
Cześć,
Od dawna zmagałem się z myślą, aby stworzyć misję, która połączyłaby środowiska śmigłowcowe, szturmowe i myśliwskie, a jednocześnie była prosta, uniwersalna i szybko się nie nudziła. Jakiś czas temu, założyłem na forum temat dotyczący najnowszego teatru działań od ED – Zatoki Perskiej. Wynika z niego, że mapę zakupiła spora liczba osób. Jest zatem najwyższa pora, aby przetestować mapę w warunkach bojowych. Zapraszam do wzięcia udziału w misji =OPS= ARROWHEAD.
CHARAKTER MISJIMisja ma charakter PVP. Zdecydowałem się na taki krok głównie ze względu na nieprzewidywalność taktyki przeciwnika. W dotychczasowych misjach PVE twórca misji doskonale wiedział, gdzie spodziewać się nieprzyjaciela. W misji PVP cel zawsze jest ten sam, jednak droga do niego prowadząca może być za każdym razem delikatnie inna. Im więcej osób weźmie udział w misji, a przez to zwiększy się różnorodność maszyn biorących w niej udział, tym bardziej zwiększy się losowość operacji.
GŁÓWNY CEL MISJIW konflikcie biorą udział dwie strony: czerwoni oraz niebiescy. Posiadają oni swoje dobrze chronione bazy lotnicze oraz FARPY. Na mapie znajdują się dwa punkty sporne między przeciwnikami: miasto we wschodniej części oraz tereny wiejskie na zachodzie. Na obrzeżach tychże miejsc stacjonują wrogie czołgi chronione przez jednostki AAA oraz SAM. Misję wygrywa drużyna, która najszybciej wyeliminuje wrogie czołgi.

DOSTĘPNE MASZYNYW misji dostępne są praktycznie wszystkie nowoczesne maszyny bojowe. Ze względu na balans nie ma typowego podziału na jednostki NATO i Bloku Wschodniego, tak więc po stronie RED można znaleźć latającego M-2000C i analogicznie, po stronie BLUE, śmigłowiec Ka-50.
JTACNa terenach spornych działa sojuszniczy JTAC. Będzie on pomagał w zlokalizowaniu wrogich jednostek SAM, AAA oraz czołgów (dokładnie w tej kolejności). Oprócz laserowego podświetlania celu (kod lasera to standardowo 1688), będzie on także zaznaczał aktualny cel przy pomocy dymu (strona RED atakuje niebieski dym, strona BLUE atakuje dym czerwony). Dzięki temu lepsze rozeznanie na polu bitwy będą miały samoloty korzystające z tzw. „dumb bombs”, a także śmigłowce.
ROLA ŚMIGŁOWCÓWŚmigłowce startują ze swoich FARPów. Jest to miejsce, w którym Mi-8, dzięki zaimplementowanemu skryptowi CTLD, mogą podejmować żołnierzy [wyposażonych w karabiny maszynowe, wyrzutnie ziemia-powietrze typu IGŁA oraz zestawy RPG-16] oraz desantować ich w dowolnym miejscu na polu bitwy. Oprócz żołnierzy możliwy jest również transport pojazdów bojowych, a także bardziej zaawansowanych stanowisk obrony przeciwlotniczej (HAWK). Wymaga to jednak przetransportowania w określone miejsce kilku skrzyń z zaopatrzeniem (wysiłek może się jednak na dłuższą metę opłacać i zwiększyć przewagę powietrzną nad danym rejonem). Śmigłowce Ka-50 oraz SA342 mają za zadanie znaleźć oraz zniszczyć wrogie czołgi, a także osłaniać wykonujące misje transportowe Mi-8.
MISJE SEADW kilku miejscach na mapie znajdują się bardziej zaawansowane systemy obrony przeciwlotniczej. Warto je zatem wyeliminować wykonując misje SEAD.
MYŚL KOŃCOWAMam nadzieję, że zaprezentowany przeze mnie pomysł pomoże zgromadzić na serwerze miłośników wszystkich typów maszyn i każdy znajdzie w misji coś dla siebie. Choć misja jest już gotowa do pierwszych testów, z chęcią poznam Wasze uwagi i sugestie, aby dodatkowo ją jeszcze udoskonalić. Jeśli idea się przyjmie, niewykluczone, że dla podniesienia immersji latać będziemy przy użyciu simple radio.
Dajcie znać co sądzicie i czy wyrażalibyście chęć udziału w testach misji w najbliższym czasie. Ustalimy wtedy jakiś termin, aby zebrać jak największą ilość osób.
