Autor Wątek: BMS 4.X - ogólnie  (Przeczytany 103427 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #195 dnia: Września 20, 2011, 11:26:48 »
Zrobiłem powtórkę doświadczenia, tym razem w warunkach bardziej kontrolowanych. Ustabilizowany lot na 51k, z prędkością około 240. Lot trwał jakieś 5 minut. Nie było żadnych efektów więc postanowiłem zejść na rozsądniejszy pułap. W momencie przejścia na zniżanie zapala się "canopy" i chwilę później "equip Hot". W tym momencie wyłącza się radar. Zszedłem na 6k w stromym nurkowaniu i po około 3 minutach wszystko zaczęło wracać do normy.
Ktoś umie to wyjaśnić?
I'm a colt in your stable     I'm what Cain was to Abel     mister catch me if you can

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #196 dnia: Września 20, 2011, 13:15:14 »
Pokrętło Air Source w pozycji NORM?

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #197 dnia: Września 20, 2011, 14:42:50 »
Generalnie tak, w pozycji NORM.
I'm a colt in your stable     I'm what Cain was to Abel     mister catch me if you can

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #198 dnia: Września 21, 2011, 18:22:21 »
Mam pytanie związane z misjami treningowymi JSOW oraz JASSM. Są tam użyte bomby AGM - 154 A oraz AGM - 158. Procedura odpalenia bomb jest podobna do procedury związanej z Mavericks. Zastanawia mnie coś innego. W opisie parametrów tych bomb jest uwaga dotycząca GPS/INS i dokładności trafienia. Jak to rozumieć. W DTC zapisuję dokładne koordynaty celów. To daje mi pewność, że znacznik celu jest nad celem. Mam na MFD obraz celu i po ustawieniu znaczników na celu i osiągnięciu ded zone odpalam bombę. Gdzie w tych działaniach GPS? Może jest to wykorzystane w opcjach CCRP oraz CCIP?

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #199 dnia: Września 23, 2011, 10:02:06 »
Cytuj
Gdzie w tych działaniach GPS? Może jest to wykorzystane w opcjach CCRP oraz CCIP?

Ta broń posiada system naprowadzania GPS/INS. Cel może być zaprogramowany przed lotem (przydatne w atakowaniu budynków które ze swej natury są mobilne na tyle na ile pozwala dryf kontynentalny), lub w trakcie lotu.  GPS/INS naprowadza broń na zapamiętany cel i tyle. Ponoć w wypadku zakłóceń sygnału GPS możliwe jest naprowadzanie tylko za pomocą INS, chyba jest to realizowane automatycznie przez system naprowadzania, jednak czy dokładność trafienia wtedy spada? Podejrzewam że tak.
Inaczej mówiąc bomba/rakieta/pocisk zapamiętuje koordynaty celu, w czasie ataku za pomocą systemów GPS/INS określa własną pozycję i wypracowuje komendy sterujące, umożliwiające dotarcie w miejsce celu.
Dręczy mnie natomiast sprawa, której jak na razie nie miałem możliwości przetestować. Skoro bronie JSOW / JASSM mogą mieć przed lotem zaprogramowany cel, to jak dokonać za ich pomocą ataku w takim trybie? Atak byłby przeprowadzony z wyłączonym radarem, bez snipera, czy innych wspomagaczy. Czy można tak, nie lockując celu, po prostu dolecieć do konkretnego SP i posłać prezenty?
I'm a colt in your stable     I'm what Cain was to Abel     mister catch me if you can

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #200 dnia: Września 23, 2011, 10:33:18 »
Te bronie nie są do końca wymodelowane w BMS, o czym jest mowa w menu.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #201 dnia: Września 23, 2011, 13:13:04 »
Cytuj
Te bronie nie są do końca wymodelowane w BMS, o czym jest mowa w menu.

