Autor Wątek: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.  (Przeczytany 8008 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 13, 2011, 20:36:55 »
No i po czwarte - Lynx i większość śmigłowców przeznaczonych do operowania z małych pokładów posiadają rozszerzony zakres sterowania skokiem wirnika głównego o kąty "ujemne" tzn pozwalające wytwarzać siłę nośna w przeciwnym kierunku dociskając maszynę do pokładu do czasu zabezpieczenia jej przez obsługę lądowiska, czy pewnego zadziałania urządzeń wspomagających.

Offline Gerrah

  • *
  • 13 WELT pilot
    • 13 WELT
Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 13, 2011, 21:43:49 »
Ten system blokowania kół i antypoślizgowy pokład rozumiem. Ciekawi mnie natomiast jak dokładnie jest odbywa się to wpinanie w siatkę. Ot tak zaczepia harpunem i napina go?
"Right now, you're probably the smelliest Lartnei in the galaxy."
"Excuse me?" Lafiel's eyes narrowed. "Did you just say that you'd like to die? I can help you with that."

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 13, 2011, 22:18:46 »
Praktycznie tak. Ta broszura powinna wyjaśnić jak to działa:

http://cramm.nl/downloads/producten/documentatie/heligrid2/Heligrid2.pdf

Offline Gerrah

  • *
  • 13 WELT pilot
    • 13 WELT
Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 13, 2011, 23:55:07 »
Dzięki, wszystko mi ten dokument wyjaśnił.
"Right now, you're probably the smelliest Lartnei in the galaxy."
"Excuse me?" Lafiel's eyes narrowed. "Did you just say that you'd like to die? I can help you with that."

Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #19 dnia: Lipca 14, 2011, 10:32:56 »
Ktoś ma jakiś pomysł co stało się z tym Harrierem?

http://www.youtube.com/watch?v=a5uEguTYq3U&feature=related

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #21 dnia: Lipca 14, 2011, 23:04:34 »
Niespodzianka dla mnie bo tak nagle zwalił się jak kamień że obstawiałbym awarię mechaniczną.Swoją drogą musiałoby być ciekawe na żywo.Stoisz po pas w owdzie a tu nagle samolot robi nura do wody...

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 02, 2011, 21:36:49 »
Dzięki, wszystko mi ten dokument wyjaśnił.

http://www.youtube.com/watch?v=dLEL3QMgQAs&NR=1

Tu  w 1:20 ładnie widać proces zaczepiania.

Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #23 dnia: Października 01, 2011, 17:17:58 »
Na rysunku znajduje się tabliczka z Bella 412:

Spadek VNE wraz ze wzrostem wysokości mnie nie zaskoczył, jednak wpływ OAT na VNE nie jest dla mnie jasny. Spodziewałem się raczej spadku VNE wraz ze spadkiem temperatury (ze względu na mniejszą prędkość dźwięku), jednak w tabeli związek nie jest tak prosty - dla 14000 stóp i -20*C zaróno zmniejszenie, jak i zwiększenie OAT spowoduje spadek VNE. Czy ktoś może mi przybliżyć z czego to wynika?

Schmeisser

  • Gość
Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 01, 2012, 10:27:05 »
Cytuj
1. Aby mieć zapas mocy w razie jakiejś awaryjnej sytuacji. Im mniej prądu muszą wyprodukować generatory tym lepiej.

W takim razie jest to wspaniały przykład w jaki sposób początkowa konieczność z czasem staje się tradycją , poprzez którą wyraża się szacunek względem 100 lat awiacji.  :003:
No bo nikt raczej mnie nie przekona iż w przypadku dwóch albo czterech turbowentylatorków rozwijających ciąg liczony w dziesiątkach ton obciążenie dodatkowym odbiorem mocy rzędu , zaszalejmy, a co tam - 50 kW , ma jakiekolwiek znaczenie.

Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 01, 2012, 16:37:32 »
W takim razie jest to wspaniały przykład w jaki sposób początkowa konieczność z czasem staje się tradycją , poprzez którą wyraża się szacunek względem 100 lat awiacji.  :003:
No bo nikt raczej mnie nie przekona iż w przypadku dwóch albo czterech turbowentylatorków rozwijających ciąg liczony w dziesiątkach ton obciążenie dodatkowym odbiorem mocy rzędu , zaszalejmy, a co tam - 50 kW , ma jakiekolwiek znaczenie.
Nie jest prawdą, że chodzi o zapas mocy. Tak jak pisał Schmeisser, zapas mocy jest wystarczający.
Pierwszym powodem jest przystosowanie wzroku do ewentualnej ciemności w czasie ewakuacji.
Kolejny powód to...ułatwienie zaobserwowania przez pasażerów np. pożaru silnika...tak to prawda

Offline ESP

  • *
  • Cloud Surfer
Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 02, 2012, 09:51:23 »
Pierwszym powodem jest przystosowanie wzroku do ewentualnej ciemności w czasie ewakuacji.

To czemu w dzień też wszystkie światła pokładowe są wyłączane?

Kolejny powód to...ułatwienie zaobserwowania przez pasażerów np. pożaru silnika...tak to prawda

Po co? Załoga w kokpicie ma wystarczająco problemów podczas lądowania, panika na pokładzie jest chyba ostatnią rzeczą jakiej potrzebują. A pożar ma to do siebie że jak się pojawi włączy jakąś czujkę która rozświetli całą tablicę przyrządów na czerwono. A jak jest to pożar który nic nie włączy to:
a. można go zignorować bo nic nie uszkodził a zaraz lądujemy i nich ci na ziemi się martwią
b. można go zignorować bo już nic na niego się nie poradzi ;)
AMD Ryzen9 5900X + beQuiet! ShadowRock3 // HyperX Fury 64GB 3200MHz // MSI MAG X570 Tomahawk // MSI RTX3080 OC 10GB // ASUS ROG SWIFT PG329Q // KIOXIA 2TB M.2 NVMe + Samsung 2TB SSD // beQuiet! PureBase500

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 10, 2012, 00:21:03 »
Co PZL M-20 ma na wiatrochronie? Ogrzewanie?
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 10, 2012, 08:34:21 »
Na rysunku znajduje się tabliczka z Bella 412:

http://imageshack.us/photo/my-images/534/wai6d63tmp.png

Spadek VNE wraz ze wzrostem wysokości mnie nie zaskoczył, jednak wpływ OAT na VNE nie jest dla mnie jasny. Spodziewałem się raczej spadku VNE wraz ze spadkiem temperatury (ze względu na mniejszą prędkość dźwięku), jednak w tabeli związek nie jest tak prosty - dla 14000 stóp i -20*C zaróno zmniejszenie, jak i zwiększenie OAT spowoduje spadek VNE. Czy ktoś może mi przybliżyć z czego to wynika?
Problemem są silniki, konkretnie temperatura mierzona między turbinami (ITT), PT6 w tym powerpacku nie lubią bardzo wysokich temperatur, 50°C to praktycznie maks jaki zniosą i nie mogą być mocno obciążone (nic powyżej prędkości przelotowej nie osiągniesz, a o zawisie OGE możesz zapomnieć).
« Ostatnia zmiana: Stycznia 10, 2012, 09:09:09 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 10, 2012, 23:09:42 »
Super, dziękuję bardzo za odpowiedź!