Autor Wątek: Nasz iłek w 3D  (Przeczytany 6996 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Nasz iłek w 3D
« dnia: Listopada 06, 2011, 22:35:06 »
Czy komuś udało się uruchomić tego moda?

http://www.sas1946.com/main/index.php/topic,19449.0.html

wygląda imponująco.


Ja nie potrafię tego uruchomić.

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Nasz iłek w 3D
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 06, 2011, 22:42:11 »
Żaden problem, wrzucasz do DBW, zakładasz okulary i wio.
Niestety u mnie migocze...
To narazie faza prób. Może coś z tego będzie.
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Nasz iłek w 3D
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 06, 2011, 22:50:08 »
Ja wrzucam do UP3 RC4 w katalog #UP# i niestety nic nie widzę aby coś miało się zmienić (okulary mam)

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Nasz iłek w 3D
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 07, 2011, 06:54:49 »
Il-a można było odpalić w 3D już lata temu, na ustawieniach karty nVidii i ich sofcie do okularków, jeszcze wtedy kolorowych. Niestety było trochę problemów technicznych, jak np. zdaje się celowniki malowane w złej odległości etc. Za to pejzaż był 3D :)

Trzymam kciuki!
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline Piniol

  • JG300
  • *
Odp: Nasz iłek w 3D
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 07, 2011, 11:56:25 »
A powinno być na odwrót, do kilku metrów 3d a potem płasko.

Offline raugust

  • *
  • Anytime, Baby...!
Odp: Nasz iłek w 3D
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 07, 2011, 12:19:29 »
Kilka tygodni temu bawiłem się trochę w latanie 3D w okularkach anaglifowych. Zaczałem od Wings of Prey, testowałem też w Iłku, LockOn i próbowałem w FSX. Używałem sterownika IZ3D i sterownika nvidii. IZ3D ma więcej funkcji, można też definiować własne kolory filtrów (niestety nie udało mi się zgłębić tworzenia tych macierzy anaglifowych). Z iłkiem jest ten problem że sterowniki 3D działają w DirectX a tam nie ma uberwody. W FSX spadek fps jest u mnie tak znaczny, że praktycznie nie da się latać. Najlepsze efekty miałem w WoP. Z celownikami jest niestety ten problem, że siatka celownika jest zogniskowana na szkle celownika. Jeśli wzrok zogniskujesz na siatce celownika to nie widzisz ostro celu, jeśli popatrzysz na cel to celownik staje się nie ostry, wiec na dłuższą metę nie da sie tak grać, ale polatać i poogladać widoczki można. Kokpity wyglądają fajnie choć czasem sprawiają wrażenie kartonowych modeli. Pamiętam że najbardziej podobała mi sie Airacobra i Ławoczkiny, w I-153 też rewelacyjny efekt. Duuuży minus okularów anaglifowych to niestety utrata kolorów. Niektóre gry stają się wręcz monochromatyczne.
http://img525.imageshack.us/img525/6027/su7attackfv3.gif

"...a jeśli z Nas ktoś padnie wśród szaleńczych jazd, czerwieńszy będzie kwadrat, nasz lotniczy znak..."

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Nasz iłek w 3D
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 07, 2011, 13:28:20 »
Z celownikami jest niestety ten problem, że siatka celownika jest zogniskowana na szkle celownika. Jeśli wzrok zogniskujesz na siatce celownika to nie widzisz ostro celu, jeśli popatrzysz na cel to celownik staje się nie ostry, wiec na dłuższą metę nie da sie tak grać(...)
A w rzeczywistości jak jest ? Jak myślisz  ?  :003:
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Zefirro

  • Gość
Odp: Nasz iłek w 3D
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 07, 2011, 13:47:01 »
Nie jest tak, że celownik jest zobrazowany w nieskończoności?

Offline raugust

  • *
  • Anytime, Baby...!
Odp: Nasz iłek w 3D
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 07, 2011, 16:29:51 »
Nie wiem Ranwers jak jest w rzeczywistości, w życiu nie siedziałem w kokpicie myśliwca. ...A myślę, że powinien być zogniskowany w nieskończoności. Zobacz sam jak to jest w grze w trybie 3D. Ja nie jestem w stanie celować. Gdy ogniskuję wzrok na siatce celownika, samolot - cel staje sie dla mnie niewidoczny.

Choć jak teraz spojrzałem przez okularki na ten kokpit wdowy na screenach pod podanym wczesniej linkiem to tam własnie celownik jest chyba oddany prawidłowo, ogniskuje w nieskończoności a przynajmniej gdzies daleko poza kokpitem.
http://img525.imageshack.us/img525/6027/su7attackfv3.gif

"...a jeśli z Nas ktoś padnie wśród szaleńczych jazd, czerwieńszy będzie kwadrat, nasz lotniczy znak..."

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Nasz iłek w 3D
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 07, 2011, 16:48:25 »
Z celownikiem to jest problem iłka (i innych gier, ale nie wszystkich). Chodzi o to, że celownik jest płaską bitmapą "przyklejoną" na ekranie bez zdefiniowanej osi z. Tak samo jest np z menu w strategiach (sprawdzałem na Heroes of Might of Magic V), jest płaskie i "przyklejone" do ekranu, co przeszkadza w skupianiu wzroku na elementach trójwymiarowych, które są "w głębi" ekranu, wygląda to tak jak ramka od obrazu (choć w przypadku Herosów da się z tym żyć, gra wygląda ładnie).

