Poniżej znajduje się wstępna lista uczestników defilady, wraz z przydzielonymi im maszynami:
- [105}-Adso - Mi-2D, Nb. 5245 (UH-1H);
- [7weds]JacD - Mi-17-1W, Nb. 6111;
- [105}-Rahon - Mi-24W, Nb. 737;
- 1PL-Timm-1Esk - PZL-130 TC II, Nb. 42 (P-51D);
- 73rd-Gru - A-10C, Nb. 66;
- 73rd-Hades - A-10C, Nb. 70;
- 73rd-Waxman - A-10C, Nb. 69;
- 1PL-Sherman-2Esk - MiG-19PM, Nb. 917;
- Barthek - MiG-21Bis, Nb. 8905;
- Zdigo - MiG-21MF, Nb. 7812;
- Azradiel - MiG-29 Typ 9.12A, Nb. 40;
- Niema_Lipy - MiG-29 Typ 9.12A, Nb. 56.
Na zgłoszenia czekam jeszcze do 6. listopada włącznie. Wtedy ostatecznie zamknę listę.
Polecimy w poniedziałek, 10.XI. Z uwagi na różnicę w prędkościach podzielimy się na trzy grupy:
- Grupa "A" obejmować będzie pilotów śmigłowcowych;
- Grupa "B" to piloci samolotów poddźwiękowych A-10C i P-51D;
- Grupa "C" składać się będzie z pilotów suszarek naddźwiękowych.
Do komunikacji wykorzystamy polskojęzyczne kanały TeamSpeak RoF:
Adres: ts3.riseofflight.net:7777
Hasło: Password: 1917
Zbiórka na TS o godzinie 20:00. Dla uniknięcia chaosu rozejdziemy się po następujących kanałach:
- Grupa "A" na kanale "Main Polish";
- Grupa "B" na kanale "Channel #1";
- Grupa "C" na kanale "Channel #2".
Dla wzajemnej koordynacji w każdej grupie wyznaczony zostanie Flight Leader, który będzie dysponował możliwością whisperowania na wszystkie trzy kanały. Dla uniknięcia zbędnych komplikacji podarujemy sobie nakładki w rodzaju T.A.R.S.a, czy Ariesa, jednak musimy sobie ustalić i ściśle przestrzegać procedurę startów i lądowań, żeby się wzajemnie nie pozabijać na pasie
Startować będziemy z lotniska Waziani, a rolę Warszawy odegra Tbilisi. Procedura startowa powinna przebiegać następująco:
- Grupa "A" kołuje na pas.
- Po zakołowaniu Flight Leader A przekazuje pozostałym grupom informację o zwolnieniu drogi kołowania.
- Grupa "B" kołuje do pasa (ale na niego nie wjeżdża).
- Po zatrzymaniu się grupy "B" przed pasem Flight Leader B informuje o tym pozostałe grupy.
- Grupa "A" startuje.
- Po starcie całej grupy Flight Leader A informuje pozostałych o zwolnieniu pasa.
- Grupa "B" wjeżdża na pas.
- Po zajęciu pasa przez grupę Flight Leader B informuje grupy "A" i "C" o zwolnieniu drogi kołowania.
- Grupa "C" kołuje do pasa (ale na niego nie wjeżdża).
- Po zatrzymaniu się grupy "C" przed pasem Flight Leader C informuje o tym pozostałe grupy.
- Grupa "B" startuje.
- Po starcie całej grupy Flight Leader B informuje pozostałych o zwolnieniu pasa.
- Grupa "C" wjeżdża na pas.
- Grupa "C" startuje.
- Flight Leader C zawiadamia wszystkich o starcie swojej grupy.
Starty i lądowania odbywać się będą z pasa 14, to jest w kierunku południowo-wschodnim. Flight Leaderzy w imieniu swoich grup będą mogli prowadzić korespondencję z wieżą poprzez standardowy interfejs radia w DCSie. Częstotliwość wieży w Waziani to 140,000 MHz AM. Dla ułatwienia dam opcję "easy communication". Prowadzenie takiej korespondencji nie będzie jednak wymagane, w przeciwieństwie do opisanej powyżej korespondencji poprzez whisper TSa.
Tak wyglądać będą trasy:

