Autor Wątek: Dziwne zachowanie samolotów podczas lądowania wg. ILS  (Przeczytany 3656 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Dziwne zachowanie samolotów podczas lądowania wg. ILS
« dnia: Stycznia 10, 2012, 20:46:47 »
A więc jak w temacie.
Otóż od pewnego czasu wykorzystuję w FSX program BlackBox ( http://www.avsimrus.com/f/fsx-utilities-84/flightlogger-blackbox-33394.html ) oraz klienta FSAirlines i mam zagwozdkę. Otóż latam sobie między KDEN i SCTE. Procedury wykonuję tak jak trzeba ale... tu jest problem.
Chodzi o siłę lądowania  czasem jest to -2FPM a czasem nawet i -800FPM mimo że kąt podejścia prędkość klapy i cała reszta jest ustawiona tak jak należy. Sprawdzałem to zjawisko pod OpenSky 737-800 pod defaultowym 737 jak i pod iFly 737 i zawsze jest tak samo. raz siła lądowania malutka a raz taka że zawieszenie można połamać ( dziękuję M$ za mozliwośc edytowania *.cfg)

Jak macie idee co jest tego powodem to ja prosze o rozwiązanie  lub jakąś idee.

raz jest tak
Odlot    Planowany przylot    Przylot    Dystans    Czas trwania    Siła lądowania (V/S)
KDEN \ 02:13    SCTE    SCTE \ 09:06    5182nm    06:53 (5.9h)    -873 fpm

a raz

Odlot    Planowany przylot    Przylot    Dystans    Czas trwania    Siła lądowania (V/S)
KDEN \ 02:13    SCTE    SCTE \ 14:04    5182nm    11:51 (11.8h)    -1 fpm

Nie patrzeć na czas  po prostu to zalezy czy lecę jak w morde strzelił wg GPS czy VOR /VOR

Odp: Dziwne zachowanie samolotów podczas lądowania wg. ILS
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 10, 2012, 21:44:27 »
To coś się nazywa autoland.
Nawet nie napisałeś o jaki samolot chodzi.
Nie ma dużo samolotów, które wykonują poprawny autoland. Pod inne można dopiąć autoland gauge dostępny m.in. na Avsim w File Library.

Najprostsza a zarazem najskuteczniejsza recepta - lądować "z ręki".
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Dziwne zachowanie samolotów podczas lądowania wg. ILS
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 10, 2012, 21:56:45 »
To coś się nazywa autoland.
Nawet nie napisałeś o jaki samolot chodzi.
Nie ma dużo samolotów, które wykonują poprawny autoland. Pod inne można dopiąć autoland gauge dostępny m.in. na Avsim w File Library.

Najprostsza a zarazem najskuteczniejsza recepta - lądować "z ręki".

Z ręki... dobry żart przy zerowej widoczności i pełnym realizmie.
A jakie maszyny? Jak nie napisałem jak napisałem
OpenSky 737-800 pod defaultowym 737 jak i pod iFly 737

Ale tak to dzięki za pomysł...zobacze co z tego wyjdzie.

Odp: Dziwne zachowanie samolotów podczas lądowania wg. ILS
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 10, 2012, 22:15:58 »
Z ręki... dobry żart przy zerowej widoczności i pełnym realizmie.
Z tym "pełnym realizmem", to chyba jakiś ukryty żart. Przecież wylądować w FSie można wszystkim i wszędzie, a to co sobą FS reprezentuje, to można nazwać uproszczeniem rzeczywistości.
Zdziwisz się, ale da się wykonać lądowanie z ręki przy warunkach CAT III, trzeba jednak posiadać HGS w B737, co w iFly jest.

Rzeczywiście, samoloty przegapiłem.
Poza iFly, żaden z powyższych nie umie wykonać poprawnego autolandu z wszystkimi jego elementami.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Dziwne zachowanie samolotów podczas lądowania wg. ILS
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 11, 2012, 11:47:21 »
Z tym "pełnym realizmem", to chyba jakiś ukryty żart. Przecież wylądować w FSie można wszystkim i wszędzie, a to co sobą FS reprezentuje, to można nazwać uproszczeniem rzeczywistości.
Zdziwisz się, ale da się wykonać lądowanie z ręki przy warunkach CAT III, trzeba jednak posiadać HGS w B737, co w iFly jest.