To się zgadza. W BMS4 procedura ich odpalenia jest podobna do procedury Mavericks.
Cytuj
Dręczy mnie natomiast sprawa, której jak na razie nie miałem możliwości przetestować. Skoro bronie JSOW / JASSM mogą mieć przed lotem zaprogramowany cel, to jak dokonać za ich pomocą ataku w takim trybie? Atak byłby przeprowadzony z wyłączonym radarem, bez snipera, czy innych wspomagaczy. Czy można tak, nie lockując celu, po prostu dolecieć do konkretnego SP i posłać prezenty?
Ja to testowałem, nie można. AGM - 154 A JSOW zachowuje się tak jak by działała na podczerwień. Wersja A nie powinna mieć silnika, wyczytałem to w internecie a w BMS4 ma. Późniejsze wersje mogą mieć napęd, ale ta inf. może być błędna.
Cytuj
Opracowana przez Texas Instruments dla spełnienia wszystkich tych żądań broń była bombą szybującą bez własnego napędu z głowicą naprowadzającą wyposażoną w dwa systemy nawigacyjne: bezwładnościowy INS i satelitarny GPS
Pierwsza wersja bomby JSOW wyposażona w rozkładane skrzydła i ogonowe powierzchnie sterowe w postaci krzyża, oraz dwa dodatkowe małe stery poziome. Zasięg szybowania bomby to 28 kilometrów przy zrzucie z niskiego i 74 kilometry z wysokiego pułapu, a dokładność trafienia to maksymalnie 3 metry od celu. W kadłubie bomby znajduje się 145 bombek BLU-97/B CEM o masie 1,54 kg każda, o głowicach kumulacyjno-zapalających do niszczenia różnych celów włącznie ze słabo opancerzonymi
To wyczytałem. Podobnie z drugim "pociskiem".
Cytuj
AGM-158 JASSM konwencjonalny, taktyczny pocisk manewrujący o niskiej wykrywalności, służący do niszczenia punktowych celów.
Napęd silnik odrzutowy Teledyne CAE J402-CA-100 o ciągu 3.0 kN
Naprowadzanie bezwładnościowe korygowane GPS w końcowej fazie lotu uruchamiana jest kamera termowizyjna pozwalająca skorygować lot
W BMS4 działa podobnie jak AGM - 154 A.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #202 dnia: Września 23, 2011, 15:49:24 »
Ta broń posiada system naprowadzania GPS/INS. Cel może być zaprogramowany przed lotem (przydatne w atakowaniu budynków które ze swej natury są mobilne na tyle na ile pozwala dryf kontynentalny), lub w trakcie lotu.  GPS/INS naprowadza broń na zapamiętany cel i tyle. Ponoć w wypadku zakłóceń sygnału GPS możliwe jest naprowadzanie tylko za pomocą INS, chyba jest to realizowane automatycznie przez system naprowadzania, jednak czy dokładność trafienia wtedy spada? Podejrzewam że tak.
Właściwie to JDAM przede wszystkim wykorzystuje system nawigacji INS do wypracowania korekty kursu, dopiero po 30 sekundach lotu INS jest wspomagany przez GPS, chyba, że nie ma wystarczającego pokrycia satelitarnego, bądź są zakłócane - wtedy cały lot odbywa się z wykorzystaniem wyłącznie INS. Natomiast co do precyzji broni nie wspomaganej przez sygnał GPS, to dodatkowy błąd zaczyna się pojawiać dopiero od 38 sekundy lotu, skąd rośnie dość znacznie od poziomu 6,5 metra, aż do 15 metrów błędu.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #203 dnia: Września 23, 2011, 19:53:04 »
Dobra wiadomość dla użytkowników MFDE, Lightning zrobił update. Więcej informacji tutaj:
http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=3376.msg97368;topicseen#new

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #204 dnia: Września 23, 2011, 20:19:16 »
EGHI jesteś tego pewien. U mnie nie ma.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #205 dnia: Września 23, 2011, 21:37:38 »
Vito, ale czego nie ma? MFD jeszcze nie da się eksportować na osobne ekrany. To nie jest finalna wersja o czym autor wspomniał. Ale jest mnóstwo zmian - post 797. Przeczytaj uważnie ;).

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #206 dnia: Września 23, 2011, 21:48:22 »
Masz rację, nie zwróciłem uwagi na czas przeszły. Myślałem, że to trzeba zrobić a to już jest zrobione. Rozumiem, że te zmiany robią upgrade do BMS4 z wyjątkiem wydzielania MFD. Chociaż moja stara wersja MFDE współpracuje z BMF4 (wskaźniki na CP, RWR, DED). Może to ma większe znaczenie dla Win7.
Czy instalowałeś już nową wersję?

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #207 dnia: Września 23, 2011, 22:37:18 »
Vito,
jeszcze nie instalowałem nowej wersji. Ale mam nadzieję, że wszystko będzie działać. W starym MFDX zegar Nozzle nie działał, przynajmniej ten na ekranie. Ciekawe kiedy Lightning udostępni nową listę SharedMem. To dla nas ważne żeby napisać nowy skrypt dla karty OC. Poczekamy, zobaczymy.
Przy okazji ponawiam pytanie o malowanie, ktoś podjął rękawice? Ja coś tam działam, ale na nadmiar czasu nie mogę narzekać i nie wiem czy uda się dokończyć. Na dzień dzisiejszy jest jakieś 20% zrobione, taki kundel grecko-polski ;) :

Jeszcze kilkaset nitów, przybrudzić, dodać numerki, i dużo, dużo innych..... Jakieś tydzień, może dwa (w moim tempie).

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #208 dnia: Września 24, 2011, 09:28:08 »
RedDog był od początku w tym projekcie. Tutaj są podane zmiany w BMS4 w porównaniu do OF.
http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=7078.0
Są poprawione analogowe gaugesy między innymi Nozzle. SharedMem jest dostępna w dokumantacji BMS4. Pod wspomnianym linkiem można pobrać dokumentację zrobiona przez RD. Jest tam dokument BMS for Cockit Builders, gdzie w skrócie są opisane zmiany. RD zrobił bardzo dobrą robotę.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #209 dnia: Września 24, 2011, 09:43:45 »