Sprawdzałem Black Sharka ze sterownikiem iz3D i okularami anaglifowymi i ten problem nie występuje, można normalnie korzystać z HUD. Efekt jest bardzo fajny, ale przeszkadzają mocne przekłamania kolorów (co nie dziwi biorąc pod uwagę kolor okularów) oraz to, że niektóre obiekty robią się "odblaskowe" i ciężko np przeczytać symbole na panelu wyrzutników flar bo połyskują.

Z innych gier bardzo fajnie w 3D wygląda i działa Team Fortess 2 i inne gry na engine HL2 (Counter Strike Source na przykład). Efekt trójwymiarowości jest tam mocno widoczny. Nieźle jest też z Dragon Age.

Najlepszy efekt głębi osiągnąłem używając dwóch monitorów i odpowiednio ustawionego lustra. Plus jest taki, że kolory są prawidłowe a sam efekt robi świetne wrażenie. Minus (duży) taki, że musimy trzymać głowę nieruchomo w jednym miejscu, bo efekt zależy bezpośrednio od kąta pod jakim patrzymy na ekran i  lustro. Do grania nadaje się to raczej średnio.

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Nasz iłek w 3D
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 07, 2011, 17:21:00 »
Z celownikiem to jest problem iłka (i innych gier, ale nie wszystkich). Chodzi o to, że celownik jest płaską bitmapą "przyklejoną" na ekranie bez zdefiniowanej osi z.

Nie bardzo rozumiem co znaczy przyklejoną na ekranie. W iłku to wyglda tak:



Tu - dla Me-262. Z_Reticle = maska celownika ;)

Poza tym nie porównuj wspólczesnych HUDów z celownikami świetlnymi z II wojny.
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Nasz iłek w 3D
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 07, 2011, 17:42:42 »
Nie bardzo rozumiem co znaczy przyklejoną na ekranie.

Starałem się subiektywnie oddać efekt widoczny po włączeniu w grach wyświetlania stereoskopowego. Lepiej tego nazwać nie umiem, efekt jest dokładnie taki. Jedne rzeczy są płaskie, i jakby naklejone na szybie ekranu, a inne są przestrzenne i oddalone "w głąb". Te płaskie przeszkadzają w ogólnym odbiorze obrazu i powodują, że wzrok się męczy.

Cytuj
Poza tym nie porównuj wspólczesnych HUDów z celownikami świetlnymi z II wojny.

A dlaczego nie? Zasada wyświetlania jest identyczna, co za różnica, że kolimator w Foce wyświetla krzyżyk z kropką, a HUD w Ka-50 złożone informacje graficzno-tekstowe?

Może znajdzie się ktoś mądrzejszy, kto lepiej to wyjaśni. W każdym razie jestem przekonany, że to kwestia gry i że nie ma technicznego problemu ze zrobieniem działającego w stereoskopii celownika w samolocie z WWII.

Offline raugust

  • *
  • Anytime, Baby...!
Odp: Nasz iłek w 3D
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 07, 2011, 20:20:44 »
OK, OK...trochę namieszałem. Ponieważ już jakiś czas temu bawiłem sie tymi okularkami 3D wiec teraz dla przypomnienia odpaliłem znów Iłka i WoP w 3D. W Iłku celownik jest OK, zobrazowany jest gdzies w przestrzeni pomiedzy naszym samolotem a celem. Opisany przeze mnie problem dotyczy WoP, a szkoda, bo tam efekt 3D jest naprawde fajny. Całkiem ładne kokpity, osłona kabiny ma oszklenie, widać grubośc pancernej przedniej szyby kabiny i szkło samego celownika z tymi świetlnymi refleksami. Niestety celowanie jest okropnie trudne przez ten rozmyty, zasłaniający wszystko obraz siatki celownika.
Iłek w 3D działa tylko w trybie directX. W tym trybie nie ma u mnie uberwody, a może po prostu nie wiem jak ją włączyć? :005:
Tak jeszcze na marginesie to najbardziej podobały mi sie 3D kokpity AH-64 i Mi-35 w Apache Air Assault od Gaijina, niestety w okularach red/cyjan gra staje sie własciwie monochromatyczna.
http://img525.imageshack.us/img525/6027/su7attackfv3.gif

"...a jeśli z Nas ktoś padnie wśród szaleńczych jazd, czerwieńszy będzie kwadrat, nasz lotniczy znak..."

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: Nasz iłek w 3D
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 11, 2011, 13:25:20 »
Hehe odpalalem tak iłka tak w czasach Forgotten Battles. Potrzebne były tylko sterowniki 3d.
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: Nasz iłek w 3D
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 02, 2012, 23:18:25 »
Próbował ktoś jeszcze tego? Mimo że nie mam na razie tych specjalnych okularów, to ściągnąłem moda na próbę. W widoku zewnętrznym chodzi normalnie, ale w widoku z kabiny jest zamrożony obraz. W conf.ini nic nie wpisywałem, jedyne co zrobiłem to wkleiłem moda do #UP#.