Autor Wątek: Latanie kooperacyjne  (Przeczytany 16054 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Latanie kooperacyjne
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 07, 2018, 23:35:21 »
Dobrze więc, z testu serwera wyszedł kolejny beta-test misji. Niestety z mojej strony sprzęt jest, ale sam serwer jest niewidoczny poza moją siecią lokalną. Może coś na routerze blokuje port. Będę musiał pogrzebać. Tak czy inaczej, Padonis zastartował misję na próbę i oto pewne wnioski:

- Dwa samotne A-10 lecące przed osłoną myśliwską i SEADem mają problemy z koncentracją. Możliwe, że ma to coś wspólnego z koniecznością podzielenia uwagi między obsługę TGP i nadlatujące pociski ze strony wszystkiego, co jest w stanie je wystrzelić.

- Przełączenie się wszystkich obrońców z CAS na myśliwce skutkuje zaskakująco niskimi stratami wśród atakujących jednostek naziemnych.

- Obrona przeciwlotnicza jest. W dodatku uparcie nie daje o tym fakcie zapomnieć.

- Russian Imperial Stout to Karmi z dodatkiem spirytusu. Serio, jak można to pić? Słodkie piwo to nie piwo.

- W związku ze społecznym zapotrzebowaniem dostawiłem FARPa z lądowiskiem dla helikopterów oraz spawny dla dwóch K-50.

- Wymóg czytania briefingów jest wygórowany. Zastanawiam się nad umieszczeniem go w formie komiksu.

- Zmieniłem "Takeoff from ramp" na "Takeoff from parking hot". Nie lubię tego uproszczenia, ale z jednej strony nie jest fair, że jedne samoloty uruchamia się 4 klawiszami, a inne przez 4-5 minut, a z drugiej strony pomoże to w synchronizacji. Nie musisz dziękować Padonis :P.

Tyle. Dzięki chłopaki za pomoc.

Odp: Latanie kooperacyjne
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 08, 2018, 07:54:00 »
Wg mnie, wczoraj, brakło nie tyle koordynacji_(jej też) a koncentracji, OPS zawsze luźno podchodził do ciszy w eterze ale przy takiej liczbie osób trzeba się ogarnąć. Każdy latał gdzie chciał i robił co uważał za słuszne. Wszyscy chcieli się wygadać, poplotkować itd, obawiam się, że podczas finalnej odsłony misji może być podobnie.
Rozdzielenie kanałów dla red i blue to mus. Wprowadzenie konkretnych tasków dla konkretnych grup, tzn A10 lecą w konkretne miejsce i to jest ich obszar operacyjny itd. Może rola tego commander z Combined Arms?



Proszę zwracać uwagę na poprawną pisownię. Dziadek Kos.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 08, 2018, 09:41:34 wysłana przez Kos »

Poko

  • Gość
Odp: Latanie kooperacyjne
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 08, 2018, 09:52:09 »
Rozdzielenie kanałów RED/BLUE w takiej misji to mus na bank. Proponuję, by dla obu stron postawić też po serwerze Simple Radio, którego używałoby się jako radia do komunikacji wewnątrz flightu, a TS'a jako "tacticala" do komunikacji z całym packagem/team'em. Inaczej zrobi się straszny bałagan.

Odp: Latanie kooperacyjne
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 08, 2018, 10:36:05 »
Mam jeszcze taki pomysł, by docelowe miejsce dojazdu konwojów było dalej, czyli gdzieś na wysokości "Wąwozu Miłości".  To by dało szturmowcom  więcej czasu, w dodatku można zrobić jeszcze tak, by konwoje nie ruszały wraz z początkiem misji, tylko z opóźnieniem np. 10min, lub miały postój, np. na granicy. To da czas na rozgrzanie maszyn.
Można też zrobić dodatkowe konwoje, wyruszające z pomocą, jeśli jakimś sposobem Niebieskim by się udało zatrzymać atak pancerny. To by dało nam dalszą grę, nie tylko na 1 czy 1,5 godziny.
Prywatnie zimny "Ścierwojad" mi nie przeszkadza, ale nie jest to tak szybka maszyna jak inne... Jest bardzo łatwym celem i raczej nie działa pod ostrzałem wrogich samolotów. Inna sprawa, że te minimalne siły Blue które tam są, mogłyby mieć parę Igieł czy Stingerów. Jeśli konwój Red do nich dotrze to tak je zniszczy, ale mogą one zapewnić minimalną osłonę szturmowcom.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 08, 2018, 18:31:49 wysłana przez =OPS=boski qrdl logos »
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: Latanie kooperacyjne
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 08, 2018, 13:17:49 »
Jeśli chodzi o podział na kanały dla RED i BLUE z dodatkowym simple radio jestem za. Można by jeszcze ogarnąć jakiś szyk a nie, że każdy leci "na pałę" jak i gdzie chce, i tyczy się to obu stron bo np. samotny A-10 się nie obroni, szczególnie kiedy RED mają dowolność uzbrojenia i mają radarówki. Dobrze by też było uzgadniać stronę po której się lata i trzymać się jej do końca, bo wczoraj też był z tym problem, każdy przełaził ze strony na stronę, a ja z przymusu byłem po stronie RED na Su-27...

