Autor Wątek: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.  (Przeczytany 3099 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 18, 2018, 13:17:04 »
Tak, to co piszesz jak najbardziej przyjmuję i ma sens. Wiem, że proc stary ale jary. Chciałbym tylko wiedzieć dokładnie gdzie dotknąć żeby poprawić sytuację. Od tego powinny być takie narzędzia przecież.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 18, 2018, 13:27:06 »
Nie wszystko da się poprawić. Nie masz wpływu na to jak soft zarządza zasobami. Jesteś skazany na łaskę deweloperów. Możesz szamanić ale niekoniecznie to przyniesie pożądany efekt. DCS u każdego działa inaczej, a w dodatku jest to stary silnik który niekoniecznie musi podążać w ślad za postępem sprzętu. Co chwilę w DCSie coś pada albo nie działa albo się baboli do potęgi. Taka jest ta gra i podejście twórców. Przyjmij na klatę jak jest i baw się dobrze ;).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

qrdl_logos

  • Gość
Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 18, 2018, 14:54:51 »
Jak ktoś już ma naprawdę nieznośny ból fałdy lędźwiowej, to format C: i system na nowo, sterowniki + DCS i wówczas wyjdzie co i jak.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 18, 2018, 15:08:41 »
Wyłączyłem w opcjach antyaliasing, bo wyczytałem na niebieskim, że on sporo zabiera w włączonej opcji deferred shading, do tego wyłączyłem opcje "aero interface" i klatki skoczyły do 50 przy rozdziałce 1920X1080. Może komuś się przyda.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 18, 2018, 15:35:50 »
Przy włączonym "Deferred Shading"  antyaliasing można ustawić maksymalnie na x2, już o tym było mówione. Jak wyłączysz "Deferred Shading" to też sporo zyskasz.  Jak dla mnie "Deferred Shading" ma teraz tylko jedną zaletę - wodę, która wygląda dużo lepiej, jednak cała reszta jest w powijakach, jak dla mnie oczywiście. No ale jeden lubi kredki, a inny jak mu nogi śmierdzą, rzecz gustu.  :evil: Czekam na 2,5, wówczas zobaczymy co ED-ki z tym zrobiły.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 18, 2018, 15:46:04 wysłana przez =OPS=padonis »
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 14, 2018, 09:40:04 »
Wczoraj w ramach moich doświadczeń z wyciskaniem fps-ów z DCSa 2.5, próbnie obniżyłem natywne odświeżanie monitora z 60 do 50 Hz. Efekt jest taki, że nie mam tych denerwujących spadków z 60 do ok. 55-50 fps powodujących straszne terkotanie w przelotach nad wymagającymi miejscami, bo cały czas jest trzymane 50 fps. Dodam, że na GTX 1060 6 GB mam włączone DS i MSAA x 8. Polecam przetestować.

qrdl_logos

  • Gość
Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 14, 2018, 12:28:26 »
U mnie przy odświeżaniu 60Hz w 4K najbardziej wpływa MSAA, tzn. pomiędzy wartością 2 a 4 jest ok. 10 fpsów w dół, co jest już odczuwalne. Ponadto ważna dla płynności, przy rzeczonej rozdzielczości, jest ilość DRAMu, tzn. mając 16 GB najlepiej wyłączyć wszystkie programy, szczególnie przeglądarkę (Edge), ponieważ wówczas zajętość pamięci jest ~85%, czyli system (W10) już korzysta ze swapu (dysku). Przy 32 GB problemu nie ma i nawet jak stawiam serwer, to zajętość, maksymalna zaobserwowana, wynosiła 73%. Ma to swoje przełożenie na drobne spadki fpsów, tzn. przy 16GB i przeglądarce, mailerze etc. czasami spada o 2-3 klatki, przy 32 GB trzyma stałe 60. Zajętość karty 1080Ti 98% GPU., ~35% VRAM (11GB). Procesor i7-8700K.
Tak więc magiczna granica 16GB przy rozdzielczości 4K jest przekraczana przez DCS 2.5 i bardziej komfortowo jest przy 32GB, tzn. nie muszę przed odpaleniem DCSa wyłączać programów w tle, szczególnie przeglądarki. Warto też obniżyć MSAA do wartości nie większej niż 2, bo to zaraz po DS, chyba najbardziej wpływający na wydajność pojedynczy parametr.

Tako rzecze,
Zaratustra