Autor Wątek: DCS: Black Shark 2.0  (Przeczytany 26889 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Black Shark 2.0?
« Odpowiedź #60 dnia: Listopada 04, 2011, 21:33:56 »
Czy ktoś wie jak można łatwo zmienić język z rosyjskiego na angielski (posiadam rosyjską wersję BS). Czy przypadkiem nie robi się tego w ten sam sposób co z poprzednią wersją?

A z nieco innej beczki podepnę się pod to pytanie - czy jest na przykład możliwość instalacji angielskiej wersji upgrade Black Shark 2.0 na starego rosyjskiego Black Shark 1.0.x?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Black Shark 2.0?
« Odpowiedź #61 dnia: Listopada 04, 2011, 21:34:07 »
Widziałem Ka-50... widziałem Wichry... widziałem obraz ze Szkwała... widziałem słońce... nic więcej nie zapamiętałem z tego filmiku.

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Black Shark 2.0?
« Odpowiedź #62 dnia: Listopada 04, 2011, 21:50:12 »
A z nieco innej beczki podepnę się pod to pytanie - czy jest na przykład możliwość instalacji angielskiej wersji upgrade Black Shark 2.0 na starego rosyjskiego Black Shark 1.0.x?
A po co Ci to? Żeby Ci te cienie i HDR 10 klatek zeżarły?
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

John Cool

  • Gość
Odp: Black Shark 2.0?
« Odpowiedź #63 dnia: Listopada 04, 2011, 21:58:25 »
Sam wiesz że w zupełności przeżyję bez tych 10 klatek  :121:

_michal

  • Gość
Odp: Black Shark 2.0?
« Odpowiedź #64 dnia: Listopada 04, 2011, 22:12:20 »
Mi tam cienie się akurat podobają, dodatki w mission editor, generator i poprawiona kampania też. Sam fakt płatnego pucza nie jest aż tak irytujący jak kompletne olewanie swojego community przez ED.

Zastanawiam się co sobie kupić w listopadzie, pucza, Wilgę do FSXa czy Skyrim ;)

Odp: Black Shark 2.0?
« Odpowiedź #65 dnia: Listopada 05, 2011, 17:38:19 »
Najgorsze, że powiedzmy za parę miesięcy wydadzą kolejny nowy moduł, na przykład F-18 Hornet z nowymi opcjami i bajerami, i znów będzie trzeba poprzednie moduły dostosować do wymagań najnowszego modułu, a więc kolejne forsę będzie trzeba wyłożyć na update ulubonego statku powietrznego.
Tak ED moze robić bez końca.  :015: Nie podoba mi się to  :015:

Lepiej niech popracują nad wydajnością engine`u swoich gier (i dodadzą obłsugę DirectX 11) , a nie bawią się w lekkie doszlifowanie/kosmetykę swoich produktów ....

Pozdrawiam!

Odp: Black Shark 2.0?
« Odpowiedź #66 dnia: Listopada 05, 2011, 18:22:57 »
Niby kolejne moduły mają już powstawać na silniku A10 więc już nie powinno być problemów z kompatybilnością. A jak większość osób wie A10 ma całkiem inny silnik od Ka50 i dlatego potrzebny był ten patch.

_michal

  • Gość
Odp: Black Shark 2.0?
« Odpowiedź #67 dnia: Listopada 05, 2011, 18:29:50 »
Niby kolejne moduły mają już powstawać na silniku A10 więc już nie powinno być problemów z kompatybilnością. A jak większość osób wie A10 ma całkiem inny silnik od Ka50 i dlatego potrzebny był ten patch.

Całkiem? To jest ten sam silnik, tylko przez trzy lata ulepszany. Po prostu nowsza iteracja. Podobnie było z FC2. Prawdopodobnie w przyszłości będzie tak samo.

Wags pisał, że starają się zintegrować serię w jeden produkt, ale wymaga to wiele pracy.

John Cool

  • Gość
Odp: DCS: Black Shark 2.0
« Odpowiedź #68 dnia: Listopada 07, 2011, 10:28:12 »
Uzupełniona lista zmian:
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1321328&postcount=2


Cytuj
Black Shark 2 List of New and Improved Features

List of changes between Black Shark 2 and A-10C v.1.1.0.9:

• Player controlled Ka-50
• Ka-50 cockpit in improved and more efficient EDM format
• Dynamic cockpit shadows
• Adjusted rotor effects for the Ka-50 flight model
• Network compatibility with DCS: A-10C Warthog
• Improved helicopter target engagement AI:

    o When analyzing a tactical situation, the HAI will take in account all threats, not only the target that the HAI is engaging.
    o If it's possible to engage targets from a safe distance, the HAI will not fly close to threats.
    o If it appears that the HAI is not at a safe position, for example too close to enemy air defenses, the HAI will fly away from the threat(s) and then start engaging targets from safe a distance.
    o If it appears impossible to engage targets from safe distance, the HAI will make only one short attack (one missile launch / rocket salvo or cannon burst per run) from maximum range of that weapon and then break away to make a new attack if required. This reduces fire effectiveness, but greatly increases HAI survival when engaging targets with cannon or rockets.
    o HAI will not hover in an unsafe location.
    o If high-priority targets are screened by low-priority targets that make it impossible to attack high-priority targets from safe distance, the HAI will attack low-priority targets first to break the screen. In other words, if you have line of enemy APCs and tanks at 4 km and enemy AAA and SAMs at 12 km, the HAI will engage those APCs and tanks first. No more flying over the enemies' heads.
    o Jinking defensive maneuvering has been added. When flying in the WEZ of AAA, tanks, and APCs, the HAI will fly at high speed and jink. Of course, HAI will not jink when aiming at a target.

• New, 15-mission Ka-50 campaign "Medved-2"
• Updated and improved Georgian Oil War campaign
• New voiceovers for Russian radio entities
• Added Abkhazia and South Ossetia factions to the ME
• Added Abkhazia and South Ossetia borders to the ME map
• Added a number of unit skins for Abkhazia and South Ossetia
• Animated cirrus cloud layer
• Higher resolution textures for a number of ground objects
• Improved smoke effects
• Improved FARP texture
• Updated documentation

List of changes between Black Shark 2 and Black Shark v.1.0.2:

Improved graphics:

• High Dynamic Range (HDR)
• Cockpit dynamic shadows
• Soft self-shadows
• Tree shadows
• Normal maps
• Animated cirrus cloud layer
• 3D and transparent water
• Low altitude clutter
• Improved airbases
• Improved FARP texture

Improved sound

• Implemented surround sound support.
• Many new and revised sound samples provide a more rich and accurate audio environment.

Improved gameplay

• Network compatibility with DCS: A-10C Warthog.
• Ability to take-off from ships (ships pitch and roll depending on wind strength (sea state)).
• AI radio traffic can be heard when tuned to the correct radio frequency.
• Mission Briefing and Debriefing available in-flight.
Expanded theater of operations
• The map now covers terrain further east to include the region of South Ossetia, center of the 2008 conflict between Russia and Georgia, as well as additional Russian and Georgian territory. The newly covered area provides a variety of terrain types, 5 new airbases, highly detailed cities, and a number of radio navigation beacons.
Mission Editor improvements
• Group properties interface that allows for in-depth AI scripting of a variety of behavior options, such as waypoint or trigger-based task execution, rules of engagement settings, readiness states, attack conditions, orbiting and holding points, etc.
• Ability to lock either arrival times or travel speeds for AI routes.
• Ability to copy and paste groups
• New ground group formation options
• Improved trigger menu interface includes cloning, trigger re-ordering, and OR rules.
• 32 new trigger conditions and 19 new triggers actions.
• Ability to set AI aircraft to spawn at mission start, but delay start-up.
• Added Abkhazia and South Ossetia factions with corresponding units, skins, and map borders.
• New active ground units:

    o 9B11 Mortar
    o Variety of armed stationary objects (house, barracks, blockpost, tower)

Mission Generator

• The mission generator utilizes a wide collection of force templates placed throughout the map to generate a randomized mission based on the player's desired mission location and options. Force templates can be edited and created within the Mission Editor.

Improved AI

• Helicopter AI (HAI)

    o When analyzing a tactical situation, the HAI will take in account all threats, not only the target that the HAI is engaging.
    o If it's possible to engage targets from a safe distance, the HAI will not fly close to threats.
    o If it appears that the HAI is not at a safe position, for example too close to enemy air defenses, the HAI will fly away from the threat(s) and then start engaging targets from safe a distance.
    o If it appears impossible to engage targets from safe distance, the HAI will make only one short attack (one missile launch / rocket salvo or cannon burst per run) from maximum range of that weapon and then break away to make a new attack if required. This reduces fire effectiveness, but greatly increases HAI survival when engaging targets with cannon or rockets.
    o HAI will not hover in an unsafe location.
    o If high-priority targets are screened by low-priority targets that make it impossible to attack high-priority targets from safe distance, the HAI will attack low-priority targets first to break the screen. In other words, if you have line of enemy APCs and tanks at 4 km and enemy AAA and SAMs at 12 km, the HAI will engage those APCs and tanks first. No more flying over the enemies' heads.
    o Jinking defensive maneuvering has been added. When flying in the WEZ of AAA, tanks, and APCs, the HAI will fly at high speed and jink. Of course, HAI will not jink when aiming at a target.

• Plane AI (PAI)

    o AI-fighters will now always try to launch AA missile when the target has entered into its no-escape zone. However, AI-fighters will fire missile immediately if it appears the fighter is losing first-launch superiority.

