Autor Wątek: Okulary VR/Gogle VR, akcesoria. Informacje o rynku.  (Przeczytany 112658 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #360 dnia: Listopada 20, 2018, 12:10:05 »
Tak, tylko to bez latarni. Dolicz jeszcze 500$. Mimo wszystko cena nie taka zła jak na to co osiągnęli.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #361 dnia: Listopada 20, 2018, 13:58:24 »
Porównaj to jeszcze do ceny kompa który to uciągnie i okaże się że $3200 to grosze.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #362 dnia: Listopada 20, 2018, 14:15:34 »
Porównaj to jeszcze do ceny kompa który to uciągnie...

Są takie?
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #363 dnia: Listopada 20, 2018, 15:05:46 »
Coś tam na stronie piszą o min. wymaganiach, ale to raczej pod warcaby albo pasjansa :).

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #364 dnia: Listopada 20, 2018, 15:06:53 »
Porównaj to jeszcze do ceny kompa który to uciągnie i okaże się że $3200 to grosze.

Są takie?

Ale te gogle przecież obsługują śledzenie oczu, co ma pozwolić na dynamic foveated rendering. Na tym polega właśnie fenomen tych gogli. Święty graal VR właśnie pojawił się w sprzedaży :-)
Dopracowany foveated rendering pozwoli na drastyczne obniżenie zapotrzebowania na GPU, ponieważ w dużej rozdzielczości będzie renderowało się tylko to, na co aktualnie patrzysz.
Nie wiadomo, na jakim poziomie aktualnie jest oprogramowanie tych gogli. Inni producenci niestety jak na razie pokazali, że łatwiej wyprodukować gogle, niż sprawne sterowniki.

ps.
Na ebay można teraz wyrwać używane samsungi odyssey za mniej niż 500zł, bez kontrolerów.
« Ostatnia zmiana: Listopada 20, 2018, 15:16:55 wysłana przez gcze »

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #365 dnia: Listopada 20, 2018, 15:36:18 »
Najbardziej nie obawiałbym się ceny (chociaż jest bardzo wysoka), raczej po pierwsze wymagań (ale tutaj być może śledzenie ruchu oczu rzeczywiście zmieni postać rzeczy), a po drugie softu. Ze względu na swoją cenę ten sprzęt nie rozpowszechni się tak jak Oculus, Samsung Odysey albo Pimax. Ci "casualowi" producenci będą zmuszeni trzymać rękę na pulsie jeśli chodzi o aktualizację softu, zapewnienie sprawnego działania we wszystkich większych tytułach, rozsądne wymagania w miarę możliwości itd. Czy producenci StarVR też będą działać w ten sposób biorąc pod uwagę, że zastosowanie tego sprzętu w grach nie będzie priorytetem?

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #366 dnia: Listopada 20, 2018, 16:07:13 »
Ja najbardziej obawiałbym się o soft i jakość tego śledzenia. Już z upłynnieniem ruchów głowy producenci mają problemy, a gałka oczna jest "trochę" szybsza. Foveated rendering to ciężkie zagadnienie. Zauważcie, że jakoś nawet statycznego nikt nie używa, a przecież byłby możliwy. Sweet spot nigdy nie obejmuje całości gogli, po co więc renderować w dobrej jakości to co jest rozmazaną plamą na krawędziach.
To podbijanie rozdzielczości i FOV, bez śledzenia gałki ocznej z dynamicznym renderingiem, to od początku była ślepa uliczka i każdy o tym wiedział.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #367 dnia: Listopada 20, 2018, 16:39:09 »
Samsung Odyssey za mniej niż 500zł??? Poproszę o link  :P
F-16C Block50 driver...

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #368 dnia: Listopada 20, 2018, 16:58:21 »
Niestety dzisiaj, już wszystkie poszły w świat:
https://www.ebay.pl/itm/Samsung-Hmd-Odyssey-Windows-Mixed-Reality-Headset-XE800ZAA-Headset-Only-/123486278160
Ja jeszcze się załapałem, wyszło 700zł razem z cłem i wysyłką. Sprzedawca ma dobre opinie, więc zaryzykowałem.
W sklepie samsunga sam headset w USA kosztuje tylko 299$, niestety oczywiście nie ma wysyłki do Polski.
https://www.samsung.com/us/computing/hmd/windows-mixed-reality/xe800zaa-hc1us-xe800zaa-hc1us/
Człowieka krew zalewa, gdy widzi te ceny, a my płacimy grubą kasę za każdy badziew  :cry:


Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #369 dnia: Listopada 21, 2018, 01:21:00 »
Ceny w amerykańskich sklepach nie mają wliczonego VATu więc nie ma co ich porównywać z europejskimi.

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #370 dnia: Listopada 21, 2018, 14:33:32 »
To oczywiste, ale kiedy widziałeś w Polsce przecenę na sprzęt na poziomie 50%?
Pomijając super oferty w stylu, jednego dnia drożeje, żeby kolejnego była przecena.
https://www.samsung.com/us/computing/hmd/windows-mixed-reality/xe800zaa-hc1us-xe800zaa-hc1us/
To wymiatanie magazynu przed Odyssey +, ale u nas pewnie zeszliby z ceny 10% i niech Kowalski się cieszy.
To zupełnie inny rynek.
Ciekawa sprawa z tymi goglami używanymi na ebay, jeden user sprzedał 17 sztuk gogli, a w tym czasie zupełnie inny sprzedaje 20 kompletów kontrolerów.
Obie aukcje w podobnym stylu, chyba ktoś stwierdził, że łatwiej uda się sprzedać oddzielnie, niż razem.


Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #372 dnia: Listopada 21, 2018, 17:55:13 »
Plus ma zmienione mocowanie i ponoć słabo przylega do twarzy, bokami dostaje się światło, ale to pewnie zależy od wielkości głowy. Brak SDE jest kuszący.

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #373 dnia: Listopada 21, 2018, 19:42:26 »
A jak z asw w Samsungach? Przy DCS to kluczowe.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #374 dnia: Listopada 21, 2018, 20:16:03 »
Wiem, że można używać tego że Steam, ale jak ktoś ma wersję stand alone?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2