Autor Wątek: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS  (Przeczytany 103612 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #75 dnia: Października 17, 2013, 17:35:47 »
W starszych AIM-9 chłodzenie argonowe (USAF) lub ciekły azot (US Navy), w nowszych (AIM-9X) nie pamiętam dokładnie, ale jakiś system krio-cośtam.
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Poko

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #76 dnia: Października 17, 2013, 18:37:20 »
Dokładniej tak:

AIM-9B (dla wszystkich sił) - bez chłodzenia
AIM-9D (US Navy) - azot
AIM-9E (USAF) - ogniwo Peltiera
AIM-9G (US Navy) - azot
AIM-9H  (US Navy) - azot
AIM-9J (USAF) - ogniwo Peltiera
AIM-9L (dla wszystkich sił) - argon
AIM-9M (dla wszystkich sił) - argon
AIM-9P-4/5 (USAF) - argon
AIM-9R (US Navy) - matryca (Focal Plane Array) - nie znalazłem czym chłodzona
AIM-9X (dla wszystkich sił) - matryca (FPA) chłodzona przez kriogeniczny silnik wewnątrz rakiety zwany "cryoengine".

Jeśli dobrze kojarzę przed cryoengine chemia była dostarczana z zewnątrz rakiety przez pylony. Dlatego nie można było niektórych wersji podczepiać pod wszystkie sloty.

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #77 dnia: Października 17, 2013, 19:31:00 »
Argon (USAF) był zabudowany wewnątrz, Nitro w pylonach (US Navy)
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #78 dnia: Listopada 27, 2013, 23:01:07 »
Nie koniecznie chybienia, ale faktycznie zmniejsza skuteczność. To na ile chybisz zależy od tego, jaki "będziesz miał sygnał", czyli z jaką dokładnością (dla aim 9) zidentyfikowałeś cel. Podczas uncage, jakby zatwierdzasz aim 9, że to o ten cel Ci chodzi.

Jeżeli chodzi o cel namierzony radarem, to nawet jak nie zrobisz  uncage, to aim 9 powinien trafić (co nie znaczy, że nie trzeba robić uncage - zawsze warto go robić).

Trzeba dodać, że w przypadku aim 9 w wersji x, możesz namierzyć cel bez radaru, lecący obok Ciebie, za pomocą celownika nahełmowego.
I w wersji M, czy tam L czy jak jej tam się da (testowałem i działało), tylko masz wtedy bardziej ograniczone pole widzenia sensora.
W niektórych sidewinderach chłodzenie starczało na jakieś chyba 4 godziny, ale w tych z ogniwami peltiera z oczywistych powodów można było cały czas chłodzić, w wersji X chyba też można czły czas chłodzić.
W BMS wersja X o ile dobrze pamiętam bardzo szybko się chłodzi, gdy na wersję M musisz zaczekać jakieś 8 sekund.

I tutaj pytanie, co oznacza cel zabugowany przekreślony jedną linią (AMRAAM FCR)? W manualu nie wypatrzyłem czegoś takiego. Był tylko nie przekreślony i przekreślony dwiema liniami.
No i jak wygląda kierowanie AMRAAMów na dwa cele jednocześnie połaktywnie (kiedy jeszcze nie są F pole)? Ponoć miesza się coś z TMS right, ale do czego jest ten TMS right? Nie bardzo to z manuala rozumiem.

Offline Qba

  • VFA-313
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #79 dnia: Listopada 27, 2013, 23:43:42 »
No i jak wygląda kierowanie AMRAAMów na dwa cele jednocześnie połaktywnie (kiedy jeszcze nie są F pole)? Ponoć miesza się coś z TMS right, ale do czego jest ten TMS right? Nie bardzo to z manuala rozumiem.

To nie do końca jest naprowadzanie półaktywne ale już piszę o co chodzi. W trybie radaru TWS możesz, używając TMS right, na szybko zmieniać locka między śledzonymi celami. Lokujesz cel na miękko->strzał->TMS right->strzał->TMS right->strzał...
Tym sposobem można odpalić do nawet sześciu celów "na raz", chociaż w praktyce najczęściej udaje się do dwóch-trzech. Samolot będzie naprowadzał każdą rakietę z osobna pod warunkiem, że cel będzie pozostawał w wiązce radaru.

Virtual Strike Fighter Squadron 313

"Failure to remove TrackIR prior to ejection may cause injury. If unable to remove TrackIR, a proper ejection body position (head back against the seat headrest) reduces the chance of injury from the TrackIR."