• Ground Unit AI

    o Ground units are able to cross streams.
    o Ground units will by-pass destroyed bridges and seek alternate routes.
    o Ground groups will disperse when attacked.
    o Some ground groups will pop smoke when attacked.
    o NVG capability was removed from MANPAD SAMs.

Dynamic weather

• Dynamic weather conditions can be set for the mission based on a number of weather fronts and pressure differentials. Winds and cloud formations are calculated dynamically during the mission based on the fronts settings. This makes it possible, for example, to see precipitation in one part of the map and relatively clear skies in another.

New or improved 3D models:

• Air units

    o A-10A
    o A-10C
    o An-26
    o An-30
    o C-130
    o E-2
    o E-3
    o F-15C
    o F-15E
    o KC-135
    o L-39
    o Mi-8
    o Mi-26

• Ground units

    o 9S80 radar vehicle
    o HEMTT TFFT fire-fighting truck
    o LVTP-7
    o Patriot SAM site units
    o SA-11 SAM site units
    o SA-3 SAM site units
    o Russian infantryman

• Naval units

    o Pr. 1241.1 Molniya
    o Ticonderoga-class cruiser
    o Oliver H. Perry-class frigate

• Other

    o Fuel tank depot

Active Pause

• The active pause feature allows you to pause the simulation, while continuing to work with cockpit controls.

Campaigns

• A new 15-mission campaign features a variety of missions with some randomization elements and voice-over messages. The campaign takes places in the South Ossetia region and is very loosely based on the 2008 conflict between Russia and Georgia.
• Updated and improved Georgian Oil War campaign.

GUI

• Added sliders to control tree and ground clutter draw distances.
• Added software Multisample Anti-aliasing (MSAA) settings.
• Added an exporting function to the Input Options menu to export all mapped command to a text file.
• Added Misc. tab with various game options, including view restriction options for multiplayer.

mmaruda

  • Gość
Odp: DCS: Black Shark 2.0
« Odpowiedź #69 dnia: Listopada 07, 2011, 19:08:38 »
Za płowę tej ceny bym łyknął, niech mają, tak dla wsparcia branży, ale 20$?! Za patcha?! Za tę kasę to powinni dać chociąż kompletnie nową kampanię i nowy teraz działań.

I oczywiście nie mogło zabraknąć...

http://www.youtube.com/watch?v=j96uFLmQ-3U&feature=related

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS: Black Shark 2.0
« Odpowiedź #70 dnia: Listopada 07, 2011, 19:27:13 »
Nowa kampania jest a film był już na poprzedniej stronie.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

John Cool

  • Gość
Odp: DCS: Black Shark 2.0
« Odpowiedź #71 dnia: Listopada 07, 2011, 19:34:45 »
Technicznie rzecz biorąc nowy teatr też jest  :121:

mmaruda

  • Gość
Odp: DCS: Black Shark 2.0
« Odpowiedź #72 dnia: Listopada 07, 2011, 20:00:19 »
Faktycznie, przeoczyłem, kłaniam się nisko.

Czyli co? Warto jednak?

John Cool

  • Gość
Odp: DCS: Black Shark 2.0
« Odpowiedź #73 dnia: Listopada 08, 2011, 00:08:02 »
Czy warto to nie jestem pewien, choć z ceny jak dla mnie mogliby nieco zejść do poziomu 12-15$ w przypadku kupna upgrade.

Ale pewnie i tak kupię - choćby i po to aby zanieść bratnią pomoc Osetyńcom czy Abchazom, jako nowym frakcjom dodanym do tej gierki :121:

mmaruda

  • Gość
Odp: DCS: Black Shark 2.0
« Odpowiedź #74 dnia: Listopada 09, 2011, 19:24:41 »
Ja bym przełknął te 20$, gdyby to nie oznaczało ponad 60 zeta, przy obecnym kursie dolara. DCSów nie ograniam w zasadzie wcale (wiem jak zapuścić silnik, włączyć lampki, wycieraczkę, umiem jako tako latać i coś tam postrzelać), ale mimo wszystko kocham serię i chciałbym, żeby ED jakoś to wszystko ciągnęło do przodu.

W sumie w dobie DLC, płatne dodatki nie nowość - nie popieram, jeśli to śa np 3 mapki do multi, ale jęsli faktycznie jest to jakiś expansion, to może warto. Szkoda, że newsy są dość niespójne i nie ma jasno czarno na białym na stronce co i jak. Nawet wymagania są jakieś dziwne, bo minimum i recommended są takie same, do tego jeszcze 8Gb RAM... Czy ktoś wie może jak wygląda sprawa misji treningowych? Jest tak jak w A-10, czy dalej po prostu filmiki?