Autor Wątek: Doczytywanie się tekstur ziemi (blurry textures)  (Przeczytany 3599 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Doczytywanie się tekstur ziemi (blurry textures)
« dnia: Kwietnia 21, 2014, 11:40:13 »
Czy nie macie wrażenia, że z czasem FSX cierpi na jakości tekstur gleby? Tzn. może zbyt duża liczba dodatków itp. powoduje, że np. dłużej wyostrzają się tekstury? Już kiedyś tak miałem, było to zdaje się po instalacji fotoscenerii od Megascenry 2.0 (ale nie dawałem tego zaaplikowanego edytora cfg na końcu). Wygląda to tak, że ogólnie tekstury są ok, ale trafia się jeden placek co jakiś czas, który się doczytuje dopiero jak się nad nim przeleci i jeszcze najlepiej poczeka - co ciekawe, te wokół bardzo często są okej.  Nieco wnerwiające. Co ciekawe, jak jest fresh install FSX z FTX Global, meshem i vectorem jest ok. Po pół roku dzieje się coś takiego. Właściwie, żadne modyfikacje, czy budowanie cfg od nowa nie pomagają na to. Reinstalka FTX Global również. Wtedy w końcu po bojach jedynym rozwiązaniem była instalacja wszystkiego wtedy od nowa i problem znikł, ale to znów kilka dni zabawy. No i znów coś takiego zaobserwowałem, albo może już mi się na oczy rzuca i jestem za bardzo wymagający ; ) ?



(pierwszy mało ostry, drugi wyostrzony, kliknięcie na lupkę powiększy obraz). Mam trochę wrażenie, że stało się to po zaaplikowaniu właście Megascenery. Na screenach tekstury zwykłe. Prędkość około 330 kts.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Doczytywanie się tekstur ziemi (blurry textures)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 21, 2014, 23:15:12 »
Dwa pytania do problemu:

1. czy dzieje się tak tylko przy wysokich prędkościach? (powyżej np 300kt)
2. jakiego używasz fps limitera: wewnętrznego czy zewnętrznego + unlimited?

Co do drugiego pytania - chodzi tutaj o to, że używanie zewnętrznego limitera z ustawieniem na fps w FSX unlimited faktycznie daje więcej klatek, jednakże NIE BEZ POWODU. Jedną z wad takiego ustawienia jest to, że FSX przy unlimited obniża jakby priorytet ładowania tekstur ziemi.  Przy lataniu Boeingami i podobnymi - FSX w takiej konfiguracji jeszcze sobie radzi, ale np jak robię szybszy przelot myśliwcem wojskowym to w tym starciu FSX nie ma szans i pada jak mucha podpalona miotaczem ognia z bliskiej odległości.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Doczytywanie się tekstur ziemi (blurry textures)
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 22, 2014, 07:31:58 »
Hej i dzięki,

prędkość podałem wyżej, ten screen był z 330 kts, ale nie o to chodzi, wiadomo, jak się leci 400 kts tuż nad ziemią, to FS faktycznie się muli pod tym względem, ale czym wyżej tym jest więcej czasu na doczytanie się tekstury. Tutaj po prostu chodzi o to, że kiedyś tak nie było, a z czasem pojawiły się takie placki, wolniej doczytujących się tekstur, gdzie inne są już ostre właściwie niezależne od prędkości z jaką się nad nimi przelatuje. Gdzieś już widziałem taki temat podobny na Aztec.pl, ktoś po jakimś czasie, czy instalacji dodatku, miał bardzo podobne symptomy, kiedy kiedyś nie miał tego typu problemów.

Limiter ma także znaczenie, zwłaszcza przy foto. Ten wewnętrzny faktycznie czasem potrafi szybciej doczytać tekstury. Jest taka dziwna zależność - ale akurat w tym wypadku (moim) nie ma kompletnie to znaczenia, dlatego piszę, że dziwna sprawa, że coś takiego z czasem się pojawiło. Może faktycznie jeden z ostaniach dodatków coś zamulił, ale nie w cfg.

Dobra, poddałem się, ale właściwie chyba to jedyna słuszna droga by nie spędzać tygodnia testując różne tweaki i tracić czas. Wczoraj poszła reinstalka, ale zmieściłem się chyba bez dodatkowych scenerii w 5h. I tu właśnie ciekawostka - znów jest wszystko ok, tzn. ostre tekstury, które doczytują się przed wleceniem na ten obszar nawet z dużą prędkością. Dziwne czemu tak się dzieje, nie mam pojęcia. Jakoś w październiku ubiegłego roku miałem podobnie, też jedynie pomogła reinstalacja FSX.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Doczytywanie się tekstur ziemi (blurry textures)
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 22, 2014, 10:27:00 »
Dłuuuugi post imć Yoya :)

Nie, nie padło Tobie na oczęta.  Też to zauważałem i poradziłem sobie następująco. (wiem to co teraz opisze to całkiem niezły pierdzielnik ale wynik wart dłubania)

Pierwsze  to w CFG poszczególnych samolotów  wyłanczam około 90% malowań ( zostają mi średnio 2~3), nastepnie tekstury  interioru i exterioru modyfikuję nieraz z 8192x8192 na maximum 2048x2048 ( jakoś nigdy nie zauważyłem żeby były potem rozmyte więc nie rozumiem powodu walenia tak wielkich tekstur  przez autorów dodatków).
Kolejnym elementem  który dobieram to  ziemia.  W momencie kiedy pojawiły się wyroby wiadome FTX po prostu  pozostałe " gruntówki wyp...wywaliłem, w sumie sprzedałem )
Wiadomo, ventubo  klasycznie. Następnie traffic, zostawiłem tylko ten latająco-jeżdżący  po lotniskach i odrobina pływajacego. W zupełności mi ten defaultowy  wystarczy. Na aeroklubowych i tak nic nigdy przy  komercyjnych trafficach tez nie lądowało wiec co ja sobie będę  zaśmiecał FS-a.  Do tego dokładam  REX-a  w moim przypadku wersję 2.0 aby niebo jakoś  wyglądało. Pogodynkę mam  na podstawie OPUS-a i tyle. Scenerie lotnisk tylko te co najczęściej na nich  przebywam, drzewo, wszystkie scenerie DAF-a oraz te które rekomenduje Dino.