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #80 dnia: Listopada 28, 2013, 17:23:05 »
Mówiąc półaktywnie chodziło mi o moment w którym rakieta jeszcze nie wykorzystuje własnego radaru w trybie aktywnym (nie promieniuje, tylko odbiera odbicia), pisałem tak bo nie wiedziałem jak to nazwać.

Co do tego to rozumiem, że pierwszy cel zaznaczam przez TMS up, a resztę przez TMS right? Czy może jak to gdzieś mi się obiło o uszy wszystkie cele oznaczam(lockuję) przez TMS up, a potem (przy odpalaniu) przełączam między nimi przez TMS right?

A już korzystając z tego, że jest tutaj spec to mam jeszcze kilka pytań.

Co to jest missile override (znam dosyć dobrze dogfight override, ale nie wiem jak działa missile override)?
Kiedy w rzeczywistości stosuje się emergency flare jettison?
Co oznaczają symbole unk, small, med, large na SMS (po lewej stronie) dla AMRAAMa?
Co oznacza ID na stronie SMS CNTL dla AMRAAMa?
Czy ktoś może mi wyjaśnić opcje na stronie CNTL dla FCR AA?
Są w BMS dostępne kokpity na dwie osoby w MP?
Co to jest tryb low alt dla RWR?

Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #81 dnia: Listopada 28, 2013, 17:46:38 »
Odpowiem na parę pytań:

Cytuj
Co do tego to rozumiem, że pierwszy cel zaznaczam przez TMS up, a resztę przez TMS right? Czy może jak to gdzieś mi się obiło o uszy wszystkie cele oznaczam(lockuję) przez TMS up, a potem (przy odpalaniu) przełączam między nimi przez TMS right?
TMS right lockuje kolejny najbliższy cel. Jeżeli zalockujesz wrogiego leada, który leci pierwszy za pomocą TMS up, to potem TMS right lockuje następnego najbliższego w kluczu. Jeżeli zalockujesz wingmana #4, to może się okazać, że TMS right złapie Ci locka na inny flight, jeżeli jest na radarze.

Cytuj
Co to jest missile override (znam dosyć dobrze dogfight override, ale nie wiem jak działa missile override)?
Generalnie działa tak samo jak dogfight, czyli wymusza tryb rakietowy z każdego trybu normalnego (NAV/A-A/A-G). Jeżeli atakujesz sobie jakiś cel naziemny i coś złego pojawi się w powietrzu, możesz przełączyć na Missile Override i będziesz miał od razu przyrządy przygotowane do atakowania rakietami. Możesz sobie zdefiniować MFD w inny sposób niż w trybie A-A i teoretycznie skonfigurować dwa różne zestawy ustawień MFD. Łatwiej też wrócić z trybu Override do poprzednio wykonywanej czynności.

Cytuj
Kiedy w rzeczywistości stosuje się emergency flare jettison?
Masz na myśli wyrzucenie na raz wielu flar?

Cytuj
Co oznaczają symbole unk, small, med, large na SMS (po lewej stronie) dla AMRAAMa?
Najprościej (i obrazowo) mówiąc, to ustawienie definiuje czasy przełączenia Amraama w Husky, a potem w Pitbula. Jeżeli ustawisz obiekt atakowany jako large (transportowiec), to Amraam może wcześniej włączyć swój (bądź co bądź słaby) radar, bo wcześniej wykryje większy obiekt. Jeżeli atakujesz śmigłowce, to lepiej ustawić na small, wtedy Amraam będzie dłużej korzystał z radaru linkowanego z F-16. Atakując myśliwce, najlepiej ustawić med.

Cytuj
Co to jest tryb low alt dla RWR?
Z tego co pamiętam, to jest to w pewnym sensie uwrażliwienie RWR na cele, które są potencjalnie bardziej niebezpieczne na niższych wysokościach.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #82 dnia: Listopada 28, 2013, 17:55:57 »
Cytuj
Kiedy w rzeczywistości stosuje się emergency flare jettison?

Przed przymusowym Belly Landing, żeby pod wpływem tarcia nie zrobiły fajerwerków.

Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #83 dnia: Listopada 28, 2013, 18:26:07 »
I jeszcze:

Cytuj
Co oznacza ID na stronie SMS CNTL dla AMRAAMa?
Teoretycznie ustawia się tutaj ID rakiety. Numer ten powinien być taki sam, jak twój numer w flighcie (Lead #1, Element Lead #3 itd). Potrzebne jest to do data linka, ale na chwilę obecną jest to nie zaimplementowane.

Polecam Manuala dash1 - tam szczegółowo są opisane wszystkie funkcje MFD i nie tylko.

