Autor Wątek: IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad by 777!  (Przeczytany 104118 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mmaruda

  • Gość
Odp: IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad by 777!
« Odpowiedź #240 dnia: Sierpnia 09, 2013, 16:54:08 »
Z tego co czytałem tu i ówdzie, to wszelkie testy Mieczysławów z tego okresu wykonane przez Sowieckich pilotów jasno podają, że ruski złom nie nadawał się do walki z niemieckimi myśliwcami. Tak czy siak czas pokaże. To co napisał Requiem sugeruje, że nie będziemy mieć do czynienia z tytułem propagandowym. Miejmy nadzieję, że pójdzie to w tym kierunku i będzie oddana też zawodność maszyn, nawet jako opcja.

Jeszcze kilka ciekawostek, które po nocy wyczytałem na temat DM:
+ pilot i jego spadochron mają być obiektami fizycznymi, co oznacza, że wlecenie w delikwenta na parasolu może zakończyć się dla nas tragicznie
+ symulowane będą eksplozje amunicji w zasobnikach skrzydłowych (nie jestem pewien czy tak to się nazywa, ale chyba wiadomo o co chodzi)
+ kawałki eksplodujących maszyn mogą uszkodzić nam samolot, starwarsowe przeloty prze kulę ognia nie są zalecane
+ mają być uszkodzenia w kokpicie (w sumie nic nowego)
+ podmuchy po wybuchach też mogą uszkodzić nam maszynę, mam nadzieję, że to lepiej wypadnie niż "efekt dmuchawca" w starym Iłku

- nic nie wiadomo na temat uszkodzeń hydrauliki
- nic nie wiadomo na temat uszkodzeń silnika przy złym zarządzaniu, ma być ponoć podobnie jak w RoFi, ale tam w sumie nie udało mi się zarżnąć napędu inaczej niż go przekręcając np przy nurkowaniu, z drugiej strony nie starałem się nigdy, może ktoś z większym doświadczeniem coś rozjaśni...

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad by 777!
« Odpowiedź #241 dnia: Sierpnia 09, 2013, 18:05:06 »
- nic nie wiadomo na temat uszkodzeń hydrauliki

Może w końcu doczekam wypadającego podwozia po przestrzeleniu przewodów zasilających. W WT jest symulowane uszkodzenie podwozia ale tylko w sposób taki, że nie jest mozliwe jego wypuszczenie jeżli dobrze pamiętam.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

mmaruda

  • Gość
Odp: IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad by 777!
« Odpowiedź #242 dnia: Sierpnia 09, 2013, 20:50:13 »
Do Iłka był świetny mod na to podwozie, bardzo bym chciał, żeby się to w BoS znalazło. Dziś postaram się pospamować nieco ich forum z requestami, może uda się jakieś dalsze info wyciągnąć.

Odp: IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad by 777!
« Odpowiedź #243 dnia: Sierpnia 10, 2013, 13:17:27 »
Nie tylko mod, w 4.12 Daidalosi też to dodali, nawet można sobie "wymajtać" podwozie, żeby siłą inercji zatrzasnęło się w zamkach.

Ale do rzeczy.

Ad2. No to te dane na pewno pozwolą być już naprawdę uber. Teraz wiemy czemu LaGG uciekał przed Bf-109F-4 w nurku :P.

Czytałem niedawno, tylko pamięć zawodzie gdzie, wrażenia gościa, który miał okazję latać Friedrichem i Trumną.
Tak z kapelusza to, według niego: ŁaGG szybko traci energię, jest mało zwrotny i ociężały, wyraźnie brakuje mu mocy. Np. w przeciwieństwie do F-4, musiał nieźle się rozpędzić by zrobić pętlę, w przeciwny wypadku samolot przepadał na jej szczycie. Przyspieszenie i prędkość nurkowania są bez porównania i generalnie Bf vs. ŁaGG to "joy to fly".

Czyli jest źle, to znaczy jest dobrze, bo tak jak powinno być. Martwi mnie tylko rosyjska społeczność. Jeżeli to prawda co ten gość opisał, to na rosyjskojęzycznych forach wybuchnie rewolucja, a studio zostanie ogłoszone zdrajcami narodu (vide: casus Company of Heros 2). Mogą wtedy, pod naciskiem Rosjan, być zmuszeni opracować bardziej "przyjazny" FM dla ŁaGG-a już w pierwszym paczu.


