Autor Wątek: Zrzut CBU-103 i CBU-105. Jak?  (Przeczytany 31724 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pipok1973

  • *
  • Out of Order
Odp: Zrzut CBU-103 i CBU-105. Jak?
« Odpowiedź #30 dnia: Listopada 12, 2011, 17:54:12 »
Jak ktoś zainteresowany i jeszcze nie widział to w wątku http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=81482 dorzuciłem swojego tracka który pokazuje, że 105 zamiast odpalać "bombki", rozszczepia się, spada na ziemię, a następnie się odbija". Ustawienie HOF na 1800, oraz 3000 nie zmienia tego zachowania.
Natural Born Kamikaze

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Zrzut CBU-103 i CBU-105. Jak?
« Odpowiedź #31 dnia: Listopada 12, 2011, 19:59:08 »
Track jest na nic, odpaliłem go i na lewym MFCD jest prawie cały czas strona MAV i nic się nie zmienia, mimo że widzę jak klikasz OSB. Bomby też nie lecą. Najlepsze jest na końcu jak kasujesz swoją świnię.
Nagraj i wsadź kolejnego tracka, bo ten ma całą masę błędów! Przynajmniej jak go odpalam u siebie.

Oceń na oko, czy rozpadają się na odpowiedniej wysokości, jeśli tak to powinne się ustabilizować, otworzyć spadochrony i wypuścić hockey pucki.
Sprecyzuj, czy cała bomba, hockey pucki, EFP, czy subkasety spadają i się odbijają?

Mimo wszystko śmierdzi mi tu złym HOF, bo wtedy subkasety spadną zanim się ustabilizują i wypuszczą spadochrony, mogą również się odbić, aczkolwiek nie powinne, powinne raczej zapaźć się pod teren tak jak to jest z jettisonowaną bronią.
Napisz też, czy widziałeś eksplodujące w powietrzu hockey pucki tworzące EFP?
Oczywiście musisz mieć jakieś cele, bo jak nie znajdą celów, to spadną na ziemię i możesz się wybierać z kijem na mecz :)

Offline Pipok1973

  • *
  • Out of Order
Odp: Zrzut CBU-103 i CBU-105. Jak?
« Odpowiedź #32 dnia: Listopada 13, 2011, 00:55:10 »
A może ktoś jeszcze sprawdzić i potwierdzić, czy ma te same problemy z odtworzeniem tego tracka? Nie wiem co miałbym poprawić w sposobie nagrywania, dlatego bez sensu mi się wydaje nagrywanie tego ponownie. U mnie to gra ładnie za każdym razem jak odtwarzam.
Ja nagrywałem to na reinstalowanej (nie paczowanej) wersji 64 bitowej i jeśli Ty Maciek odtwarzałeś to na 32 bit to tu pewnie jest przyczyna. 
Co do samego zachowania się bomb, to widać jak wypadają zasobniki ze spadochronami, po czym tym zasobnikom spadochrony znikają, a zasobniki lecą w glebę po czym się odbijają. HOF na 1000% jest ustawiany jak napisałem wcześniej, bo rewizję tego ustawienia robię kilkukrotnie w trakcie misji po kolejnym nieudanym zrzucie.
Natomiast jedna rzecz mnie zastanowiła jak się przypatrzyłem zachowaniu stopiątki w innej misji na której ćwiczę. Mianowicie ilość detonacji w powietrzu wygląda na skorelowaną z ilością celów jakie są w zasięgu rażenia bombletów i jakie po zrzucie bomby zostają trafione. Znając programistów, to może tak właśnie być na skróty zaimplementowane, że w momencie zrzutu każdemu "puckowi" jest przypisany cel i te detonują, a pozostałe nie są "obsłużone" programistycznie, więc zachowują się tak, jak nieprzypisane obiekty. Poćwiczę jeszcze i poobserwuję czy rzeczywiście to przypuszczenie "ma ręce i nogi".
Natural Born Kamikaze

Odp: Zrzut CBU-103 i CBU-105. Jak?
« Odpowiedź #33 dnia: Listopada 13, 2011, 09:44:25 »
Zachęcony "problemami" poruszonymi w tym wątku. Stworzyłem miję, pod pylony CBU-105. Ofiary - czołgi i ciężarówki z drogim paliwem. Przelot na wysokości 2600ft, HOF 1200, manual relase - piękne opadanie, rozszczepienie, widok opadających bąb bomb na spadochronach, chwila trwogi i mega spustoszenie. Nie wiem czy pacz to zdziałał - wcześniej miałem z tym problem - teraz jest bajka.
Pozdr

Sam jesteś bąba.
« Ostatnia zmiana: Listopada 13, 2011, 10:08:55 wysłana przez some1 »
Lukas

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Zrzut CBU-103 i CBU-105. Jak?
« Odpowiedź #34 dnia: Listopada 13, 2011, 11:14:12 »
Cytuj
Ja nagrywałem to na reinstalowanej (nie paczowanej) wersji 64 bitowej i jeśli Ty Maciek odtwarzałeś to na 32 bit to tu pewnie jest przyczyna.
Wersja 64bit, patchowana z 1.1.0.9.
A co do hockey pucków wybuchających w takiej samej ilości jaka jest ilość celów, to jest normalne, tak działają CBU SFW.

