Autor Wątek: Kokpit do M4  (Przeczytany 25729 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #120 dnia: Kwietnia 11, 2016, 08:03:40 »
To nie wiem co robiłem nie tak... Może w skryptach są ważne duże i małe litery? Ale ja wszędzie pisałem "HsiBits".
Może w module FalconData, rejestr HsiBits jest zapisany jakoś inaczej? A może zmienne type i/lub direct są innego typu?

Dzisiaj po pracy spróbuję jeszcze raz, jak się nie uda do zrobię kopię błędu jaki wygenerował HSC, może problem źle odczytałem...

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #121 dnia: Kwietnia 11, 2016, 08:17:42 »
Dobra chyba znalazłem. Jak wielkość liter jest ważna to w module wejściowym zmienna HsiBits jest zapisana "hsiBits".

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #122 dnia: Kwietnia 11, 2016, 08:21:51 »
Z tego co pamiętam to można przejść z VAR 0010 - 0013 na VAR 0015 - 0018. Ja tak zrobiłem dla BMS, dla AF oraz OF miałem te stare oznaczenia. W dokumencie "michi" FAST jest to opisane. Przykład mojego skryptu:
Var 0018
{
  C0 = TESTBIT V0018 ,13     // AVTR
  IF C0   
  {
    V0824 = 1   
  }
  ELSE
  {
    V0824 = 0   
  }
}
Piszesz tak jak jest w module  FalconData, można to kopiować, zmienne są takie same jak dla lightbits typu int. Jeśli działa w OC to musi działać w HSC oraz SimOUT.

Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #123 dnia: Kwietnia 11, 2016, 08:23:00 »
Musi być tak jak w module wejściowym.

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #124 dnia: Kwietnia 11, 2016, 09:18:05 »
Na 99% potwierdzam przyczynę błędu:
"...Wystąpił błąd podczas wykonywania skryptu 'FalconBMS - LED - Bartek'.
HomeSimCockpit.Parser.CheckingScriptException: W module 'FalconData' nie znaleziono zmiennej o identyfikatorze 'HsiBits'..."

Przetestowałem to w pracy.
Błąd znika po zmianie identyfikatora zmiennej na "hsiBits", czyli tak jak jest zdefiniowana w module FalconData. Chyba autorowi HSC omsknęła się ręka z shifta jak wpisywał tą zmienną  :), bo zmienna w SharedMemory jest opisana "HsiBits". A ja niestety kierowałem się tym ostatnim, bo tam znalazłem bity gdzie jest AVTR. :-)

W domu przetestuję i potwierdzę na 100%.

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #125 dnia: Kwietnia 11, 2016, 19:12:11 »
AVTR uruchomione.

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #126 dnia: Kwietnia 13, 2016, 10:28:41 »
Powoli przymierzam się do pokręteł na enkodery i przełączniki obrotowe. Tak jak pisałem na forum, mam je już wszystkie wydrukowane z drukarki 3D. Wyglądają przyzwoicie ale będę je trochę ulepszał.
Jak wiecie, elementy z drukarek 3D nie są idealnie gładkie i maja widoczna strukturę tych "nitek". Ja zamierzam to jakoś zaszpachlować, oszlifować i pomalować.

Ale może ktoś z Was już się w to bawił i ma jakieś doświadczenie? Chętnie posłucham dobrych rad. :)
Bo samo zaszpachlowanie nie jest problemem, problemem jest później to oszlifować. Może są jakieś "sztuczki", które ułatwiają taką pracę?
Słyszałem o poddawaniu elementów z drukarki 3D oparom acetonu. Ale nie wiem czy to da zadowalające rezultaty.

Druga sprawa to mocowanie pokręteł na trzpieniach enkoderów i przełączników. Moje pokrętła niestety nie pasują wewnętrzną średnicą do średnic trzpieni. Musze je dostosować. Założenie jest takie, że pokrętła powinny być demontowalne.
Mam kilka pomysłów ale tu też liczę na Wasze uwagi i porady.
1. Planuję zalać żywicą istniejące otwory, po wyschnięciu nawiercić do odpowiedniej średnicy. Utrwalenie połączenia z trzpieniem chcę zrobić przez dokręcenie małej śrubki z boku pokrętła.
2. Pomysł kolejny, zbliżony do pierwszego, z tą różnicą, że po zalaniu żywicą, chcę w płynną jeszcze żywicę wcisnąć trzpień, który zabezpieczę cienką folią aluminiową. Tylko nie wiem czy po wyschnięciu uda się wyciągnąć tak zabezpieczony trzpień...?
3. Inny pomysł to zalanie silikonem do form modelarskich i wciśnięcie trzpienia. Tu chyba trzeba tylko psiknąć trzpień jakimś preparatem (pewnie wystarczy natłuszczenie), aby wyszedł po wyschnięciu. Ale tu nie wiem czy ten silikon nie będzie zbyt plastyczny w pracy obrotowej, czy nie będzie się wykruszać i czy będzie trwale połączony z zamym pokrętłem?