Odp: IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad by 777!
« Odpowiedź #244 dnia: Sierpnia 10, 2013, 14:49:41 »
Z drugiej strony, tym większy szacun dla gościa, który stoczył na trumnie z pewnym znanym i opisywanym już na The Forum niemieckim kierowcą  nierozstrzygnięty pojedynek powietrzny, zakończony brakiem paliwa. Niemiec później sam z najwyższym uznaniem ocenił to zdarzenie jako mistrzowski pokaz opanowania pilotażu przez Rosjanina a samo spotkanie przeszło do annałów walk powietrznych frontu wschodniego.
Zdecydowani większe robi to wrażenie, niż zestrzeliwanie przez Niemców kolejnych dziesiątek Jak-ów zdolnych tylko do kręcenia się jak mucha nad kompostem.
-Mamo dlaczego ci ludzie klęczą?
Bo to synku E24 jedzie.
-A ten za nim, to ma awarię?
Nie synku, to diesel.

Odp: IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad by 777!
« Odpowiedź #245 dnia: Sierpnia 10, 2013, 14:55:37 »
Cytuj
Z drugiej strony, tym większy szacun dla gościa, który stoczył na trumnie z pewnym znanym i opisywanym już na The Forum niemieckim kierowcą  nierozstrzygnięty pojedynek powietrzny, zakończony brakiem paliwa.
Kto z kim?
Bo mnie ciekawość zje i gdzie można o tym przeczytać?
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad by 777!
« Odpowiedź #246 dnia: Sierpnia 10, 2013, 15:00:19 »
Gerhard Barkhorn.
"Mysliwskie Asy Luftwaffe" Mike Spick wyd. Bellona 2004
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad by 777!
« Odpowiedź #247 dnia: Sierpnia 10, 2013, 15:10:44 »
Thx muszę nabyć tą pozycję, mam nadzieję że walka jest tam dobrze opisana.
Warto jeszcze wspomnieć tego drugiego na szybko w wiki znalazłem adwersarza tego
pojedynku był nim  Aleksiej Aleljuchin.
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad by 777!
« Odpowiedź #248 dnia: Sierpnia 10, 2013, 16:36:58 »
Swoją drogą, nie byle kto. Ponoć po owej walce Aleljuchin  nie był w stanie sam wyjść z kabiny. Z resztą cały 9 GIAP to nieprzeciętni piloci WWS, jedyna w kraju jednostka tworzona jako elitarna.
Z tym ponoć problem jest taki, że od jesieni 1942 9 GIAP miał na wyposażeniu Jaki-1, zachowując tylko kilka ŁaGGów, np 10 listopada, po przezbrojeniu, było ich 5 (4+1)

Odnośnie info o pętli w ŁaGGu w BoS - owe 450 km/h zgadzają się z zaleceniami manuala do ŁaGGa z M-105P i M-105PF, wydanej w 1943, strona 25-26.

PS
Z drugiej strony ŁaGG serii od bodajże 29 do ostatniej, 66. to ewidentnie inne maszyny niż samoloty wczesnych serii - odchudzone (także o paliwo - stad też czas owego pojedynku jest także nieco kontrowersyjny, ŁaGG zabierał zaledwie 340 L paliwa i miał zasięg 610-650 km), z M-105PF itp.
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Odp: IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad by 777!
« Odpowiedź #249 dnia: Sierpnia 10, 2013, 18:28:29 »
W sumie ciekawe, dlaczego jako pierwszy samolot rosyjski wybrali łagga? Mieli gotowy model, czy może po zweryfikowaniu jakichś tam archiwów okazało się, że inne to jeszcze gorsze trumny?

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad by 777!
« Odpowiedź #250 dnia: Sierpnia 10, 2013, 19:00:45 »
Jak to dlaczego? Łagg najbardziej pasuje osiągami i FM do szmatolotów z RoFa. Nie musieli za dużo w kodzie gry grzebać :P
A na serio to był to chyba drugi najlepszy sowiecki fighter (biorąc pod uwagę ilość) w owym czasie, seria 35 nosiła już znamiona samolotu a nie kowadła, a seria 66 była jak na front wschodnia przyzwoita.
Najlepsze co jest w łaggu to jego uzbrojenie, 3 szybkostrzelne km plus 20mm szwaka to nie w kij dmuchał. Nawet friedrich z szacunkiem musiał o tym mysleć.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad by 777!
« Odpowiedź #251 dnia: Sierpnia 10, 2013, 20:13:11 »
To co napisał Requiem sugeruje, że nie będziemy mieć do czynienia z tytułem propagandowym.

