Autor Wątek: A-10C: całkowita utrata informacji o wysokości po trafieniu na HUDzie  (Przeczytany 2692 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

A ja mam takie pytanie: zawsze jak mnie coś trafi, to z reguły szlag mi trafia niektóre informacje na HUDzie, a szczególnie dane o wysokości.
I co ciekawe, zawsze, ale to zawsze szlag trafia wtedy także analogowy wskaźnik wysokości. Dlaczego tak się dzieje?
To się nie powinno wzajemnie dublować? Do tego najczęściej wyłącza mi także wskaźnik prędkości i lądowanie staje się dużym problemem, bo nie wiem na jakiej wysokości jestem ani jak szybko lecę.
Co wtedy można zrobić?

Odp: A-10C: całkowita utrata informacji o wysokości po trafieniu na HUDzie
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 11, 2011, 12:05:01 »
Możliwe że to co masz na HUD i na analogach pochodzi z tego samego urządzenia pomiarowego. Jak ono się zdematerializuje to oba wskaźniki są bezużyteczne.

Odp: A-10C: całkowita utrata informacji o wysokości po trafieniu na HUDzie
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 11, 2011, 12:12:06 »
Też tak sądzę, ale ponoć samoloty buduje się tak, żeby najważniejsze wskaźniki miały swoich dublerów, więc trochę to dziwne, że tutaj jedno i drugie jest wyłączane przy trafieniu w samolot...

Odp: A-10C: całkowita utrata informacji o wysokości po trafieniu na HUDzie
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 11, 2011, 12:33:50 »
A-10 ma tylko jedną rurkę pitota na prawym skrzydle. Jak ją stracisz to chyba tylko wzrokowo pozostaje ci określać wysokość. Dawno już nie latałem A-10 a nie widzę w dokumentacji żeby miał radar wysokościowy. Więcej o wysokościomierzu masz tutaj http://dcswiki.com/index.php?title=Altimeter_(A-10)
Na końcu linka jest nawias ')', forum z jakiegoś powodu nie rozpoznaje go jako część linku.

Odp: A-10C: całkowita utrata informacji o wysokości po trafieniu na HUDzie
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 11, 2011, 12:38:18 »
To wiele tłumaczy, bo bardzo często tracę część skrzydła, więc to pewnie to, ta rurka.
Dzięki.

Odp: A-10C: całkowita utrata informacji o wysokości po trafieniu na HUDzie
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 11, 2011, 12:44:03 »
Zapewne zaraz ktoś bardziej obeznany przyjdzie i obróci moje teorie w pył :). Zdobyłem tą wiedzę w ciągu ostatnich 20 minut więc możliwe że coś przeoczyłem/pomieszałem.

Odp: A-10C: całkowita utrata informacji o wysokości po trafieniu na HUDzie
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 11, 2011, 12:52:07 »
Jeśli tylko elektryka zawiedzie, na wysokościomierzu w prawym dolnym rogu można zmienić tryb odczytu wysokości z elektrycznego na pneumatyczny ELEC/PNEU. Robi się tak np przy awari CADC.

Odp: A-10C: całkowita utrata informacji o wysokości po trafieniu na HUDzie
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 11, 2011, 12:59:17 »
Słuszna uwaga. W linku powyżej masz Solo opisane jak to działa z grubsza.

Odp: A-10C: całkowita utrata informacji o wysokości po trafieniu na HUDzie
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 11, 2011, 13:09:18 »
Racja, wielkie dzięki jeszcze raz.

Odp: A-10C: całkowita utrata informacji o wysokości po trafieniu na HUDzie
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 19, 2011, 16:32:28 »
Zapewne zaraz ktoś bardziej obeznany przyjdzie i obróci moje teorie w pył :).
Dobra, wyszło na to że sam muszę się poprawić. A-10C ma radar wysokościowy. Nie wiem jakim cudem nie znalazłem tego wcześnie. Na panelu AHCP (tam gdzie uzbrajasz broń) jest przełącznik ALT SCE którym przełączasz się między BARO i RADAR. Na panelu autopilota masz również przycisk do WŁ/WYŁ radiowysokościomierza.

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: A-10C: całkowita utrata informacji o wysokości po trafieniu na HUDzie
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 20, 2011, 22:46:01 »
A-10 ma tylko jedną rurkę pitota na prawym skrzydle. Jak ją stracisz to chyba tylko wzrokowo pozostaje ci określać wysokość. Dawno już nie latałem A-10 a nie widzę w dokumentacji żeby miał radar wysokościowy. Więcej o wysokościomierzu masz tutaj http://dcswiki.com/index.php?title=Altimeter_(A-10)
Na końcu linka jest nawias ')', forum z jakiegoś powodu nie rozpoznaje go jako część linku.

Mówisz o rurce ciśnienia dynamicznego potrzebnej do prędkościomierza pokazującego IAS, wysokościomierz i wariometr używają rurki ciśnienia statycznego. A jak stracisz rurkę to chyba pozostaje jeszcze INS i oczywiście wysokościomierz radarowy, aby go użyć przełącz odpowiedni przełącznik koło przełączników od HUDa i patrz na prawy dolny róg HUDa.