Po starcie grupy "B" i "C" lecą do Strefy oczekiwania, gdzie zajmą następujące pułapy:
- Grupa "B": 200 - 250m (660 - 820ft) AGL;
- Grupa "C": 300 - 350m AGL.
Tymczasem grupa "A" poleci prosto do oznaczonej na mapie Strefy pokazu, utrzymując wysokość 80 - 100m (260 - 330ft) AGL. Strefa ta to odcinek drogi w Tbilisi. Jej początek i koniec wyznaczają skrzyżowania oznaczone na mapie białym kolorem.
Takie rozdzielenie formacji wymuszone jest różnicami prędkości. W szczególności chodzi tu o różnicę między grupą śmigłowców, a pozostałymi. Gdybyśmy mieli polecieć wszyscy razem, to MiGi pospadałyby próbując utrzymać się za śmiglakami prowadzonymi przez UH-1.
Dolatując do początku Strefy pokazu, Flight Leader A przekaże pozostałym grupom komunikat, aby dołączyły. W tym momencie grupy "B" i "C", przebywające w Strefie oczekiwania, muszą skierować się do Strefy pokazu, schodząc równocześnie na zadany pułap pokazu (80 - 100m AGL).
Poniżej zamieszczam jeszcze niezabazgraną mapkę Strefy pokazu:

Po przelocie przez strefę, grupy odchodzą w lewo do lotniska Waziani. Lądowania odbywać się będą wg. następującej procedury:
- Grupy dolatują do Strefy lądowania, na północny zachód od lotniska (nieoznaczona na mapie, znajduje się między Waziani, Lolo i Gamardżwebą), zajmując pułapy:
- Grupa "A": 80 - 100m (260 - 330ft) AGL;
- Grupa "B": Grupa "B": 200 - 250m (660 - 820ft) AGL;
- Grupa "C": 300 - 350m AGL.
- Samoloty grupy "C" lądują pojedynczo, według kolejności w formacji.
- Po wylądowaniu ostatniego z grupy Flight Leader C przekazuje pozostałym grupom informację o zwolnieniu pasa.
- Samoloty grupy "B" lądują pojedynczo, lub w szyku* według kolejności w formacji.
- Po wylądowaniu ostatniego z grupy Flight Leader B przekazuje pozostałym grupom informację o zwolnieniu pasa.
- Śmigłowce grupy "A" lądują pojedynczo, lub w szyku*, według kolejności w formacji.
Kiedy już wszyscy znajdziemy się bezpiecznie na ziemi, wskoczymy na jeden kanał TSa i wspólnie wykołujemy ponownie na pas, gdzie ustawimy się do pamiątkowego zdjęcia

To by było na tyle, jeśli chodzi o "program obowiązkowy". Wiem, że z opisu może się to wydawać skomplikowane, ale takie nie jest. Główny ciężar "operacji" spoczywać będzie na barkach Flight Leaderów, a tymi zostaną raczej osoby, które będą w stanie go udźwignąć. Pozostali uczestnicy będą musieli po prostu wystartować, utrzymać się w formacji, wylądować i tyle.
Po zrobieniu pamiątkowej słitfoci możemy zorganizować mały airshow, jeśli znajdą się osoby/drużyny chętne do wykonania jakichś pokazów.
Na koniec podam jeszcze linki do modów, które będą używane podczas defilady:
[/list][/list][/list]
https://onedrive.live.com/redir?resid=1B3A9E5A3FEDC1DD!445&authkey=!AIG8CYsqAJeEdug&ithint=file%2czipOdnośnie MiGa-19, to nie ma obowiązku instalowania go, jednak tym, którzy tego nie zrobią, będzie "zastępczo" wyświetlał się model Su-27. Co do malowań, to wymagane jest posiadanie skinów przynajmniej dla tej maszyny, którą będzie się leciało. Bez tego no go.
Na razie tyle ode mnie. W piątek, 7. listopada podam ostateczną listę uczestników.
_______________________________________
* Decyzja w tej sprawie należeć będzie do Flight Leaderów.