I problemu nie mam :)



PS. Polecam  http://scenarialpinifsx.blogspot.it/
ASUS  STRIX  GL503VD-FY260T

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Doczytywanie się tekstur ziemi (blurry textures)
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 23, 2014, 00:57:35 »
Tylko raczej to nie ma związku z malowaniami samolotów a po prostu z jakimś dodatkiem naziemnym (tak mniemam). Poza tym wywalanie skinów (tych od razu co są przy modelach), powoduje (o ile się korzysta), że FSX wariuje w multi i może nawet nie pokazać danego modelu u innej osoby. Taka walka ma niestety i takie uroki...
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Doczytywanie się tekstur ziemi (blurry textures)
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 23, 2014, 01:42:03 »
Tylko raczej to nie ma związku z malowaniami samolotów a po prostu z jakimś dodatkiem naziemnym (tak mniemam). Poza tym wywalanie skinów (tych od razu co są przy modelach), powoduje (o ile się korzysta), że FSX wariuje w multi i może nawet nie pokazać danego modelu u innej osoby. Taka walka ma niestety i takie uroki...

Nie do końca ja je wywalam po prostu w aircraft.cfg wyłanczam  je ( [fltsim.0]----->[fltsim.x])
Zaś co do gruntu to no cóż. To co opisałem działa. Nie zaprzeczam nie jest to idealne ale przynajmniej  FSX nie wyczynia tego co opisujesz.
Dziwne jest że efekt ten występuje nawet w momencie  kiedy niema żadnych dodatków. Mnie poprzez powyższe czynności  po prostu udaje się ten  problem zminimalizować.
ASUS  STRIX  GL503VD-FY260T

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Doczytywanie się tekstur ziemi (blurry textures)
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 23, 2014, 11:06:55 »
Dziwne jest że efekt ten występuje nawet w momencie  kiedy niema żadnych dodatków. Mnie poprzez powyższe czynności  po prostu udaje się ten  problem zminimalizować.

Tzn. jakich dodatków? Dodatków miałem mnóstwo : ). Osobiście mam takie wrażenie, że to automatyczne instalacje właśnie Megascenery 2.0 coś tam potrafią zepsuć.  Muszę gdzieś spróbować taką testową zainstalować na innym kompie i prześledzić gdzie instalator i co ładuje. Co ciekawe, jak się doda nieaktywną scenerię do biblioteki samemu jest ok. Nie jestem tylko pewien, czy to aby to było powodem, czy problem z czasem pojawiania się czegoś takiego nie leży gdzieś zupełnie indziej (jest to jednak addon, których serię instalowałem ostatnio) np. we wpisach cfg (chociaż jak zaznaczyłem, nowy build już tego nie rozwiązał).

Znalazłem ten temat na Azteck'u, właśnie symptomy miałem podobne: http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=11323 .

I podobnie jak w tym temacie pomogła w 100% reinstalka X'a. Teraz poszedłem jednak po rozum do głowy i większość programów około FS'owych leży sobie gdzie indziej i zajęło to 5H, a nie 2 dni ; >.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Doczytywanie się tekstur ziemi (blurry textures)
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 23, 2014, 18:20:08 »
Pozwolę sobie podłączyć pod temat. W moim przypadku tekstury są "ostre", natomiast doświadczam wyskakiwania obiektów scenerii jakieś 300-500m przed samolotem.
O ile w lotach IFR to nie drażni o tyle podczas VFRów potrafi nieźle zepsuć zabawę.
Zrobiłem wczoraj reinstal FSXa, nawet na gołym FSX z SP2 mam ten sam problem.

Zwiększenie LOD_RADIUS w sekcji [Terrain] nawet do wartości 8.500000 nie pomaga.

W fsx.cfg brak jakichkolwiek tweaków (przy obecnym CPU wszystko śmiga przyzwoicie bez nich).

Nie wiem czy FSX już tak po prostu ma, czy da się to jakoś naprawić - nie wierzę, że dzisiejsze komputery nie są w stanie podołać wyświetleniu kilkudziesięciu drzew i domów z odległości chociażby 1,5km.

Ktoś ma jakieś pomysły? Każda rada na wagę złota.


Pozdrawiam,

West
i5 6600K @ 4.4GHz, AsRock Z170 Gaming K4, CM Fortis 3, 2x8GB DDR 4 Corsair Vengeance LPX 3200MHz, Gainward Phoenix 1080 GS 8GB, XFX TS Core 550W, Crucial BX200 SSD 240GB, Crucial MX300 SSD 275GB, Seagate Barracuda 1TB, Win 10 x64 Pro

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Doczytywanie się tekstur ziemi (blurry textures)
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 24, 2014, 09:23:26 »
Ten typ tak ma. Jedyna rada to zmiana na p3d.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"