Tutaj masz filmy demonstrujące działanie bomb SFW
http://www.youtube.com/watch?v=ua3nLmE7Kow&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=AKdFCsycYm8&feature=relate
http://www.youtube.com/watch?v=bg9uoI8RQKc&feature=related

Odp: Zrzut CBU-103 i CBU-105. Jak?
« Odpowiedź #35 dnia: Listopada 13, 2011, 13:04:52 »
... bąb bomb na spadochronach, chwila trwogi i mega spustoszenie. Nie wiem czy pacz to zdziałał - wcześniej miałem z tym problem ...
;-) Dobre, oczy "bąb" śpiące były.
Lukas

Offline Pipok1973

  • *
  • Out of Order
Odp: Zrzut CBU-103 i CBU-105. Jak?
« Odpowiedź #36 dnia: Listopada 13, 2011, 13:09:51 »
Ok, dla mnie prawie wszystko jasne.
Drugi filmik (autopromocja Textrona) dobrze wyjaśnia zasadę działania "stoósemek" (tu muszę doczytać o różnicach między 105 a 108), i nie pozostawia wątpliwości co do tego, że nawet nie wykorzystane krążki powinny eksplodować. Trzeci filmik pokazuje za to dość dokładnie, że część krążków wali w glebę, a spadochrony sobie spadają bez podczepionych zasobników. Trochę inaczej to wygląda w produkcie DCS, więc to mogło być mylące, ale tu pozostaje wykazać zrozumienie dla optymalizacji wydajności kodu.
Jeszcze jedna rzecz która mnie zastanawia spoza tematu sensu-stricte, to jaką masę a co za tym i inercję ma obudowa "pucka", że jej bezwładność pozwala nadać miedzianemu ładunkowi taką prędkość.

EDIT: Dobra, pomyliłem pojęcia. BLU-108 to zasobnik rozrzucający krążki, a CBU-105 to "bąba" jako taka ;-)
Natural Born Kamikaze

Offline Vulg

  • *
  • Stalker
Odp: Zrzut CBU-103 i CBU-105. Jak?
« Odpowiedź #37 dnia: Listopada 13, 2011, 16:05:44 »
Tutaj widać jak zasobniki najpierw odbijają się od ziemi, a dopiero później sieją spustoszenie. Tak to powinno wyglądać? Czy programiści powinni jeszcze popracować nad tym i owym.
If a zombie isn't fun to shoot, is it really a zombie?
Kropki

Offline Pipok1973

  • *
  • Out of Order
Odp: Zrzut CBU-103 i CBU-105. Jak?
« Odpowiedź #38 dnia: Listopada 13, 2011, 20:15:49 »
Tutaj widać jak zasobniki najpierw odbijają się od ziemi, a dopiero później sieją spustoszenie. Tak to powinno wyglądać? Czy programiści powinni jeszcze popracować nad tym i owym.

To gościu miał fart, że mu po odbiciu odpaliły, ale zdecydowanie nie zadziałało to tak, jak działa w oryginale, więc developerzy powinni się zająć dopracowaniem zachowania tych bomb i jeśli mają na względzie to, co można wyczytać w wątkach związanych z tym problemem, można się łudzić, że tak zrobią.
Natural Born Kamikaze

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Zrzut CBU-103 i CBU-105. Jak?
« Odpowiedź #39 dnia: Listopada 14, 2011, 19:44:01 »
Nie odbijają się wcale, tuż nad samą ziemią uruchamiają silniki rakietowe, które wynoszą je wyżej i wprawiają w ruch wirowy, wtedy wypuszczają hockey pucki (dzięki sile odśrodkowej), hockey pucki kręcą się szukające celów, jak znajdą, to wybuchają tworząc EFP.

Było zerknąć na te filmy, które wcześniej wstawiłem to by takich pytań nie było.
Pisłem zresztą, że aktualnie żadna broń w DCS nie potrafi odbijać się od ziemi!
Szukacie poprostu bugów na ślepo, tak jak ten gościu, co napisał przy ARMA2, że zrobił hotfixa, bo vikhr lockowały cele powietrzne i myślał, że nie potrafią działać jako broń AA, chociaż w rzeczywistości zrobił BUGa, bo vikhr potrafią w teori atakować cele powietrzne.
Tak samo Wy, to nie jest bug, tylko normalne działanie tych subkaset.

Na ostatnim filmie (którego wsadziłem) widać, że odpalają nie wyżej, niż 10 metrów nad ziemią.
W DCS perspektywa (i niewiedza ;) ) sprawia, że wyglądają jakby się odbijały.