mmaruda - chciałbym w to wierzyć, ale nie uwierzę do momentu, aż ktoś z forum powie/napisze że jest inaczej.
Dlaczego nie wierzę w jakiekolwiek radzieckie/rosyjskie zapewnienia odnośnie jakiegokolwiek symulatora z II wś ?
Bo znam ruskich od tej strony. Jak to ktoś powiedział, że rosjanie i niemcy to fantstyczni ludzie, do momentu kiedy nie założą mundurów.
Od siebie dodam, że w przypadku ruskich dotyczy to jakiejkolwiek dyskusji n/t II wś, czyli ichniej wielkiej ojczyźnianej.
Spotykaliśmy sięz tym od samego początku iła. Czy wiesz, zę dla większości z nich wojna rozpoczeła się 2 czerwca 1941 r. ?? Rozmawiałem z oryginalnym ruskim, latajacym w  wybitnie wrednym dywizjonie =KAG=. Fajny i miły człowiek, ale na argument, ze w FW jest "automat" sterujacy wszystkim po prostu odpowiedział, że ich piloci (czyli rosjanie) manualnie radzili sobie doskonale i lepiej im to wychodziło niż automat. No po prostu witki nam opadły na ts'ie ...
Popytaj się ludzi z forum (chociaż niewielu ich zostało), którzy próbowali wytłumaczyć dlaczego nie wszystkie samoloty w 1944 i 45 roku to nie Jak-3 i Ła-7. Ze I-16 z dwoma Shvakami to egzemplarze liczone w liczbach pojedyńczych a nie w setkach.
Dlatego uśmiecham się dyskretnie jak słyszę o tajnych radzieckich archiwach, gdzie były przechowywane super tajne dane nt radzieckiej myśli technicznej.
Co w nich może być ? Że pleksi była żółta, że klej był do dupy ? Że samoloty nie miały kompasów ?? Mam książkę ze wspomnieniami pilota ił-2 - największy problem stanowiła nawigacja do celu i powrót do bazy  :roll: :evil:
Nie wierzę i nie uwierzę w nic co piszą rosjanie nt gry z czasów II wś. Do momentu kiedy sam się nie przekonam lub nie przekonają mnie ludzie , któych opini ufam ;)

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad by 777!
« Odpowiedź #252 dnia: Sierpnia 10, 2013, 20:18:57 »
Wszytko prawda ale ŁaGGi AD 1942/43 były uzbrojone nieco lżej, jeden BS i jeden SzWAK.
Dodatkowo wybór tej maszyny w grze noszącej tytuł BoS, w której kampanię historyczna będziemy rozgrywać od operacji Uran jest trochę nieporozumieniem. ŁaGG-3 w jednostkach 8 AP 10 listopada 1942 r znajdował się w trzech zidentyfikowanych pułkach, w zawrotnej liczbie 10 sprawnych i 10 niesprawnych maszyn... Ła-5 było już w 8 AP więcej, o Jakach 1 nie wspominając (Jak-7 występował w 8 AP podobnie jak ŁaGG w niewielkich ilościach).

EDIT

Kiedyś na forum linkowałem pewna książkę, napisana dla pilotów samolotów z M-105PF, której tytuł jest tak wymowny, że nie potrzeba chyba tego komentować... Lektura np. rozdziału pierwszego też daje do myślenia. Będzie się to zgadzało z tym co zaoferuje gra, będzie super, nie będzie, cóż, kolejny Be sure...
http://www.airpages.ru/dc/doc100.shtml

Fragment:
Cytuj
Лётчики утверждали, что виноват в этом самолёт, и вот якобы почему:
1) серийные самолёты Як не имеют тех данных, которые им приписываются, потому что, в противном случае, все лётчики при желании могли бы получить их на своём самолете;
2) серийные самолёты, поступающие с завода, имеют уже неодинаковые данные, так что нельзя говорить о лётных данных самолёта Як вообще, — нужно говорить о лётных данных каждого конкретного самолёта;
3) самолёты Як имеют свойство очень быстро ухудшать свои лётные данные в эксплоатации;
4) получить высокие лётные данные на самолёте Як очень трудно и даже невозможно
Pakuję się właśnie więc przegoogluje tylko na English, wybaczcie:
Cytuj
The pilots claimed that the blame for this plane, and that's supposedly why:
1) serial Yak does not have the data that are assigned to them, because, otherwise, if you want all the pilots could get them on the plane;
2) production aircraft coming from the plant, have been uneven data, so we can not speak about the flight data of the Yak at all - you need to talk about the flight data of each individual aircraft;
3) Yak tend to degrade very quickly in their flight data exploitation;
4) get a high flight data on the Yak is very difficult, if not impossible
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Odp: IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad by 777!
« Odpowiedź #253 dnia: Sierpnia 16, 2013, 15:20:23 »
Zapis video z pierwszego oficjalnego streama - po rosyjsku, ale dostępne są napisy w języku angielskim.
http://www.youtube.com/watch?v=2SVjClyeXMY&feature=player_embedded

Odp: IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad by 777!
« Odpowiedź #254 dnia: Sierpnia 21, 2013, 08:14:11 »