Odp: Latanie kooperacyjne
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 08, 2018, 19:58:41 »
Więc tak:

- Kanały Red/Blue: Tak, drużyny muszą znajdować się na osobnych kanałach.

- Simple Radio: Przyznaję się bez bicia, że jestem abnegatem w tej materii. Wiem, co to jest, ale nie konfigurowałem, ani nie używałem tego nigdy.

- Dowodzenie: Tu też mam problem, bo o ile potrafię organizować/koordynować różne rzeczy, to na dowódcę, który pociągnie za sobą legiony się nie nadaję. O ile u czerwonych sprawa jest dość prosta, bo to będzie 2-4 ludzi, o ile u niebieskich najlepiej, aby był to albo szef OPS albo VFA, tj. osoba ogarnięta i doświadczona w rozstawianiu ludzi po kątach.

- Samoloty szturmowe: OK, są wolne, tylko, że co z tego, skoro najpierw osłona myśliwska i SEAD musi wykonać robotę, aby szturmowce mogły przejść do działania? Ta godzina to jest czas minimum potrzebny, aby konwój dotarł do sztabu. Jak tylko ogień zacznie lecieć z nieba, a czołgi zaczną odparowywać, to kolumna przyhamuje.

Kończąc, chcę podkreślić dwie rzeczy. Po pierwsze Niebiescy będą mieć od 3 do 4 maszyn przewagi. Przepraszam, ale to powinno być dość, aby wywalczyć przewagę w powietrzu. Zwłaszcza, że czerwoni mają ponad 3 razy dłuższy dolot (140km - czerwoni, 40km - niebiescy). Po drugie to niebiescy mają mieć pod górkę. To nie ma być zbalansowana misja, tylko taka, gdzie warunkiem zwycięstwa dla niebieskich jest współpraca. Bez tego nie pomoże nawet jak patrioty postawię.

Offline Qba

  • VFA-313
  • *
Odp: Latanie kooperacyjne
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 08, 2018, 21:50:34 »
Więc tak:
- Dowodzenie: Tu też mam problem, bo o ile potrafię organizować/koordynować różne rzeczy, to na dowódcę, który pociągnie za sobą legiony się nie nadaję. O ile u czerwonych sprawa jest dość prosta, bo to będzie 2-4 ludzi, o ile u niebieskich najlepiej, aby był to albo szef OPS albo VFA, tj. osoba ogarnięta i doświadczona w rozstawianiu ludzi po kątach.

Ja się chętnie zgłaszam na Package Commandera. Musimy się tylko Sartori spotkać na Discordzie i obgadać szczegóły.

Virtual Strike Fighter Squadron 313

"Failure to remove TrackIR prior to ejection may cause injury. If unable to remove TrackIR, a proper ejection body position (head back against the seat headrest) reduces the chance of injury from the TrackIR."

Odp: Latanie kooperacyjne
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 14, 2018, 21:30:29 »
Jestem w trakcie tworzenia kontynuacji poprzedniej misji. Akcja dzieje się następnego dnia po wtargnięciu Krasnolandii w granice Smerferii.

Pomimo faktu, że lotnictwu Smerferii nie udało się zatrzymać inwazji, Krasnolandia nie była w stanie kontynuować natarcia. Dotkliwe straty zmusiły siły inwazyjne do postoju oczekując dotarcia dodatkowych sił. Zyskany czas Smerferia postanowiła wykorzystać na dokonanie ewakuacji lotniska w Gudaucie i przygotowanie obrony na wysokości miasta Sukhumi. Oczekuje się, że ofensywa zostanie wznowiona nad ranem, a siły Krasnolandii będą starać się jak najszybciej przejąć lotnisko.



Misja jest tym razem całkowicie PvE, a zatem nie będziecie mogli strzelać do Padonisa (wybacz Airman :D).

