod LAU-117. Pod TERy podwiesisz np. 3 bomby Mk-82.
Ad 2. MXU-648 Travel Pod to nie uzbrojenie - to tylko "bagażnik" dla pilota używany przy podróżach/przebazowaniach.