Proszę podzielcie się swoimi pomysłami i uwagami.  :)




Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #127 dnia: Kwietnia 13, 2016, 10:37:12 »
A może po prostu skorzystać z kleju na gorąco zamiast żywicy? Powinno dać się to zdemontować przy odrobinie siły, a i sam pokrętła powinien nieźle utrzymać.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #128 dnia: Kwietnia 13, 2016, 11:08:41 »
No właśnie też się nad tym zastanawiałem. Trochę się obawiam czy to się da oderwać bez uszkodzenia. Ale to jest chyba najprostszy sposób, muszę to przetestować.

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline HAV

  • *
  • LAST CAT STANDING
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #129 dnia: Kwietnia 13, 2016, 11:17:52 »
Może Poxilina lub jej podobne ;) Epoxilina Mix jest chyba najtańsza na rynku - ~6,2 pln/30g
To też jest na bazie żywic, a chyba wygodniejsze w Twoim przypadku od żywicy płynnej.
Trzpień trzeba by przesmarować wcześniej jakąś wazeliną...
Silikon formierski raczej się nie sprawdzi. Tu część będzie cały czas pracować... zwykle formy silikonowe wytrzymują paręnaście-parędziesiąt odlewów, zależnie od kształtu części etc.

Darth_Worm

  • Gość
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #130 dnia: Kwietnia 13, 2016, 15:04:44 »
Do wygładzania wydruków używam płynnej szpachlówki, natryskuje ,szlifuje,  potem znowu natryskuje ,aż uzyskamy zadowalający efekt.

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #131 dnia: Kwietnia 13, 2016, 19:47:13 »
Dzięki za porady.  :)

Faktycznie, Poxlina, zapomniałem o tych żywicach plastycznych. Muszę to wypróbować.

Jeżeli chodzi o płynne szpachlówki to już to próbowałem. Używałem szpachlówek modelarskich firmy Gunze. Efekt pojawia się po wielu aplikacjach i nie do końca jestem zadowolony. Może jeszcze za mało tego nakładałem, a może te modelarskie szpachle w płynie nie są odpowiednie gęste?

Znalazłem w internecie efekty po działaniu oparów acetonu. Muszę tego spróbować. Wygląda fajnie, a kolega opisał mi jak to prosto się robi. Zobaczę czy kształt nie ulegnie mocnej deformacji, bo tego się obawiam.



Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #132 dnia: Kwietnia 14, 2016, 12:02:07 »
Jak wiecie, elementy z drukarek 3D nie są idealnie gładkie i maja widoczna strukturę tych "nitek". Ja zamierzam to jakoś zaszpachlować, oszlifować i pomalować.
Ale może ktoś z Was już się w to bawił i ma jakieś doświadczenie? Chętnie posłucham dobrych rad. :)
Bo samo zaszpachlowanie nie jest problemem, problemem jest później to oszlifować. Może są jakieś "sztuczki", które ułatwiają taką pracę?
Słyszałem o poddawaniu elementów z drukarki 3D oparom acetonu. Ale nie wiem czy to da zadowalające rezultaty.

Najprostszy sposób - ostrożnie potraktuj wydruki gorącym powietrzem ze stacji lutowniczej lub opalarką- pomaga, szczególnie na płaskich powierzchniach, potem drobniutki papier ścierny lub pilnik diamentowy i znów opalarka. Skuteczność metody zależy niestety w dużej mierze od użytego do wydruku materiału.

Powodzenia :)

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #133 dnia: Kwietnia 14, 2016, 17:08:16 »
Drejku, dzięki. Nie słyszałem o tej metodzie. Mam dmuchawę w stacji lutowniczej, przetestuję.

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #134 dnia: Kwietnia 14, 2016, 20:23:27 »
Przetestowałem aceton.  :evil: To jest to! Myślałem, że jest przy tym więcej zachodu...

Przewaga nad dmuchawą - nie trzeba szlifować. Sposób szybki, tylko trzeba robić to w przewiewnym pomieszczeniu. Ja zrobiłem trzy pokrętła w zamkniętym garażu, każde w oparach po jakieś 3-4 minuty i czuję aceton na płucach...  :|
Pokrętła delikatnie tracą na detalu ale wg mnie jest to do zaakceptowania. Jutro postaram się wrzucić jakieś zdjęcia.

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090