Rzeczywiście, samoloty przegapiłem.
Poza iFly, żaden z powyższych nie umie wykonać poprawnego autolandu z wszystkimi jego elementami.

Rzemyk... dobrze że nas dzieli kabel i to forum bo bym się waści musiał po chamsku zaśmiać w twarz.
Z ręki przy warunkach CAT III
( warunki FSX czyli absolutny brak widoczności) nawet iFly tego nie potrafi.
Lecz jesli twoje "znaffstfo" jest takie jak ta rada to ja dziękuje.
I ten post mozesz uznać za ostatni na tym forum.

Powiem to wprost...Takich "znaffców" to mam na pęczki.


Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Dziwne zachowanie samolotów podczas lądowania wg. ILS
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 11, 2012, 11:58:28 »
Kultura słowa rozumiem za drzwiami ?  :121:


Spokoju trochę, bo temat do kibla poleci.

Odp: Dziwne zachowanie samolotów podczas lądowania wg. ILS
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 11, 2012, 16:05:15 »
Rzemyk... dobrze że nas dzieli kabel i to forum bo bym się waści musiał po chamsku zaśmiać w twarz. ( warunki FSX czyli absolutny brak widoczności) nawet iFly tego nie potrafi.
Dobrze, że w rzeczywistości piloci tego nie wiedzą, bo by tego nie wykonywali. Raczej nie skusiłeś się żeby sprawdzić co to HGS, jak się go włącza w iFly. Nie mówiąc o poczytaniu pprune.
No, ale prawdziwi piloci nie latają w FSie na hardcore full rzeczywistość.  :banan
Cytuj
Lecz jesli twoje "znaffstfo" jest takie jak ta rada to ja dziękuje.
I ten post mozesz uznać za ostatni na tym forum.

Powiem to wprost...Takich "znaffców" to mam na pęczki.
Proszę Cię bardzo, strzelaj focha, bo Ci napisałem jak jest w rzeczywistości. Wybacz, że nie rozwinąłem swojej myśli na tyle, żeby Cię nie zmuszać do samodzielnego szukania i myślenia.
Żegnaj więc.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Ponury

  • Gość
Odp: Dziwne zachowanie samolotów podczas lądowania wg. ILS
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 11, 2012, 16:15:44 »
Rzemyk ty stara parówo dlaczego nie zapodałeś tego hitu wcześniej?!
Petarda, Rutkov byłby z Ciebie dumny!

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Dziwne zachowanie samolotów podczas lądowania wg. ILS
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 11, 2012, 16:37:20 »
Czy tylko ja tutaj spojżałem na kartę podejść do RWY 35 na SCTE i widzę, że tam jest ILS CAT I ? ;)

Odp: Dziwne zachowanie samolotów podczas lądowania wg. ILS
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 11, 2012, 16:47:08 »
No cóż, to przecież szczegół, gdy się leci na "pełnym realizmie".
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Dziwne zachowanie samolotów podczas lądowania wg. ILS
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 13, 2012, 19:32:19 »
No cóż, to przecież szczegół, gdy się leci na "pełnym realizmie".

No nie wiem panowie ..nie wiem. Koleś się nie pyta o to jaki tam jest ILS tylko pyta o powód czemu czasem siła lądowania jest -1 fpm a czasem -873fpm.
A i tak przy okazji nie wiem czemu mi się wydaje ale czy to CATI czy CATIII  ściąga jednakowo a czasem nie wiedzieć czemu po prostu przelatuje nad pasem mimo że wcześniej na tym samym lotnisku lądowałem na automacie ( niezależnie od typu ILS-a automat potrafi przestrzelic). I też zauważyłem na  BlackBox że te siły przyziemienia są jakieś dziwne raz 50 raz 200 o co chodzi ???

Odp: Dziwne zachowanie samolotów podczas lądowania wg. ILS
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 15, 2012, 21:50:31 »
Jeśli się bawimy w pełny realizm, to nawet nie podchodzimy do pasa z ILS CAT I "przy zerowej widzialności".
W rzeczywistości da się wykonać autoland i na ILS CAT I, co nie znaczy, że się go "na codzień" wykonuje.
W FSie ILS (jak i wszelkie radiopomoce) są idealne i zawsze pokazują idealne wartości.
A poprawność wykonania autolandu w FSie zależy m.in. od modelu samolotu, poprawności wykonania podejścia czy poprawności ustawienia AP i FMS (w tym włączenie drugiego/drugiego i trzeciego autopilota).
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11