Autor Wątek: Okulary VR/Gogle VR, akcesoria. Informacje o rynku.  (Przeczytany 113041 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #405 dnia: Grudnia 07, 2018, 12:17:07 »
No ciekawe. Trzeba by samemu to sprawdzić ;)
F-16C Block50 driver...

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #406 dnia: Grudnia 07, 2018, 16:29:07 »
S+ chwalą sobie na ED-kowym forum. Trzeba wszystko odpowiednio ustawić.

Bez +, ale w + wiele zmian jest na minus, a niektóre zupełnie kuriozalne, jak np. zmiana mocowania na dużo gorsze, chociaż i w zwykłych to nie ideał. Zwykłe mają dodatkową sprężynę która lekko dociska gogle do twarzy, w plusach z niej zrezygnowali, dodatkowo poszerzając gogle, co powoduje wpadanie światła bokami. Jedyny powód jaki mi przychodzi do głowy to oszczędność, bo na pewno nie wygoda. Ja mam ekstremalnie wielki łeb, a zwykłe pasują bardzo dobrze.
Już częściowo z problemami się uporałem, włączając to eksperymentalne ASW Microsoftu, ale dalej do płynności Oculusa to nie ma startu.

Prawdziwe plusy Odysseya i nie ukrywam spore to wyświetlacze. Bardzo dobra jasność, kontrast i rozdzielczość, jeśli już coś uda się zmusić do działania, to wygląda naprawdę fajnie w tych goglach.

Sęk w tym, że nie wszyscy. Niektórzy dalej wracają do CV1... Ergonomia, sweetspot, zacięcia  to najczestsze skargi. Anti SDE podobno spoko, ale bez Wow.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

I zupełnie mnie to nie dziwi, płynność i ergonomia bez porównania do Oculusa. Sam się nie zdziwię, jeśli jednak w przyszłości kupię CV1. Ja osobiście mam porównanie tylko do DK2 i jego płynność działania (stery te same co CV1)  jest idealna, niestety szybko przekonałem się, że nie jest to standard w świecie VR ;-)
Dziwi mnie ten beznadziejny marketing Oculusa, jego plusy znają właściwie tylko uparci pasjonaci, a i to nie wszyscy. Nawet w testach nikt nie wspomina o tej miażdżącej przewadze Oculusa nad konkurencją.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #407 dnia: Grudnia 07, 2018, 17:08:47 »
W DK2 masz niższą rozdzielczość, więc wiadomo, że będzie lepsza płynność.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 07, 2018, 19:09:47 wysłana przez KosiMazaki »
F-16C Block50 driver...

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #408 dnia: Grudnia 07, 2018, 18:17:11 »
Najgorsze że DCS jest tak źle zoptymalizowany pod VR. Gogle z lepsza rozdziałką wymagają kompów z NASA i 20 RTX 2080ti połączonych szeregowo a i tak przycina ;) jak przejdą na Vulkan to takie S+ dostanie kolejny ważny atut.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #409 dnia: Grudnia 07, 2018, 18:37:23 »
W DK2 masz niższą rozdzielczość wiec wiadomo, że będzie lepsza płynność.
Nie, sprawdzam na podobnej renderowanej rozdziałce. W niektóre gry zupełnie nie da się grać, tak tną. Przykładowo DK2 działa płynnie z pd 2, a Samsung zdycha na pd 1, tak duża jest różnica.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #410 dnia: Grudnia 07, 2018, 22:49:51 »
Dokładnie coś takiego dzieje się u mnie w DCS:
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=225981

Zastanawiam się czy to czasem nie przez to, że mam równolegle zainstalowane stery do Oculusa, może WMR jakoś się z nimi gryzie (bez nich nie będzie działał revive i Oculus Home).
ASW jak się okazało działa bardzo wybiórczo, w Elite Dangerous i Ił2 jest super, niestety w większości gier (między innymi DCS pomijają problemy z IPD) z włączonym jest dużo gorzej niż z wyłączonym.
Przykładowo, gdy jest wyłączone gra czasami lekko szarpnie, na włączonym jest permanentne kratkowanie, w dodatku z dodatkowym dużym lagiem. Pewnie dlatego ASW nie jest domyślnie włączone i ma status eksperymentalny.


Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #412 dnia: Stycznia 03, 2019, 18:44:19 »
Niestety większość Samsungów ma dziwaczny problem w DCSie, obraz renderowany jest na różnej wysokości dla każdego oka i  nie da się tak latać.
Dzisiaj pojawiło się światełko w tunelu :
https://steamcommunity.com/app/719950/discussions/0/1742229167208813376/#c1742229167228511016

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #413 dnia: Stycznia 03, 2019, 20:37:43 »
Zgadza się ;) Najważniejsze, że już pracują nad rozwiązaniem tego problemu.
F-16C Block50 driver...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #414 dnia: Stycznia 22, 2019, 22:18:26 »
Nie wiem czy nie LOL ;D

https://www.youtube.com/watch?time_continue=20&v=vGCJI611VJ0

Będzie można poczuć grę, dosłownie. Aż boję się co Qrdl będzie chciał wywąchać.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #415 dnia: Stycznia 23, 2019, 09:24:29 »
Nie przyjmie się z prostej przyczyny - nie ma jak browara siorbnąć.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #416 dnia: Lutego 01, 2019, 17:27:44 »
Jest ogromny postęp w pracach nad problemem gogli WMR Samsunga, pojawiło się narzędzie do kalibracji symetrii obrazu:

https://forums.eagle.ru/showthread.php?p=3782971#post3782971
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2019, 19:51:52 wysłana przez KosiMazaki »
F-16C Block50 driver...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #417 dnia: Marca 03, 2019, 19:52:37 »
A czy ktoś może ma naoczne porównanie (np. w DCS) Oculusa DK2 i

Pimax 5+
https://pimaxvr.com/products/pimax-5k-series?variant=19912548122683
lub Samsung Odyssey +
https://www.samsung.com/us/computing/hmd/windows-mixed-reality/hmd-odyssey-windows-mixed-reality-headset-xe800zba-hc1us/

O Pimax czytałem dobre rzeczy, chociaż cena to kosmos, a do tego trzeba dokupić jeszcze zestaw, no i olbrzymie problemy z dostępnością w EU (jak i Odyssey +).
Samsung za to niby fajny, ekran ludzie chwalą jak i kolory ale ponoć niewygodny strasznie.
Trochę mnie Some1 zaraził ;) ale to na Oculus DK2, ale rozdzielczość wolałbym lepszą. Potem wraca człowiek do domu, siada przed monitorem i.... jaki on malutki ;).
Kiedyś jeszcze bawiłem się z HTC ale mnie nie porwał absolutnie, no i na łbie miałem kiedyś Oculusa DK1, ale ten to mnie tylko zniechęcił.

Tu ciekawe porównanie:
https://www.youtube.com/watch?v=fx_Mkd_SY98
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #418 dnia: Marca 03, 2019, 23:45:02 »
A dlaczego nie zainteresujesz sie Oculusem CV1? Sprzęt godny polecenia, nie wymaga sprzętu z NASA, a daje bardzo fajny obrazek.
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #419 dnia: Marca 04, 2019, 10:11:47 »
Tak dla ustalenia uwagi, bawiłeś się CV1, Oculusa DK2 na głowie nigdy nie miałem :)
Jeśli szukasz czegoś o lepszej rozdzielczości, to do wyboru zostają praktycznie tylko Vive Pro, Odyssey+ i Pimax. Każde z innym zestawem problemów.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"