Offline Qba

  • VFA-313
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #84 dnia: Listopada 28, 2013, 18:54:37 »
Mówiąc półaktywnie chodziło mi o moment w którym rakieta jeszcze nie wykorzystuje własnego radaru w trybie aktywnym (nie promieniuje, tylko odbiera odbicia), pisałem tak bo nie wiedziałem jak to nazwać.

Bo właściwie nie ma dobrej nazwy na sposób naprowadzania AMRAAMa w pierwszej fazie lotu dlatego często nazywa się to po prostu "półaktywnie" co jest... no trochę naciągane.

Naprowadzanie półaktywne (Semi Active Radar Homing) to w uproszczeniu to co napisałeś: "nie promieniuje, tylko odbiera odbicia" - i tak działa większość rakiet A-A średniego zasięgu (np. Sparrow czy R-27R). Natomiast AMRAAM w pierwszej fazie lotu odbiera nie sygnał odbity od celu tylko dane korygujące jego toru lotu wysyłane z samolotu naprowadzającego. Tak w wielkim skrócie.

Virtual Strike Fighter Squadron 313

"Failure to remove TrackIR prior to ejection may cause injury. If unable to remove TrackIR, a proper ejection body position (head back against the seat headrest) reduces the chance of injury from the TrackIR."

Poko

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #85 dnia: Listopada 28, 2013, 19:03:40 »
TMS right lockuje kolejny najbliższy cel. Jeżeli zalockujesz wrogiego leada, który leci pierwszy za pomocą TMS up, to potem TMS right lockuje następnego najbliższego w kluczu. Jeżeli zalockujesz wingmana #4, to może się okazać, że TMS right złapie Ci locka na inny flight, jeżeli jest na radarze.

Dodam jeszcze, że w trybie TWS można nie mając w ogóle locka na żadnym celu nacisnąć raz krótko TMS prawo i radar sam zalockuje najbliższy samolot. Nie trzeba nawet zaczynać od TMS up, a kursor FCR może być gdzie bądź. To jest cały czas ten sam "miękki" lock - różni się tylko sposób wyboru celu (ręczny lub automatyczny). Poza tym warto pamiętać, by strzelając do kilku celów na raz nie przełączyć się w tryb STT, bo stracimy prowadzenie rakiet, które nie przeszły jeszcze w "pitbulla". I tak już podświetlając kilka slammerów bardzo łatwo zerwać naszego locka.

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #86 dnia: Listopada 28, 2013, 20:36:30 »
Co do tego to rozumiem, że pierwszy cel zaznaczam przez TMS up, a resztę przez TMS right? Czy może jak to gdzieś mi się obiło o uszy wszystkie cele oznaczam(lockuję) przez TMS up, a potem (przy odpalaniu) przełączam między nimi przez TMS right?

Zwróć tylko uwagę, że dotyczy to trybu TWS radaru (wspomniał o tym wyżej Qba, ale mogło umknąć uwadze). W RWS to nie zadziała. Z RWS do TWS przełączasz się wciskając i przytrzymując TMS right.


Cytuj
Są w BMS dostępne kokpity na dwie osoby w MP?

Oficjalnie nie. Był kiedyś taki programik/dodatek, który miał umożliwiać loty w dwie osoby na wersji D online (chyba to było pod OpenFalcona), ale jakoś nie przebił się do masowego użytku i słuch o nim zaginął. Miałem go gdzieś kiedyś, ale okazji do przetestowania jakoś nie było :)
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #87 dnia: Listopada 30, 2013, 20:54:59 »
Jest jakaś opcja aby zastosować HTS + HARM (bo sam HTS bez rakiet tutaj nic nie da) do wyznaczania celów dla mavericków?
Chodzi mi o to, aby namierzyć cel na HTS tak aby głowica mavericka ustawiła się na tym celu.

Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #88 dnia: Grudnia 01, 2013, 12:26:40 »
Spotkał sie ktoś z problemem "zalockowania" HARMem wrogiego radaru ? Mogę zalockować powiedzmy do trzech razy, tzn. mam na HADzie SA3 i SA2 obok siebie. Lockuje na SA3 ale po chwili zmieniam lock na SA2, coś mi się odmienia i lokuję z powrotem na SA3 no i już nie mogę. Coś się zmieniło przy którymś z updatów BMS ?

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #89 dnia: Grudnia 01, 2013, 16:48:47 »
Kilka dni temu leciałem SEADa i nie miałem z tym problemu. Były obok siebie kilka S i SA-2. Próbowałem się lokować na SAMie, ale nie mogłem trafić. W końcu się udało. Nic się nie blokowało. Nie było problemów. Latam na 7 paczu.