Sprawa więc chyba zamknięta :)

Cytuj
ale zdecydowanie nie zadziałało to tak, jak działa w oryginale
Rozśmieszyłeś mnie ;)

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Zrzut CBU-103 i CBU-105. Jak?
« Odpowiedź #40 dnia: Listopada 14, 2011, 20:08:51 »
Cytuj
Jeszcze jedna rzecz która mnie zastanawia spoza tematu sensu-stricte, to jaką masę a co za tym i inercję ma obudowa "pucka", że jej bezwładność pozwala nadać miedzianemu ładunkowi taką prędkość.
Nawet przy klikukrotnie mniejszej masie ładunek wybuchowy zostanie ukierunkowany, czasami starczy nawet papier, lub bardzo cienki plastyk, no dobra, może nie przy EFP :)
Wiele obudów ładuków kumulacyjnych ma ścianki z cienkiego plastyku (nie mówię tu o puckach, tylko innych konstrukcjach), można nimi załatwić czołg podstawowy z 20 metrów!

@Vulg Na wstawionym przez Ciebie filmie wszystko działa tak jak powinno!

Offline Pipok1973

  • *
  • Out of Order
Odp: Zrzut CBU-103 i CBU-105. Jak?
« Odpowiedź #41 dnia: Listopada 14, 2011, 20:17:28 »
Widzę, że lepsze bicie piany się z tego wątku zaczyna robić.
Jak na forum ED goście (nie pojedyńczy przypadek) zeznają, że się odbijają, jak sam taki przypadek utrwaliłem na tym niefortunnym tracku, którego nikt nie umie odtworzyć, jak Vulg podsyła linka, na którym można wyraźnie zobaczyć, że bomblety które spadają pierwsze (w czasie 12:48 widać je na granicy żółtego pola uprawnego u dołu ekranu - oglądać w powiększeniu i rozdziałce 1080p, wtedy przeoczyć się nie da), że zanim górne zasobniki zdetonują, to dolne dolatują do gleby i się od niej odbijają, to wyskakujesz Maciek z czymś takim. Rozumiem, że zakładasz iż ludzie mają potrzebę znajdowania problemów tam, gdzie ich nie ma i w związku z tym wymyślili sobie tak kuriozalny temat? :-]
To co wsadziłeś obejrzałem ale nie zauważyłem, żeby nawiązywało do symulatora o którym w tym wątku się "dziąsłuję".
Dla mnie sprawa zamknięta będzie, jak dostaniemy "łatę", a już na pewno nie czuję się upoważniony do decydowania czy wątek należy zamknąć.
Zamiast bić tu dalej pianę, choć się zgadamy na wspólne śmiganie i sprawdzimy organoleptycznie jak to wygląda. I kto ma większe "cojones" ;D
Natural Born Kamikaze

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Zrzut CBU-103 i CBU-105. Jak?
« Odpowiedź #42 dnia: Listopada 14, 2011, 20:21:58 »
Cytuj
Dla mnie sprawa zamknięta będzie, jak dostaniemy "łatę", a już na pewno nie czuję się upoważniony do decydowania czy wątek należy zamknąć.
Sprawa zamknięta, wątek nie.
Nie całe 10 metrów w DCS przy perspektywie z tego filmu jest nie do zauważenia!
Silnik fizyczny tego typu obiektom uniemożliwia odbijanie się!
Silniki rakietowe musiały zadziałać (prędkość się zwiększyła, nie zmniejszyła).

Co do MP, bardzo chętnie!

Teraz niepodważalne: patrz na tą subkasetę, która uruchamia silnik tuż nad czołgiem!
Drugi dowód, cienie nie dotykają subkaset co bezsprzecznie oznacza, że są w powietrzu. Fizyka się kłania  :002:

Offline Pipok1973

  • *
  • Out of Order
Odp: Zrzut CBU-103 i CBU-105. Jak?
« Odpowiedź #43 dnia: Listopada 14, 2011, 20:32:54 »
Drugi dowód, cienie nie dotykają subkaset co bezsprzecznie oznacza, że są w powietrzu. Fizyka się kłania  :002:

 :020:

EDIT: Może gościu miał... wyłączone cienie w opcjach? A dla innych bomb myślisz, że zamodelowali cienie? Hmmm... aż sprawdzę.
Natural Born Kamikaze

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Zrzut CBU-103 i CBU-105. Jak?
« Odpowiedź #44 dnia: Listopada 14, 2011, 20:53:24 »
Cienie były widoczne (włączone)!
Cytuj
A dla innych bomb myślisz, że zamodelowali cienie? Hmmm... aż sprawdzę.
Nie trzeba wymodelowywać cieni, cienie tworzy silnik fizyczny/graficzny, tylko trzeba dać parametr, że obiekt tworzy cienie.