Szkielet misji już mam, a obecnie zgrywam timery & triggery, co jest wybitnie upierdliwym zajęciem, zwłaszcza, że triggerów będzie okoły dwa razy więcej niż w poprzedniej. Czas trwania także się wydłuży. Oceniam, że będziemy potrzebować od 1,5h do 2h na ukończenie misji.

A teraz konkrety:

* Proponuję ponownie spotkać się w Czwartek o 21:00 czasu PL.

* W poprzedniej misji utopiono po obu stronach sporo samolotów. Nie będzie możliwości latania na F-15, SU-27 (o SU-33 nie wspomnę), Mirrage, a także MiG-29A&S. Od razu pragnę uspokoić co bardziej nerwowych, że to samo tyczy się drugiej strony barykady.

* Dodałem AWACSa. Jest komputerowy, ale mogę zmienić go na ludzkiego na specjalne życzenie.

* Absolutne minimum to 6 osób - 4 pilotów w myśliwcach, a 2 w SEAD/CAS. Idealnie było by grać w ok. 10 osób (z czego 6 w myśliwcach).

* Pilotów K-50 informuję, że możecie mieć do przelecenia ok. 80km w jedną stronę. Pytanie - Czy chcecie sobie to robić, tj. mam dostawić helikoptery? Start będzie z lotniska Sukhumi-Babushara.

* Quba - Czy masz czas i chęć poprowadzić naszą czeladkę jak ostatnio?

Tyle. Szczegółowy briefing z celami misji i tym podobnymi detalami będzie, gdy będę miał wszystko doprowadzone do końca, czyli za jakieś 2 dni. Mam nadzieję, że ponownie mogę liczyć na Qbe w tej materii. :)

Jestem otwarty na pytania. Dajcie również znać, czy chcecie się w to bawić i najlepiej w jakiej maszynie. Główne skrzypce będą tym razem grały myśliwce, więc wszelkie F-5, Viggeny, MiGi-21 itp. są bardzo mile widziane. Nie znaczy to, że braknie pracy dla Dzików i Frogfootów :).

Z góry wielkie dzięki za feedback.

Odp: Latanie kooperacyjne
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 15, 2018, 08:11:56 »
Ja liczę że będe.

Mogę latać F5 lub jeśli będzie jakiś cel nawodny to mogę podjać się próby zatopienia go Vigenem.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Latanie kooperacyjne
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 15, 2018, 08:37:50 »
Ja z uwagi, że MiGa-21 mam b.słabo opanowanego preferuję F-5. Chyba, że Airman mnie podszkoli.

Odp: Latanie kooperacyjne
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 15, 2018, 09:07:01 »
Poprosze o dodanie  2 x AV-8B.

Odp: Latanie kooperacyjne
« Odpowiedź #41 dnia: Stycznia 15, 2018, 09:19:52 »
Mogę latać na A-10C i F-5, te maszyny mam w miarę opanowane.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline Qba

  • VFA-313
  • *
Odp: Latanie kooperacyjne
« Odpowiedź #42 dnia: Stycznia 15, 2018, 11:49:25 »
Chętnie zrobię briefing i porozdzielam zadania.
Mam natomiast wniosek, żeby nasze wspólne latanie nie odbywało się zawsze w ten sam dzień tygodnia. Umożliwi to latanie co jakiś czas osobom, które mają danego dnia tygodnia jakieś stałe zajęcia (np. ja w czwartek). Może nadchodząca misja w piątek o 21:00?

Virtual Strike Fighter Squadron 313

"Failure to remove TrackIR prior to ejection may cause injury. If unable to remove TrackIR, a proper ejection body position (head back against the seat headrest) reduces the chance of injury from the TrackIR."

Odp: Latanie kooperacyjne
« Odpowiedź #43 dnia: Stycznia 15, 2018, 12:30:01 »
Ooo, ten pomysł z piątkiem na 21:00 jest wręcz genialny, bo wtedy mogę się zgłosić bez problemu. Czwartek odpadam na 100%.

Odp: Latanie kooperacyjne
« Odpowiedź #44 dnia: Stycznia 15, 2018, 12:44:00 »

* Pilotów K-50 informuję, że możecie mieć do przelecenia ok. 80km w jedną stronę. Pytanie - Czy chcecie sobie to robić, tj. mam dostawić helikoptery? Start będzie z lotniska Sukhumi-Babushara.


A czy bardzo dużym problemem byłoby ustawienie FARPu bliżej rejonu działań? Skoro przygotowujemy się do obrony Sukhumi, to przygotowanie lądowiska tymczasowego powinno być dla żołnierzy jednym z priorytetów (choćby po to, aby móc szybciej dostarczać zaopatrzenie w rejon miasta).  :evil: